نوشته شده توسط : اسم نویسنده

خانواده های ایرانی بیشتر به دو دسته فرش ۷۰۰شانه و۱۲۰۰شانه بیشتر از سایر گروه ها علاقه دارند

معمولا انتخاب بین این دودسته فرش برای انها کمی دشوار است .در این متن ما سعی خواهیم کرد تفاوت بین فرش ۷۰۰شانه و فرش ۱۲۰۰شانه رابیان کنیم

مفهوم تراکم وشانه

تراکم وشانه در فرش ماشینی جز مفاهیم پایه در این دسته از محصولات است. میتوان گفت که اگر شما با مفهوم تراکم وشانه فرش ماشینی اشنا نباشید به هیچ عنوان نمیتوانید فرش۷۰۰شانه وفرش۱۲۰۰شانه را از همدیگر تشخیص دهید

تراکم چیست؟

به تعداد گره های خورده شده در یک متر از واحد طول تراکم گفته میشود.

شانه چیست؟

به تعدا گره های خورده شده در یک متر از واحد عرض شانه گفته میشود

خب با فهمیدن مفهوم تراکم وشانه فرش ماشینی میتوانیم راحتتر به بیان تفاوت های این دو دسته از محصول بپردازیم

تعریف فرش ۷۰۰شانه

فرش های ۷۰۰شانه به فرش هایی گفته میشود که در یک متر از واحد عرض ان تعداد۷۰۰گره خورده باشد

فرش های ۷۰۰شانه رایج معمولا دارای تراکم های۲۱۰۰،۲۲۵۰،۲۵۵۰هستند که هرچه فرش تراکم بالاتری داشته باشد از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است

از دلایل محبوبیت فرش های ۷۰۰شانه در بین مردم ایران میتوان به قیمت مناسب تر و همچنین طول نخ خاب بیشتر نسبت به فرش های ۱۲۰۰شانه  اشاره کرد قیمت فرش ماشینی ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰کاشان در مقایسه با باقیمت سایر فرش ها بسیار مناسب تر است

اقتصاد ایران در سال های گذشته دچار رکود تورمی شدید شده است این موضوع به عنوان یک معضل اساسی برای سیاستمداران ما تبدیل شده است. مردم نیز در این شرایط مجبور به تغییر سبک زندگی خود و همچنین صرفه جویی در هزینه های خود هستند

فرش ۱۲۰۰شانه

فرش های ۱۲۰۰شانه نیز دسته دیگر از فرش های مورد پسند مردم ایران است

این فرش به واسطه تراکم وشانه بالاتر ،زیبایی بیشتری نسبت به فرش های ۷۰۰شانه و۱۰۰۰شانه دارند.

فرش هایی ۱۲۰۰شانه در کنار زیبایی بیشتری که نسبت به فرش های ۷۰۰شانه دارند از میزان خاب کمتری نیز نسبت به فرش های ۱۲۰۰شانه برخوردار اند

قیمت فرش ۱۲۰۰شانه تراکم۳۶۰۰ نسبت به سایز فرش ها به دلیل استفاده از تکنولوژی به روزتر و همچنین نخ های با ظرافت بیشتر بالاتر است.فرش های ۱۲۰۰شانه دارای طرح و رنگبندی متنوع تر نسبت به سایر فرش های ماشینی است. امروزه شرکت های تولید کننده فرش ۱۲۰۰شانه بودجه زیادی را برای قسمت طرح و رنگبندی خود قرار میدهند .در بازار رقابتی فرش کاشان اگر شرکت ها در قسمت تخصیص بودجه به قسمت های طراحی و همچنین تبلیغات و بازاریابی کم کاری کنند به زودی محکوم به فنا و نابودی هستند.

امروزه شرکت ها با فعالیت در فضای اینترنت و تولید محتوا های کاربردی در رابطه با فرش ماشینی سعی در جذب مخاطب و همچنین گسترش خرید انلاین فرش دارند. هزینه درفضای مجازی میتواند دراینده بسیار به شرکت های تولیدی کمک کند.

بی شک با نگرشی که شرکت های تولیدی نسبت به اینده دارند بازارفرش ایران را در اینده نه چندان دور در بازاریابی فضای دیجیتال میبینند.امروزه در کشور ایران با خدماتی که وزارت ارتباطات در گسترش اینترنت و فضای مجازی ایجاد کرد  فرصت های بینظیری در کشور برای  فروش اینترنتی ایجاد شده است . مزیت گسترش فروش اینترنتی این است که عمدتا افراد جوان در این رشته فعالیت دارند بنابراین میتواند به کم کردن بیکاری و همچنین کاهش تبعات اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان کمک شایان کند



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

رکود در سال۱۴۰۰یکی از عوامل مهم در انحلال شرکت ها و همچنین بیکاری قسمت عظیمی از مردم ایران بوده است.اقتصاد ایران دچار رکود تورمی شدید شده است که در سال های گذشته بینظیر بوده است.شرکت های تولید فرش ماشینی نیز که در صنعت نساجی مشغول به کار هستند درگیر این رکود شده اند.شرکت ها باید برای رهایی از این رکود کاری انجام دهند انها با برنامه ریزی صحیح باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا این دوره را به پایان رسانند ما دراین مقاله سعی داریم تا چگونگی رهایی از این رکود تورمی با شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش تهران بررسی کنیم .در ادامه همراه ما باشید

دلیل رکود تورمی ایران چیست؟

ابتدا برای شروع بحث لازم است که دلایل ایجاد رکود تورمی در ایران را بررسی نماییم تا راهکارهای مورد نیاز را بتوانیم بهتر درک کنیم

رکود تورمی در ایران به دلایل متفاوتی اتفاق افتاده است از مهمترین دلایل ان میتوان به همه گیری بیماری کرونا اشاره کرد این همه گیری موجب قرنطینه ششدن شهر ها شد عدم جابه جایی و تعطیلی کسب و کار ها یکی ازدلایل مهم در رکود تورمی امسال است.

دلیل  دوم پایین امدن ارزش پول ملی و در پی ان کاهش قدرت خرید مردم است .بالار فتن قیمت دلار موجب افزایش قیمت کالا ها گردید این افزایش قیمت باعث کاهش قدرت خرید مردم شد .بنابراین مردم در خرج کردن دارایی های خود احتیاط کردندو برای ان اولویت در نظر گرفتند

سومین موضوع مهم در ایجاد رکود تورمی بحث تحریم ها و برگذاری مذاکرات وین بود.این مذاکرات باعث شده تا مردم به امید ارزان تر شدن کالا ها دست از خرید کالاهای غیر ضرور بکشند .

