نوشته شده توسط : اسم نویسنده

خریدفرش ماشینی یکی از مراحل حساس ومهم در مرحله تهیه تجهیزات خانه است.از ان جهت که فرش ماشینی در طراحی وزیبایی دکوراسیون منزل بسیار تاثیر گذار است حساسیت خرید ان نیز بیشتر است.فرش ماشینی جز اقلام نسبتا گران تجهیزات منزل است.شما برای فرش کردن یک منزل با متراژ متوسط شاید نزدیک به ۶۰ ملیون باید هزینه کنید.گران بودن فرش ماشینی و همچنین تاثیر زیاد طرح ونقش این وسیله در دکوراسیون منزل مارا واداشت تا در سه مقاله تفاوت نکات مهم در سه مرحله قبل از خرید،حین خریدو بعد از خرید فرش ماشینی را برای شما شرح  دهیم.در ادامه ما به بیان نکات قبل از مرحله خرید فرش ماشینی خواهیم پرداخت.

کسب اطلاعات کافی درباره فرش ماشینی

همانطور که گفته شد خرید فرش ماشینی یکی از مراحل مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون ممنزل است بنابراین لازم است مجموعه نکاتی در مرحله قبل زاز خرید مورد توجه قرار گیرد.مادر ادامه به چند نکته که در مرحله قبل از خرید حتما باید به ان توجه شود را بیان میکنیم

کسب اطلاعات درباره فرش ماشینی

مهمترین فعالیتی که باید قبل از خرید فرش ماشینی انجام دهید کسب اطلاعات در باره موارد مختلف فرش ماشینی است.توصیه میشود کسب اطلاعات درباره فرش ماشینی را از مفهوم تراکم وشانه فرش ماشینی اغاز نمایید.مفهوم تراکم وشانه ،مفهوم اصلی در فرش ماشینی است و به گونه ای پیش نیاز یادگیری دیگر مفاهیم فرش ماشینی است.نکته حایز اهیمت در این باره این است که بیشترین سو استفاده ها در زمینه فرش ماشینی در همین مفوم تراکم وشانه اتفاق می افتد به این صورت که  فرش ۱۲۰۰شانه که دارای قیمت بالاتری نسبت به فرش ۷۰۰شانه است را به جای فرش های ۷۰۰شانه به فروش میرسانند.

کسب اطلاعات درباره مواد اولیه فرش ماشینی

یکی از موارد مهم دیگر که باید قبل از مرحله خرید اطلاعات کافی درباره ان جمع اوری شود مواد اولیه فرش ماشینی است.اصولا دونوع الیاف در فرش ماشینی به کار میرود:الیاف اکرلیک و الیاف پلی استر.

در حال حاضر مرغوبترین نوع  الیاف به کاررفته درفرش ماشینی اکرلیک است.تقریبا بیش از ۷۰ درصد فر ش های بافته شده درشهر کاشان ازنوع الیاف اکرلیک است. اما افراد سود جویی پیدا میشوند که الیاف پلی استر را به جای الیاف اکرلیک به کاربرند وانرا به مردم به قیمت فرش بافته شده با الیاف اکرلیک به فروش برسانند. همانطور که میدانید قیمت فرش 700شانه کاشان بافته شده با الیاف اکرلیک بسیار بیشتر از قیمت فرش ۷۰۰شانه بافته شده با الیاف پلی استر است.

انتخاب تم رنگی کلی خانه

خرید فرش ماشینی معمولا اخرین مرحله در خرید لوازم خانگی است. به این معنی که که اول تمام وسایل خانه خریداری میشود و سپس به خرید فرش ماشینی با طرح ونقش دلخواه اقدام میکنند.برای اشنایی با این موضوع بهتر است با سرچ در گوگل مطالب مفید که درباره دکوراسیون خانه و فرش ماشینی منتشر شده مطالعه فرمایید. در این مطالب بیشتر درباره ترکیب رنگ ها وهمچنین تفاوت فرش های۷۰۰شانه و۱۲۰۰شانه  صحبت شده است.

انتخاب شیوه خرید فرش ماشینی

در سالهای گذشته تها یک شیوه برای خرید فرش ماشینی وجود داشته است وان خریدبه صورت حضوری بود.اما امروزه اینترنت بین مردم رواج پیدا کرده است .رواج اینترنت بین مردم باعث به وجود امدن شبکه های اجتماعی فراوان شده است.

واحد های اقتصادی فرش ماشینی نیز بابهره بری از شرایط و موقعیت پیش امده به واسطه گسترش اینترنت و فضای مجازی بین مردمفروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان ایجاد کردند. در این فروشگاه ها با ارایه محتواهای کاربردی سعی در جذب مخاطب کردند.در این بین انها با ارایه امکانات نظیر پرداخت وجه درب منزل و همچنین ارسال اریگان و در کنار این ها تلاش برای کسب نماد اینماد سعی در اعتناد سازی مشتریان کردند.

انها با انجام مجموعه ای از این فعالیت ها سعی داشتند تا خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان را در جامعه رواج دهند.

پیش بینی اکثر موسسات این است که در اینده نه چندان دور خرید انلاین سهم بازار خرید های حضوری را خواهد گرفت.

مادر این مقاله سعی کردیم چنئ نکته مهم که باید قبلا از مرحله خرید فرش ماشینی به ان توجه کنیم را برای شما بیان کردیم.اطمینان داریم که شما با رعایت این نکات کیفیت خرید خود را افزایش خواهید داد .رعایت این نکات میتواند برای  شما صرفه های اقتصادی نیز داشته باشد.گزارش ها حکایت از این دارد که تفاوت قیمت در فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی به حدود یک ملیون تا دوملیون تومان میرسد.شما با انتخاب درست میتوانید این تفاوت قیمت را در زندگی خود ذخیره کنید و از ان در مکان های دیگر بهره ببرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

صادرات هر محصول میتواند زمینه ساز رشد ان محصول در اینده باشد.صادرات معیار مهم در سطح صنعت و شاخصی برای تصمیم گیری در باره ان محصول در سطح سیاست های کلان کشور است.رشد صادرات در هر صنعت دغدغه اصلی اعضای ان صنعت است.در زمان های نه چندان دورصنعت فرش در کنار صنعت پسته جزمحصولاتی بودند که در زمینه صادرات کالا های غیر نفتی در رتبه نخست کشور قرارداشتند اما متاسفانه در سال های گذشته میزان صادرات فرش های دستبافت و ماشینی بسیار کاهش داشته است .ما دراین مقاله سعی در بیان دلایل اصلی کاهش این محصولات داریم.

شایسته است که دقت کافی به این نکات از طرف صنعت گران و همچنین مسولان امر صورت گیرد.زیرا خطر از دست رفتن بازار جهانی و واگذاری این بازار به کشور های ترکیه و چین بسیارجدی است و اگر ما تصمیمات لازم را دراین خصوص اخذ نکنیم به زودی با بازار های جهانی خداحافظی خواهیم کرد.

تحریم ها مهمترین معضل پیشرو

تاثیر تحریم ها براقتصاد ایران اصلا برکسی پوشیده نیست.دیروز در مطلبی خواندم که میزان خسارت تحریم های امریکا به کشور ما نزدیک به 1000ملیارد دلار است. صنعت نساجی و به خصوص صنعت فرش ماشینی نیز امروزه از این تحریم ها اسیب جدی دیدند.

انها در دو زمینه دچار محدودیت شدند:زمینه بازاریابی و زمینه واردات تکنولوژی های به روز

زمینه بازاریابی

در زمینه بازاریابی در کشور های دیگر به منظور صادرات تحریم ها باعث شده بود تا بنکداران و بنگاه های اقتصادی از ترس جریمه امریکا با ما رابطه برقرار نکنند بعضی از کشور ها هم که بنکداران و بتگاه های اقتصادی که حاضر به همکاری با ما میشدند قوانین کلی کشور ها انهارا از همکاری با بنگاه های اقتصادی ایران منع میکرد

این مشکلات باعث شده تا بازار های جهانی به سرعت از وجود ما خالی شود به بیان دیگر ما خودمان با بی تدبیری تمام بازار ها را دودستی تقدیم به کشور هایی مانند ترکیه کرده ایم.