این سه دلیل از مهمترین دلایل ایجاد رکود در بخش اقتصاد است مادر ادامه سعی خواهیم کرد راه حل های لازم را برای خروج از وضع فعلی با توجه به برگذاری نمایشگاه تهران بیان کنیم

نمایشگاه فرش تهران فرصتی که هرسال یکبار تکرار میشود

نمایشگاه تهران هرساله در شهریور ماه برگذار میشود این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریان و همچنین برندسازی است

از این نمایشکاه میتوان به عنوان فرصتی که تنها یکبار در سال اتفاق می افتد اشاره کرد

راهکار های خروچ از رکود با رویکرد شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش تهران

ما درابتدای این مقاله دلایل رکود را کاملا بررسی کردیم حالا برای هرکدام از این دلایل راهکاری ارایه میدهیم

دلیل اول گسترش بیماری کرونا

در اواخر سال ۱۳۹۹ هیچکس فکر نمیکرد بیماری کرونا به این میزان اقتصاد کشور هارا تحت تاثیر خود قرار دهد.کرونا در کنار همه تحدید ها فرصت های زیادی ایجاد کرد.به نظر نگارنده بیماری کرونا سرعت تغییر اقتصاد دنیا را که در حال گذار از حالت سنتی به اقتصاد دیجیتال بود بسیارتسریع کرد.بیماری کرونا باعث شد تا خرید انلاین در ان گسترش یابد. شرکت امازون به بزرگترین شرکت خرده فروشی در دنیا تبدیل شد.

بنابراین راهکار اول برای خروج از رکود تورمی تشویق افراد به است. به جرات میتوان گفت که اگر امسال شرکت ها برای بازاریابی دیجیتال خود برنامه نداشته باشند بایدمنتظر ازدست دادن بازارفرش ماشینی در اینده نچندان دور باشندخریداینترنتی فرش ماشینی کاشان 

بنابراین یکی از وظایف و هدف ها یانها باید ترویج فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان خود باشد.

در این بین شرکت های تولیدی باید حتما حضوری فعال در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام برای مشتریان داخلی و فیسبوک و لینکداین برای مشتریان خارجی خود داشته باشند عدم حصور فعال در این شبکه ها میتواند تمام برنامه بازاریابی انهارا دچار مشکل کند

دلیل دوم کاهش ارزش پول ملی

یکی دیگر از تحدید هایی که درقسمت های قبل بیان شد مساله کاهش ارزش پول ملی و به دنبال ان کاهش قدرت خرید مردم بود.

درست است که کاهش پول ملی برای عموم ملت یک رددسر عظیم باشد اما برای تولید کنندگان میتواند یک فرصت استثنایی باشد.با کاهش ارزش پول ملی و به تبع ان افزایش قیمت دلار کالا های ایرانی برای کشورهای دیگر بسیار ارزان تمام میشود.بنابراین مشتریان صادراتی از کشور های عراق ،افغانستان،روسیه و عمان حضورشان در این نمایشگاه ها بسیار پررنگ میشود .بنابریان شرکت ها باید با استخدام افرادی که به زبان های عربی و انگلیسی تسلط دارند به جذب مشتریان صادراتی احتمام ورزند.

عامل تحریم ها و مذاکرات وین

عامل اصلی دیگری که  باعث ایجاد این رکود تورمی در ایران شد مذاکرات وین و موضوع رفع تحریم ها بود.شرکت ها با برنامه ریزی صحیح باید هردو احتمال رفع تحریم های امریکا و عدم رفع تحریم هارا در نظر بگیرند انها باید بازاریابی خود را برپایه گسترش صادرات در صورت رفع تحریم ها و همچنین ترویج خریدفرش مستقیم از کارخانه درصورت عدم رفع تحریم ها دارد

در خریدمستقیم فرش به دلیل حذف واسطه و همچنین هزینه های سربار مانند کرایه مغازه ها قیمت تمام شده بسیار پایین تر تمام میشود.

برای موفقیت در فروش مستقیم بایدانها محتوا مفید تولید کنند محتوا هایی که در ان مزایا خرید انلاین فرش ماشینی کاشان رابیان کند.

درست است که شرایط اقتصادی در کشور ایران سخت شده است اما باانجام یکسری از راهکار ها و استفاده از مشورت افراد حرفه ای میتوان از این شرایط نجات پیدا کردبسیاری از شرکت ها بودند که در این شرایط سخت از تحدید ها فرصت ساختند و توانستند زندگی خودشان را تغییر دهند



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

برای شرکت های تولید کننده فرش ماشینی اواسط هرسال فرصتی پیش میایید که انها میتوانددبا استفاده درست و کاربردی از ان تقریبا تولید تمام سال خود رابه فروش برسانند. این اتفاق بزرگ برگذاری نمایشگاه فرش ماشینی تهران است. ما امروزمیخواهیم در این مطلب به بررسی نمایشگاه بین المللی تهران وتا ثیرات ان بر فروش و کیفیت فرش ماشینی را بررسی کنیم.

درسال های نه چندان دور که سایه سنگین تحریم های امریکا بر روی سرکشورما ایران نبود این نمایشکاه با شور و شوق بیشتری انجام میشدوجز نمایشکاه های برتر دنیا به حساب می اند . اما امروزه به دلیل مشکل تحریم ها و همچنین مشکل که جهان به تازگی با ان رودروشده است یعنی کرونا از میزان شور وشوق ان تا حدودی کاسته شده است.با ادامه مطلب همراه ما باشید

تاثیر نمایشگاه تهران بر میزان فروش شرکت های فرش ماشینی

نمایشگاه تهران مانند یک دریایی از مشتری برای شرکت ها عمل میکنند.و شرکت ها سعی دارند به طرق مختلف مشتریان را به سمت محصولات خود جذب کنند. از دکوراسیون نمایشگاهی شیک گرفته تا قراردادن کافی شاپ در غرفه خود. شرکت ها برای اینکه در این عمل موفق باشند معمولا سه گروه فروشنده برای مجموعه خود در نظر میگیرند .دسته ول که مهترین دسته این مجموعه است مسول جذب مشتریان صادراتی است .این دسته از افرادمعمولا بیشتر زمان خود را برروی جذب افراد میگذارند که از کشورهای عراق،پاکستان،افغانستان و... امده اند میگذارند . اگراین افراد در زمینه جذب موفق باشندمیتوانند کل فروش شرکت را تضمین کنند و باعث پیشرفت شرکت شوند.

دسته دوم افرادی هستند که برروی مشتریان عمده بخر داخلی سرمایه گذاری میکنند این افراد معمولا بنکداران را از قبل شناسایی کرده و برای انها دعوت نامه ارسال میکنند و انها رابه بازدید از غرفه خود دعوت میکنند. این افراد معمولا مشتریان دسته خود را اماده برقراری رابطه های بلند مدت میکنند و شرایط همکاری را به انها توضیح میدهند.

دسته سوم افرادی هستند که معمولا مشتاقان خرید فرش ماشینی کاشان را که به صورت خانوادگی در نمایشگاه حاضر شده اند را جذب میکنند این شرکت ها در این روش معمولا به دو صورت عمل میکنند. انها یامحصول را در همان مکان به فروش میرسانند و مبلغی رابه  عنوان بیعانه دریافت میکنندو بعد از تولید فرش ماشینی اقدام به ارسال وتسویه حساب میکنند و یا با ارایه کد های تخفیفی این افراد را برای نمایشکاه ها و نمایندگی های سطح شهرستان ها میفرستند .شیوه فروش تکی در این نمایشکاه معمولا توسط عده کمی از نمایشگاه داران انجام میشود

تاثیر نمایشگاه فرش ماشینی برروی کیفیت فرش ماشینی گونه است؟

رقابت در هرصنعت باعث پیشرفت ان صنعت میشود.در صنعت فرش ماشینی نیز نمایشگاه بین المللی تهران مکانی برای رقابت تولید کنندگان فرش ماشینی است. تولید کنندگان فرش ماشینی در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود رابه نمایش میگذارند. بنابراین در اولین مرحله رقابت در طرح فرش صورت میگیرد.طرح های فرش ماشینی جدید باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل ایرانیان مشود .رقابت  در مرحله دوم در کیفیت صورت میگیرد .درنمایشگاه های بین المللی تهران همچون نمایشگاه های دموتکس  غرفه ها در کنار هم قرار دارند این باعث میشود تا مشتریان امکان مقایسه محصولات راداشته باشند.بنابراین باید شرکت ها تمام سعی خودرا انجام دهند تا فرش انها بدون پرز باشد واز نخ های اکرلیک باکیفیت تهیه شده باشد در ضمن نخ هاباید کاملا هیت ست باشند تا با قراگیری درمراحل تولید فرش ماشینی دچار اسیب نشوند.

بنابریان شرکت ها باید کیفیت تولید فرش ماشینی خود رابالا ببرند.رقابت بعدی در زمینه فعالیت های دانش بنیان است .در این نمایشگاه ها معمولا شرکت ها برای ایجاد مزیت رقابتی در بازاریابی به سراغ فعالیت های دانش بنیان میروند دراین فعالیت ها معمولا فرش ها ضد اب ضد چرک و....میشوند. یکی از مکان هایی که دانشجویان میتواند محصولات خود را درزمینه صنعت نساجی ارایه دهند نمایشکاه بین المللی تهران است

خرید اینترنتی نقطه عطف نمایشگاه امسال

امسال به نظر میرسد که خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان محل رقابت باشد. شرکت ها تمام سعی خودر ا در جمع اوری لید ها خواهند کرد انها باید تمام سعی خودرا انجام دهند تا شبکه های اجتماعی خود نظیر توییتر،تلگرام و اینستاگرام خود و در صدر انها سایت خود را تبلیغ کنند .امسال نمایشگاه تهران محلی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خواهد بود.مدیران فروش به خوبی میدانند که اینده بازار در سمت بازاریابی دیجیتال هست بنابراین از حالا به دنبال پرورش بازاریابی دیجیتال هستند. بسیاری از انها قبل از شروع نمایشگاه تهران وارد برگذاری کمپین های دیجیتال شده اند.انها با تولید محتوای مفید و بیان مزایا خرید انلاین فرش نسبت به خرید به روش سنتی سعی در گسترش فروش مستقیم دارند. شرکت های تولدی در سایت های خود بیشتر تمرکز را برروی مزیت های خرید انلاین گذاشته اند. مزیت های اساسی مانند تفاوت قیمت فرش 1200شانه کاشان درخرید به روش سنتی وانلاین.بستر دیجیتال به زودی جایگاه خرید سنتی را خواهد گرفت وشرکت های تولید به این موضوع کاملا واقف هستنند. انها با انجام تبلیغات برای صفحه های اجتماعی خود باید یک گام بلند رو به جلو بردارند قطعا اگر این حرکت صورت نگیرد در اینده نه چندان دور انها مجور به انجام هزینه های گزاف جهت انجام تبلیغات خواهند شد 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

در قدیم شرکت ها فرایند های بازاریابی خاصی نداشتند انها به دلیل رقابت کم ،و همچنین تعداد کم واحد تولیدی هر جنسی را بافت میکردند به فروش میرساندندبنابراین نیازی به فرایند های بازاریابی نبود اما کم کم جامعه ایران تغییر کرد .افزایش جمعیت ، وافزایش میزان تحصیلات بر خواسته ها وتمایلات تاثیر گذاشت . اگر تا دیروز برای ایرانیان فرش کالایی صرفا جهت پوشش کف منزل را داشت امروزه به کالایی زینتی نیز تبدیل شده بود طرح ونقش ،نوع برند و مکان استفاده برای انها مهم بود.بنابراین شرکت های تولید نیز بایدفعالیت های خود راحرفه ای تر کرده وبه دنبال بخش بندی بازارمیرفتند این کار میتوانست بر میزان اثر بخشی فعالیت های بازاریابی بیفزاید و همچنین از هدررفت سرمایه جلوگیری کند .

فعالت های بازاریابی شرکت ها اغاز شد .شرکت ها فعالیت خود را به دودسته فعالیت های صادراتی و فعالیت جهت بازار داخل تعریف کردند.

هرکدام ازاین فعالیت ها دارای روش جداگانه ای بود و نکات کاملا متفاوتی باید برای ان رعایت شود.بهترین منبع برای مطالعه کتاب بازاریابی کاتلر است.