زمینه واردات تکنولوژی های به روز

یکی دیگر از مواردی که مارا از کشور های دیگر بسیار عقب انداخت زمینه عدم به روز رسانی تکنولوژی بود. کشورهای سازنده دستگاه ها یعنی المان و بلژیک دیگر حاضر نبودند به راحتی قبل کالای خود را در اختیار ماقرار هند.از طرف دیگر بالا رفتن قیمت دلار در ایران باعث شده تااز طرفی قیمت واردات دستگاه ها بالا برود و صرفه اقتصادی خود را ازدست دهدو از طرفی دیگر بالا رفتن قیمت دلار و همچنین بالا رفتن قیمت دستگاه ها و اصطحلاک انها  باعث شده تا قیمت فرش 700شانه کاشان بالا رود به گونه ای که مردم دیگر با توجه به رکود تورمی که بازار ایران دارد خرید فرش را از لیست خود خارج کند این افزایش قیمت در هزینه دستگاه های ۱۲۰۰شانه بسیار بالاتر است در نتیجه قیمت فرش 1200شانه کاشان نیزبسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.

مساله اف ای تی اف

مساله مهم دیگری که بسیار برروی صادرات کشور تاثیر گذاشته مساله اف ای تی اف است این مساله یکی از دلایل کاهش میزان صادرات هست . این مسال باعث شده تا امکان جابه جایی پول بین کشورما با بقیه کشورها نباشد .بنابراین این مساله باعث افزایش ریسک صادرات و درنتیجه کاهش صادرات شده است

عدم بازاریابی صحیح

اینترنت حقیقتی هست که امروزه در کشور ما باید به صورت جدی به ان توجه شود شرکت ها باید بازاریابی بین الملل خود را برپایه  دیجیتال پایه گذاری کنند .در اینده قطعا بنگاه های اقتصادی از طریق شبکه هایی مانند فیسبوک ،لینکداین و.. در ارتباط خواهند بود متاسفانه واحد های تولیدی ما هنوز در این زمینه دچار تردید هستند و سرمایه گذاری کامل را روی ان انجام نداده اند.امروزه در بازار داخل نیزخرید انلاین فرش ماشینی در حال گسترش است با تولید محتوا هایی که درشرکت های تولیدی درفروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان توانستدخرید انلاین را در فروش داخلی نیز جا بیندازند

بازاریابی صحیح در کنار حضور در بازار های بین المللی به صورت دیجیتال ،شامل مرحله شناخت صحیح از بازار هدف نیز میشود. واحد های تولید ما متاسفانه درزمینه شناخت از بازار های کشور های مقصد بسیارضعیف عمل کرده اند به این صورت که هنوز اطلاعات جامع در باره فرهنگ ،سبک زندگی، سلیقه و موارد مهم دیگر از انها نداریم.

رشد صادرات همتی عظیم توسط تمام دستگاه های مسول میخواهد. از واحد های سیاسی اجرایی گرفته تا واحد های تولیدی .اگر موانع پیش رو را رفع نکنیم به زودی بازار های بین المللی را ازدست خواهیم داد. این اتفاق باعث ورشکستگی واحدهای تولیدی شده و نتیجه ان بیکاری و به طبع ان معظلات اجتماعی خواهد بود



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

خانواده های ایرانی بیشتر به دو دسته فرش ۷۰۰شانه و۱۲۰۰شانه بیشتر از سایر گروه ها علاقه دارند

معمولا انتخاب بین این دودسته فرش برای انها کمی دشوار است .در این متن ما سعی خواهیم کرد تفاوت بین فرش ۷۰۰شانه و فرش ۱۲۰۰شانه رابیان کنیم