دربخش صادرات شرکت های تولید شهرکاشان کشورهای هدف خودیعنی افغانستان پاکستان عراق و روسیه راتعیین کردند.سپس به سمت اشنایی با فرهنگ کشور مقصد و میزان رشد اقتصادی و قوانین گمرکی کشور هارفتند. اکثرکشورهای هدف مورد تایید قرار گرفتند سپس به شناخت فرهنگ هرکدام روی اوردند انها به شناخت دقیق کشورها و نوع سلیقه مردمان انها به طراحی فرش ماشینی پرداختند .سپس با حضوردرنمایشگاه های بین المللی محصولات خودرابه بازار هدف ارایه دادند.توجه به خواسته های بازارهدف یکی زا مهترین برنامه در امر صادرات است

هدف گذاری بازار داخلی

دربخش دوم کشور ها به بازار داخل روی اوردند انها با شناسایی دقیق بازار داخل و شناخت محصولات مورد نیاز انها تصمیم به تولید مصولات گرفتند انهامحصولات خود ار دسته بندی کردند به عنوان مثال فرش ماشینی ۷۰۰شانه را با توجه به شناخت خود به فرش های کودک ،کلاسیک،اشپزخانه ومدرن تبدیل کردند

انها باشناخت کامل از دکوراسیون های منازل ایرانیان و اگاهی لازم از تغییر سبک ایرانیان به تولید این فرش ها پرداختند یکی از خصوصیات اصلی این فرش ها قیمت مناسب انها هست این فرش ها ازقیمت فرش ماشینی ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰کاشان ارزانتر هستند در مجموع قیمت مناسب این فرش ها و طراحی های هدمند توانسته این محصولات را در ایران پرفروش کند امروزه افراد زیادی هستند که متقاضی خرید فرش عروسکی و فرش با تم های متفاوت هستند . اقتصاد ایران در شرایط تحریم با تکیه بر همین بازار های گوشه و همین هدف مندی ها میتواند این محاصره اقتصاد ایران را بشکند شکست محاصره افتصادی به معنای کاهش نرخ بیکاری در ایران و همچنین ایجاد رونق اقتصادی ایران است امیدواریم دولت  سیزدهم با تدابیرلازم زمینه پیشرفت وتوسعه ایران را در بازار های جهانی فراهم کند .یکی دیگر از عواملی که میتواند به رشد اقتصادی ایران کمک کند گسنرش فضای انلاین است گسترش فضای انلاین و به دنبال ان گسترش خرید انلاین میتواند به کاهش قیمت و به تبع ان افزایش قدرت خرید افراد کمک  کند .خوشبختانه اخیرا خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان دربین افراد بسیار رواج داشته است .گسترش این نوع خرید باعث شده تا استقبال از خرید فرش ماشینی افزایش یابد البته دراین بین مشکلات نیز وجود داشته است ازجمله اینکه افراد سودجو به کلاهبرداری مشغول شده اند در هنگام خرید اینترنتی حتما به نماد اینماد توجه لازم راداشته باشد تا از شناسایی توسط دولت مطممن باشید

   

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

یکی از دغدغه های اصلی خریداران فرش ماشینی و سوالی که همواره ذهنشان را درگیر میکند هدف از خرید فرش ماشینی است یکی از این بخش ها مربوط به تهیه جهیزیه است که برای خرید فرش ماشینی جهت جهیزیه عروس فرش ماشینی ۷۰۰شانه خریداری کنیم یا فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه؟برای جواب دادن به این سوال باید معیار هایی گوناگونی را درنظر گرفت و بابررسی دقیق ان به ان جواب داد مادر این مقاله سعی خواهیم کرد که به این سوال جوال داده وشمارا دراین امر راهنمایی کنیم

برای پاسخ دادن به این سوال اولین نکته ای که باید درنظر بگیریم این است که میزان بودجه شما چقدر است

اول میرویم سراغ میزان بودجه زیاد

بودجه بالا توانایی های خرید فرش ماشینی با شانه بالاتر رادارد بنابراین اولین توصیه ما خرید فرش ماشینی با شانه بالاتر است این فرش ها که باری خانه های نو و تهیه جهیزیه عروس بسیار مناسب اند دارای تراکم بالا نیز میباشنداین امر باعثمیشود تا فرش جلوه زیبایی داشته باشد همچنین طرح ونقش های فرش باشانه بالاتر زیباتر و دلنشین تر است این فرش ها معمولا در رنگ های روشن بافت میشوند تولید این فرش ها بااین نقش ورنگ به جذابیت بیشتر انها کمک میکند

بنابرایان اگربودجه کافی دارید تهیه فرش های ۱۲۰۰شانه میتواند درکنار تهیه سایر لوازم خانگی با کیفیت جلوه خاص به منزل نوعروس شما داده و دکوراسیون منزل شمارا زیباتر نشان دهد

تهیه جهیزیه عروس با بودجه کم

کشورما ایران چند صباحی است که درگیر مشکلات اقتصادی شده است از یک سو،سومدیریت های جامعه و از سویی دیگر تحریم های امریکا باعث شکل گیری تورم در ایران شده است . تورم متاسفانه سفره های مردم را کوچکتر کرده است تورم بر میزان درامد و ناترازی درامد و دخل خرج افراد تاثیر بسزایی داشته است

این مشکلات در میزان ازدواج تاثیر اشته و انرا به شدت کاهش داده یکی زا دلایل این اتفاق گرانی تهیه جهیزیه و خرید مسکن است .اما افرادی نیز هستن که با شرایط ناگوار حاضر میشوند میزان توقع خود را کاهش داده وتن به زندگی مشترک بدهند

خرید فرش ۷۰۰شانه برای افرادی که بودجه زیاد ندارند توصیه میشود این فرش ها دارای زیبایی طرح و رنگ قابل قبول و همچنین دارای طول خاب مناسب هستند

امروزه استقبال از فرش ماشینی ۷۰۰شانه کاشان به واسطه ارزانتر بودن قیمت فرش ماشینی ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰کاشان بسیار بالا میباشد

ایا راهی ارزانتر برای تهیه فرش ماشینی وچود دارد

امروزه با وجود مشکلات اقتصادی همه دنبال تهیه کالاهای مورد نیاز خود باقیمت ارزانتر هستند اما ایامیتوان خرید فرش ماشینی را باهمان کیفیت ولی قیمت بسیار پایینتر انجام داد؟