مفهوم تراکم وشانه

تراکم وشانه در فرش ماشینی جز مفاهیم پایه در این دسته از محصولات است. میتوان گفت که اگر شما با مفهوم تراکم وشانه فرش ماشینی اشنا نباشید به هیچ عنوان نمیتوانید فرش۷۰۰شانه وفرش۱۲۰۰شانه را از همدیگر تشخیص دهید

تراکم چیست؟

به تعداد گره های خورده شده در یک متر از واحد طول تراکم گفته میشود.

شانه چیست؟

به تعدا گره های خورده شده در یک متر از واحد عرض شانه گفته میشود

خب با فهمیدن مفهوم تراکم وشانه فرش ماشینی میتوانیم راحتتر به بیان تفاوت های این دو دسته از محصول بپردازیم

تعریف فرش ۷۰۰شانه

فرش های ۷۰۰شانه به فرش هایی گفته میشود که در یک متر از واحد عرض ان تعداد۷۰۰گره خورده باشد

فرش های ۷۰۰شانه رایج معمولا دارای تراکم های۲۱۰۰،۲۲۵۰،۲۵۵۰هستند که هرچه فرش تراکم بالاتری داشته باشد از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است

از دلایل محبوبیت فرش های ۷۰۰شانه در بین مردم ایران میتوان به قیمت مناسب تر و همچنین طول نخ خاب بیشتر نسبت به فرش های ۱۲۰۰شانه  اشاره کرد قیمت فرش ماشینی ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰کاشان در مقایسه با باقیمت سایر فرش ها بسیار مناسب تر است

اقتصاد ایران در سال های گذشته دچار رکود تورمی شدید شده است این موضوع به عنوان یک معضل اساسی برای سیاستمداران ما تبدیل شده است. مردم نیز در این شرایط مجبور به تغییر سبک زندگی خود و همچنین صرفه جویی در هزینه های خود هستند

فرش ۱۲۰۰شانه

فرش های ۱۲۰۰شانه نیز دسته دیگر از فرش های مورد پسند مردم ایران است

این فرش به واسطه تراکم وشانه بالاتر ،زیبایی بیشتری نسبت به فرش های ۷۰۰شانه و۱۰۰۰شانه دارند.

فرش هایی ۱۲۰۰شانه در کنار زیبایی بیشتری که نسبت به فرش های ۷۰۰شانه دارند از میزان خاب کمتری نیز نسبت به فرش های ۱۲۰۰شانه برخوردار اند

قیمت فرش ۱۲۰۰شانه تراکم۳۶۰۰ نسبت به سایز فرش ها به دلیل استفاده از تکنولوژی به روزتر و همچنین نخ های با ظرافت بیشتر بالاتر است.فرش های ۱۲۰۰شانه دارای طرح و رنگبندی متنوع تر نسبت به سایر فرش های ماشینی است. امروزه شرکت های تولید کننده فرش ۱۲۰۰شانه بودجه زیادی را برای قسمت طرح و رنگبندی خود قرار میدهند .در بازار رقابتی فرش کاشان اگر شرکت ها در قسمت تخصیص بودجه به قسمت های طراحی و همچنین تبلیغات و بازاریابی کم کاری کنند به زودی محکوم به فنا و نابودی هستند.

امروزه شرکت ها با فعالیت در فضای اینترنت و تولید محتوا های کاربردی در رابطه با فرش ماشینی سعی در جذب مخاطب و همچنین گسترش خرید انلاین فرش دارند. هزینه درفضای مجازی میتواند دراینده بسیار به شرکت های تولیدی کمک کند.