پاسخ این سوال بله است اینروزهاخرید ها به لطف فضای مجازی به صورت مستقیم انجام میشود و فرش هم از این قاعده مستثنی نیست. خرید فرش ماشینی کاشان مستقیم از کارخانه دارای ویژگی های بسیاری است که کاملا در این مقاله توضیح داده شده است امامهترین دیلیلی که ارفاد را به سمت خرید مستقیم فرش ماشینی میکشاند بی شک قیمت ارزانتر ان است

فروشگاه های انلاین امروزه سعی کرده اند تا با ارایه محتوای مناسب و همچنین ارایه خدمات ویژه مانند ارسال رایگان و امکان مرجوع کالا سعی در جذب مخاطبان و همچنین ترویج خرید انلاین در کشور دارند .ترویج خرید انلاین در کشورمیتواند انحصار محصول را دریک منطقه از بین برده و قیمت هارامتنوع کند گسترش فضای انلاین به گسترش عدالت اجتماعی بسیار کمک میکند

گسترش خرید انلاین همچنین به گسترش اطلاعات در سطح کشور و در نتیجه خرید باکیفیت تر کمک زیادی میکند

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

امروزه تورم بخش لاینفک اقتصاد کشورما شده است .موضوع تورم یکی از دغدغه های اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران است .این موضوع که حل ان مقداری دشوار شده است بروی زندگی مردم بسیار تاثیر گذار بوده است این موضوع توانسته سفره های مردم ایران را کوچک کند و سبک زندگی ان هارا تغییردهد .

این تغیررات بسیار گسترده بوده و تمام ابعاد مانند تغیرات فرهنگی ورفتاری را شامل خود کرده است .یکی از موارید که بیشتر تحت تاثیر قرارگرفته فرهنگ خرید است این روزها که تحریم های اتحادیه اروپا وامریکا شدت یافت وبازار ارز نیز ناپایداری زیادی دارد ،اجناس روز به روز در حال گران شدن هستند این اتفاق باعث شده مردم احتیاجات خود را اولویت بندی کنند. اگر به هرم مازلو دقت کنیم امروزه مردم اولویت اولشان  خوراک پوشاک ومسکن است وسپس خریدلوازم غیر ضرور . این افزایش قیمت در مواد اولیه فرش ماشینی مانند نخ اکرلیک و نخ جوت قیمت نهایی فرش ماشینی را بسیار بالا برد این امرباعث شد تا مردم توانایی خرید فرش ماشینی کاشان را دیگر نذاشته باشند و بیشتر روبه کارهایی مانند فرایند های تعمیرو نگهداری فرش ماشینی بیاورند در این بین بود که کارهایی مانند روفوگری فرش ماشینی و قالیشویی زیاد شد امروزه مردم ترجیج میدهند با توجه به شرایط حاد کرونا وعدم اطمینان از اینده خود فرش های ماشینی خود را شست و شو کرده و دوباره ازان استفاده کننداین کار در دراز مدت میتواند باعث لطمه زدن به صنعت نساجی کشور شود

این مشکل تنها در این صنعت نیز اتفاق نیفتاده است و صنعت های دیگر از جمله صنعت لوازم خانگی و صنعت خودروسازی نیزدرگیر این ماجرا شده اند

ایا راهکاری برای خرید ارزانتر فرش ماشینی وجود دارد؟

افرادی نیز وجود داند که از فرش خود دلزده شده و به دنبال این هستند با تغییر دکوراسیون منزل خود روح تازه ای به خانه وخانواده خود بدمند . برای این دسته شاید هزینه فرش ماشینی بالا باشد و مجبورباشند که برای خرید فرش ماشینی دچار بدهی شوند ویا وام هایی بگیرند اما سوال اینجاست ایا راهی باری خرید ارزانتر فرش ماشینی وجود دارد؟

جواب این سوال بله است .امروزه گسترش فضای مجازی امکانات خرید انلاین را فراهم کرده است

خرید انلاین در همه حوزه ها گسترش یافته است در صنعت فرش ماشینی نیز این پدیده ورود کرده است.امروزه خرید انلاین فرش ماشینی کاشان بسایر رواج پیدا کرده است فروشگاه های بسیاری روی کار امده اند و این خدمات را ارایه میدهند این فروشگاه ها عموما فرش را از شهر کاشان که مرکز تولید فرش ماشینی ایران است عرضه میکنند این فروشگاه ها فرش ماشینی را با قیمت بسیار مناسب تر از فروشگاه های فیزیکی عرضه میکنند به عنوان مثال قیمت فرش ۱۲۰۰شانه تراکم۳۶۰۰در این فروشگاه ها بسیار پایین ترا زفروشگاه های فیزیکی است این تفاوت قیمت در بعضی موارد تا حدود ۲ملیون تومان نیز میشود. امروزه روشهای خرید انلاین توانسته اند بسیاری از هزینه های رایج زندگی مردم را کاهش دهند مهمترین عامل این انفاق نیز حذف واسطه ها در فروش است خوشبختانه فروشگاه های زیادی نیز رواج یافته اند که در کنار ارایه قیمت مناسب امکانات مناسبی برای خرید مطمن تر و به صرفه تر فراهم اورده اند .گسترش خریدانلاین در ایران میتواند چهره اقتصاد ایران رادر اینده دچارتغییرات زیادی کند  



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

از اوایل سال ۱۴۰۰تا به انروز یعنی شهریور ۱۴۰۰را میتوان سخت ترین دوران اقتصاد ایران نام گذاری کرد در این دوران ششماهه و انجور که چشم انداز نشان میدهد تا پایان سال نیز امید به بهبود ان نیست جز سخترین روزها برای صنایع ایران بوده است . تقریبا تمام صنایع دچار رکود شدید تورمی شده اند .رکود تورمی بدترین نوع حالت اقتصاد است در این شرایط قیمت بالا میرود و هیچ خریداری در بازار پیدا نمیشود

این رکود تورمی صنعت نساجی ار نیز مانند سایر صنایع درگیر خود کرده است . در این بین شاید کمتر کسی به دلایل این اتفاق پرداخته باشد من در این متن سعی دارم به بیان تنها چند مورد مهم ان بپردازم قطعا دلایل متعدد غیر از دلایل بیان شده در این اتفاق نقش ایفا میکنند

در ادامه نوشته همراه ماباشید

وضعیت بد اقتصادی مردم

وضعیت بد اقتصادی مردم مهمترین عامل در ایجاد این رکود بوده است .وضعیت نامناسب اقتصادی که همراه باتحریم های امریکا و اروپا بریا کشورما ایران به وجودامد باعث شد خانواده های ایرانی خرید فرش ماشینی کاشان را از اولویت های اصلی خود خارج کنند و به جای ان اولویت های مهمتر مانند خوراک پوشاک و مسکن را جایگزین کنند

بیماری کرونا

بیماری کرونا در کنار وضعیت ناپایدار اقتصادی اینده ارانیان را مبهم کرد .هزینه های بالای کرونا در ایران و همه گیری ان باعث شد تا مردم نسبت به اینده خود ترسی داشته باشند .این امر باعث شد مردم مجبور شوند تا پولی را برای هزینه های درمانی احتمالی کنار بگذارند

ضربه بعدی بیماری کرونا و نقش ان در رکود اقتصادی ایران و صنعت نساجی تعطیلی های گسترده ای بود که به خاطر همه گیری کرونا در ایران اتفاق افتاد این تعطیلی ها بخش عمده کسب و کارهای کوچک را دچار ورشکستگی کرد و به تبع ان بخش های دیگر به صورت قابل توجهی از درامدهایشان کاسته شد این کاسته شدن در امد در کنار دیگر عوامل رکود شدید اقتصاد را رقم زد

در بخش دیگر تاثیر کرونا در ایران میتوان به انجام واکسیناسیون عمومی دیرهنگام توسط وزارت بهداشت ایران اشاره کرد .انجام دیرهنگام عمل واکسیناسیون و همچنین طولانی شدن پیک پنجم کرونا ضربه سهمگین به پیکر نحیف اقتصاد ایران وارد کرد

بیماری کرونا دارای معایب متعدد بود اما مزایای متعددنیز داشت یکی از مزایا مهم ان گسترش فروشگاه های انلاین بود در این فروشگاه ها اجناس بهه صورت مستقیم به فروش میرسید واحد های تولید کننده فرش ماشینی نیز ازاین فرصت استفاده کرده و با تاسیس فروشگاه های اینترنتی سعی در گسترش خرید فرش ماشینی مستقیم از کارخانه راداشتند

دولت ایران نیز سعی کرد با گسترش فعالیت های نظارتی خود این فضا را کنترل کند 

تحریم های امریکا

بخش عمده مشکلات کشور ما تحت تاثیر تحریم ها است . امریکا مدت چهل سال است که بااعمال تحریم کشور مارا مورد فشار قرارداده است این فشار در زمان ریاست جمهوری ترامپ به بیشترین حد خود رسید این فشار ها باعث میشد تجار خارجی از مشورهای امارات و عراق کمتر به ایران سفر کنند وبنابراین میزان ارز اوری و سوداوری بسیار کاهش یافت این تحریم ها همچنین باعث افزایش نرخ ارز ازجمله دلار و یورو شد این افزایش قیمت ،قیمت های تمام شده کالا هارابالابرد این امرباعث شد توانایی مردم در خرید فرش ماشینی کاهش یابد

نا امنی کشور افغانستان

یکی از دلایل مهم دیگر در رکود صنعت فرش ماشینی ایران جنگ در کشور افغانستان بود ظهور طالبان در افغانستان صادرات فرش ماشینی را به صفر رساند این امر باعث تعطیلی بعضی از شرکت هاشد همچنین تصرف شهر هرات برروی قیمت دلار در ایران تاثیرگذاربود

راهکارها چیست؟

راهکارهای مختلفی برای برون رفت از این شرایط وجود دارد مانند تامین سرمایه توسط بانک ها با دادن وام هایی با سود کم وتنفس های لازم،حمایت ها از تولید ،انجام فرایند تولید مواد اولیه در داخل کشور،قطع وابستگی کالا به دلار

اما بهترین راهکار که میتوان در کوتاه مدت جواب گرفت انستکه خرید های مجازی را گسترش دهیم خرید انلاین فرش ماشینی کاشان درای مزایا متعدد است ازجمله حذف واسطه در خرید اینترنتی و همچنین صرفه جویی در زمان .

یکی از موارد که میتوان مردم را به خرید انلاین فرش ۷۰۰شانه و یا خرید انلاین فرش ۱۲۰۰شانه تارکم ۳۶۰۰ترغیب کردمانور بروی تفاوت قیمت های فاحش است که بین روش خرید سنتی فرش ماشینی و خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان وجود دارداین تفاوت قیمت زیاد در خرید انلاین را میتوان از مزایا خرید در فضای مجازی عنوان کرد 



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

کاشان از دیر باز مهد صنعت ایران بوده است این شهرستان با وجود مردم سخت کوش خود روز به روز در حال پیشرفت در عرصه صنعتی هستند این شهرستان در سال های اخیر که کشور ما ایران با مشکل بیکاری روبروبوده است توانسته با اتکا به واحد های تولیدی خود این مشکل را در سطح شهرستان حل کند وحتی پذیرای افراد جویای کاراز سایر استان های کشور باشد

این شهرستان در زمینه صنعت نساجی بسیار به نام است این شهرستان اخیرا به عنوان دومین شهر تولید کننده فرش ماشینی در دنیا شناخته شده است در زمان های قدیم نیز مرحوم ارباب تفضلی با ورود صنعت پوشاک به شهرستان کاشان ،کاشان رابه یکی از قطب های تولید پوشاک کشور رساند و خود نیز لقب پدر نساجی ایران را گرفت

شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که واحد های تولید کاشان در چند شهرک هستند ،قدیمی ترین ان چیست و در حال حاضر چه صنایعی در ان فعال هستند ما با دانش بر این موضوع به سراغ پاسخ دادن به این سوال ها خواهیم رفت

قبل از پاسخ به این پرسش هالازم به ذکر است که این شهرک ها با وجود تحریم های سنگین امریکا علیه ایران همچنان با رونق به فعالیت خود ادامه میدهند البته این نکته حایز اهمیت است که در صورت عدم توجه به این شهرک ها دیر نخواهد پایید که انها نیز ازبین خواهند رفت بنابراین وزارت خانه اقتصاد، سازمان گمرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی باید توجه ویژه ای به ان بکنند

چندشهرک فعال د رشهرستان کاشان وجود دارد

در حال حاضر نزدیک به دوهزار واحد تولیدی در شهرستان کاشان فعال است این واحد های تولید در صنایع مختلف مانند صنعت خودروسازی، صنعت فولاد و مهتر از همه صنعت نساجی مشغول به کار هستند .عمده این شرکت ها در شش شهرک صنعتی مشغول هستند

شهرک صنعتی راوند،شهرک صنعتی  اران،شهرک صنعتی بیدگل،شهرک صنعتی فتح المبین،شهرک صنعتی نوش اباد و شهرک صنعتی امیرکبیر(جعفراباد)مهمترین شهرک هایی هستند که واحد های تولیدی کاشان در ان قرار دارند در این شهرک امکانات خوبی برای سرمایه گذاری فراهم شده است

در تمام این شهرک ها واحد های تولیدی نساجی فعال هستند

قدیمی ترین شهرک صنعتی کاشان چه نام دارد

انچه از شواهد قراین پیداست شهرک صنعتی راوند از قدیمی ترین شهرک های موجود درشهرکاشان است این شهرک که سابقه چندین ساله دارد تقریبا محل قدیمی ترین شرکت های شهرستان کاشان است .معروف ترین شرکت این شهرک شرکت لنت پارس است که در زمینه صنعت خودروسازی فعالیت دارد و با شرکت های بزرگ ایران از جمله ایران خودرو وسایپا نیز همکاری میکند

واحد های تولیدی نساجی نیز در این شهرک کم نیستند در اسن شهرک بیش سیصد واحد تولیدی فرش ماشینی وجود دارد این شهرک در تشویق مردم به خرید فرش ماشینی کاشان نقش بسیاری داشته است

بعد از شهرک اران و بیدگل به تریتیب شهرک بیدگل ،شهرک اران و شهرک های نوش اباد جز قدیمی های این عرصه هستند

تازه ترین شهرک صنعتی کاشان نیز شهرک صنعتی جعفر اباد است بیش از نوددرصدشرکت های این شهرک مربوط به تولید فرش ماشینی است

شهرک صنعتی جعفر اباد بعد از تصمیم دولت دهم مبنی بر تاسیس شرکت فولاد کویر رونق به خصوصی گرفت جاده ترانزیت این مجموعه نیز با احداث شرکت خودروسازی سایپا کاشان رونق بسیار گرفت این شهرک با احداث این شرکت مخصوصا زمانی که با شرکت سیتروین قرارداد بست رونق بسیار گرفت

این شهرک ها مایه افتخار مردم کاشان هستند اگر به موضوعات اساسی و معضلات ان رسیدگی نشود به زودی شاهد ازبین رفتن این صنایع خواهیم بود

یکی از معضلات که باید به ان توجه کنند معضل به روز بودن مدیریت این مجموعه های تولیدی است مخصوصا که الان فضای مجازی گسترش پیدا کرده و شرکت ها حتما باد در این بازارها حضورداشته باشند انها بایدبا تاسیس فروشگاه اینترنتی فرش کاشان اطلاعات مفید به افراد بدهند باید حتما مجوزهای لازم رااز اینماد و سازمان مدیریت صنعتی گرفته و با تولدی محتوا کاربردی مانند ناگفته های فرش افشان و مواردی که باید به ان در موقع خریدتوجه کنیم مخاطبان را به وبسایت اورده و شرکت تولیدی و محصولات خود را تبلیغ کنند



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

امروزه خانواده های ایرانی با مشکلات زیادی روبرو شده اند فضای نادرست اقتصادی برروی همه مسایل دیگر نیز تاثیر گذار بوده است به شکلی که به چالش مهم دولت ایران تبدیل شده است کشور ایران در گذشته جز بهترین اقتصاد های منطقه بوده است ولی متاسفانه با بی تدبیری زیاد این اقتصاد روبه افول رفته این افول اقتصاد طبیعتا برروی اقتصاد خانواده ها نیز تاثیر گذاشت مشکلات اقتصادی کم کم برروی جنبه های دیگر هم تاثیر گذار بود و مردم ایران را دچارمشکلات عدیدی کرد این اتفاق باعث تغییر سبک زندگی افراد شد انها دیگر وقت کافی برای انجام فرایند طولانی خرید را نداشتند و از طرفی هم خرید با کیفیت بهتر و مستقیم که با قیمت پایین ارایه شود یک غنیمت بود در همین زمان بود که اینترنت وارد ایران شد رشد فضای مجازی کم کم برروی صنعت ها تاثیر گذاشت در این شرایط بود که کم کم صنایع مختلف وارد فضای انلاین شدند انها فروشگاه های خرید انلاین احداث کردند سپس به دنبال محتوای کاربردی دیجیتال رفتند همه انها سعی داشتند که با ارایه محتوا خوب فروش انلاین خود رابیشتر کنند در این بین صنایع فرش ماشینی کاشان نیز دست به کار شدند انها فروشگاه اینترنتی فرش کاشان را راه اندازی کردندانها سعی کردند با دادن اطلاعات مفید درباره فرش ماشینی و پرداختن به مشکلات چالشی مانند تراکم وشانه یا مراحل تولید فرش مردم را به سمت ان رسانه همراهی کتند مردم نیز با گسترش سایت های خرید و همچنین شبکه های اجتماعی اگاهی مردم بیشتر شد انها دیگر دسترسی کامل به تمام اطلاعات یک محصول داشتند انها دیگر اطلاعات خوبی درباره جنس محصول قیمت درب کارخانه و همچنین مراکز عرضه عمده داشتند انها دیگر قیمت فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه تراکم ۳۶۰۰ میدانستد و با ورود به فروشگاه ها دیگر نمیتوانستند قیمت های غیر واقعی به انها بدهند این موضوع تبدیل به چالش برای فروشندگان فروشگاه های فیزیکی فرش ماشینی شد انها در ابتدا مقاومت میکردند و با شایعه پراکنی سعی در متقاعد کردن مردم برای خرید حضوری داشتند اما فضای مجازی امروزه تبدیل به واقعیت شده است وبه سبک زندگی ایرانیان تبدیل شده است بنابراین انها نیز باید دنبال راه حل باشند امروزه با وجود اخبار بد ولی بازار بازاریابی دیجیتال رونق زیاددارد یکی از بهترین دوره هایی که خودم هم دران شرکت کردم دوره انلاین بازاریابی دیجیتال عادل طالبی بوده است در وصف دوره فقط همین کافی که اقای طالبی همواره پاسخگوی بچه ها بوده است به نظرم شرکت در این دوره میتواند شکارا با دنیای دیجیتال اشنا سازد 

اگر جامعه ایران بخواهد در زمینه خرید انلاین همچنان پیشرفت کند باید حتما موضوعاتی که نگرانی افراد است را برطرف کند موضوعاتی مانند امکان تعویض محصول و موضاعت مهمی درباره کلاهبرداری های اینترنتی دراین زمینه البته مجموعه اینماد موضوع شایسته و خوبی بود که اتفاق افتاد  این مجموعه برای شناسایی دقیق فروشگاه ها ومحل و زمان ومکان دقیق ان تشکیل شدمجموعه این کارها و اقدامات دیگر میتواند کشور رابه سمت پیشرفت و طرقی پیش ببرد اینده بازاریابی قطعا دردستان بازاریابی دیجیتال است و کم توجهی به هر بخش میتواند باعث افسوس و ناراحتی ما رد زمان های اینده باشد  این سبک بازاریابی  به زودی وارد تمام واحد ها واصناف خواهد شدو ارتباطات و اقتصاد ها مجازی خواهند شد



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

دردنیای بازاریابی در بخش رفتار مصرف کننده تسل های متفاوتی را بررسی میکنند نسل هایی که هرکدام بر مینای نوع زندگی خود و شرایط  وسبک زنئدگی خود ویژگی هایی دارند این نسل ها هرکدام ویژگی هایی داشته اند و کارشناسان نیز برا اساس همین ویژگی ها برنامه ها وپروژه های تبلیغاتی و بازاریابی خود را لانچ میکردند این فعالیت ها تاثیر بسزایی در موفقیت شرمت هایی مانند اپل و ماکروسافت  داشت

کارشناسان یکی از دلایل پیشرفت کشورایالات متحده امرسکا در زمینه اقتصاد جهنیی را همین شناخت مخاطب و اگاهی از نیاز های او عنوان میکردند

این نسل ها طبیعتا در کشوور ایران نیز وچود داشت نسل های yوzمهمترین انها بوده اند تغییر نسل از نسل yبه نسلzتوانست اقتصاد ایران را تغییر دهد روش های بازاریابی به سرعت عوض شدند گسترش اینترنت باعث شد به صورت روز افزون امیال به خرید های انلاین افزوده شود پروژه های تبلیفاتی از بستر تلویزیون وصداوسیمای جمهوری اسلامی خارج و به فضای مجازی کشده شد در این فضا تبلیغات پارتیزانی نیز اوج گرفت

با کوچ مردم به فضای اینترنت کسب و کارها هم تمایل به حضور در فضای مجازی پیدا کردند در این بین رشد کسب و کارهای انلاین به شدت افزایش یافت همه صنایع به این سمت رو اوردند از جمله صنعت فرش ماشینی.انها کار خود را باصفحات اینستاگرام شروع کردند باتبلیغات اینفلونسر مارکتتینگ مشهور شدند .در ادامه بارایه خدمات خوب محصولات خود ومیزان فروش خود راافزایش دادند

سپس با گسترش خرید انلاین فرش  ماشینی انها به فکرلانچ کردن یک سایت بودند بعضب از انها دردوره های دیجیتال مارکتینگ شرکت کردند و سایت خود رابه رتبه یک رساندند این کار که با اس ای او کردن صحیح امکانپذیر بود باعث افزایش میزان فروش انها شد

بعد از اینکه فروشگاه های اینترنتی در صفحه اول قرارکرفتند نوبت به این رسید که محتوای کاربردی تهیه کنند انها برای اینکه مردم را قاتع به خرید اینترنتی فرش ۷۰۰شانه کنند باید محتواهایی شامل محتوای متنی ،محتوای ویدیویی و محتوای تصویری ارایه میدادند  انها به خوبی میدانستند که خرید فرش ماشینی به صورت انلاین یک امر سخت است بنابراین باید محتوایی قوی ارایه میدادند

بعد از این فرایند بود که نسل جدید با دیدن این محتوا کاربرد یتصمیم به مقایسه و امتحان کردن خرید انلاین فرش ماشینی و مقایسه ان با خرید سنیتی فرش ماشینی کرد .

همانطور که در منحنی رفتار مصرف کننده میخواندیم ابتدا افراد متحور و شجاع که در این نسل تعداد انها کم نبود اقدام به خرید انلاین فرش ماشینی کرد سپس به دنبال ان افراد دیگر که میزان ریسک کمتری نسبت گروه اول داشتند به دنبال خرید اینترنتی فرش ماشینی امدند

نکته جالب در این بود که این افراد بعد از مشاهده مزایا خرید انلاین فرش ماشینی تصمیم گرفتند که این گونه خرید را به افراد دیگر نیز توصیه کنند انها برای اثبات ادعای خود این موضوع را تعریف میکردن که انها مشاهده کردن که خرید انلاین فرش ۱۲۰۰شانه نسبت به خرید سنتی فرش ۱۲۰۰شانه بسیار منافع اقتصادی برای انها دارد و قیمت درروش خرید انلاین فرش ۱۲۰۰شانه بسیار پایین تر هست و انها بااستفاده از این روش توانسته اند بسیاری از مبالغ پولی خود را سیو کنند و یا حتی به کمک ان وسایل دیگر خانه خود را تعویض و خریداری کنند

همه ایناتفاقات توسط نسل جدید  در امر بازاریابی اتفاق افتاد جالب ایت که این نسل را سال ها پیش کاتلر این بازاریاب بزرگ در کتاب خود پیش بینی کرده بود

این مطالب در سال های گذشته به طور پیوسته در دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی تدریس میشود اما متاسفانه افاد موجود در سیاست های جمهوری اسلامی ایران به ان توجه نکرده اند جالب است اخیرا مجلس ایران طرحی  را به عنوان طرح صیانت از کاربران فضای مجازی  تهیه کرده است که بستر های فضای مجازی مانند گوگل و حتی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام را فیلتر میشود ادامه این روند ممنوعیت به نفع هیچ کس نخواهدبود 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()