بی شک با نگرشی که شرکت های تولیدی نسبت به اینده دارند بازارفرش ایران را در اینده نه چندان دور در بازاریابی فضای دیجیتال میبینند.امروزه در کشور ایران با خدماتی که وزارت ارتباطات در گسترش اینترنت و فضای مجازی ایجاد کرد  فرصت های بینظیری در کشور برای  فروش اینترنتی ایجاد شده است . مزیت گسترش فروش اینترنتی این است که عمدتا افراد جوان در این رشته فعالیت دارند بنابراین میتواند به کم کردن بیکاری و همچنین کاهش تبعات اجتماعی ناشی از بیکاری جوانان کمک شایان کند



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

رکود در سال۱۴۰۰یکی از عوامل مهم در انحلال شرکت ها و همچنین بیکاری قسمت عظیمی از مردم ایران بوده است.اقتصاد ایران دچار رکود تورمی شدید شده است که در سال های گذشته بینظیر بوده است.شرکت های تولید فرش ماشینی نیز که در صنعت نساجی مشغول به کار هستند درگیر این رکود شده اند.شرکت ها باید برای رهایی از این رکود کاری انجام دهند انها با برنامه ریزی صحیح باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا این دوره را به پایان رسانند ما دراین مقاله سعی داریم تا چگونگی رهایی از این رکود تورمی با شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش تهران بررسی کنیم .در ادامه همراه ما باشید

دلیل رکود تورمی ایران چیست؟

ابتدا برای شروع بحث لازم است که دلایل ایجاد رکود تورمی در ایران را بررسی نماییم تا راهکارهای مورد نیاز را بتوانیم بهتر درک کنیم

رکود تورمی در ایران به دلایل متفاوتی اتفاق افتاده است از مهمترین دلایل ان میتوان به همه گیری بیماری کرونا اشاره کرد این همه گیری موجب قرنطینه ششدن شهر ها شد عدم جابه جایی و تعطیلی کسب و کار ها یکی ازدلایل مهم در رکود تورمی امسال است.

دلیل  دوم پایین امدن ارزش پول ملی و در پی ان کاهش قدرت خرید مردم است .بالار فتن قیمت دلار موجب افزایش قیمت کالا ها گردید این افزایش قیمت باعث کاهش قدرت خرید مردم شد .بنابراین مردم در خرج کردن دارایی های خود احتیاط کردندو برای ان اولویت در نظر گرفتند

سومین موضوع مهم در ایجاد رکود تورمی بحث تحریم ها و برگذاری مذاکرات وین بود.این مذاکرات باعث شده تا مردم به امید ارزان تر شدن کالا ها دست از خرید کالاهای غیر ضرور بکشند .

این سه دلیل از مهمترین دلایل ایجاد رکود در بخش اقتصاد است مادر ادامه سعی خواهیم کرد راه حل های لازم را برای خروج از وضع فعلی با توجه به برگذاری نمایشگاه تهران بیان کنیم

نمایشگاه فرش تهران فرصتی که هرسال یکبار تکرار میشود

نمایشگاه تهران هرساله در شهریور ماه برگذار میشود این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریان و همچنین برندسازی است

از این نمایشکاه میتوان به عنوان فرصتی که تنها یکبار در سال اتفاق می افتد اشاره کرد

راهکار های خروچ از رکود با رویکرد شرکت در نمایشگاه بین المللی فرش تهران

ما درابتدای این مقاله دلایل رکود را کاملا بررسی کردیم حالا برای هرکدام از این دلایل راهکاری ارایه میدهیم

دلیل اول گسترش بیماری کرونا

در اواخر سال ۱۳۹۹ هیچکس فکر نمیکرد بیماری کرونا به این میزان اقتصاد کشور هارا تحت تاثیر خود قرار دهد.کرونا در کنار همه تحدید ها فرصت های زیادی ایجاد کرد.به نظر نگارنده بیماری کرونا سرعت تغییر اقتصاد دنیا را که در حال گذار از حالت سنتی به اقتصاد دیجیتال بود بسیارتسریع کرد.بیماری کرونا باعث شد تا خرید انلاین در ان گسترش یابد. شرکت امازون به بزرگترین شرکت خرده فروشی در دنیا تبدیل شد.

بنابراین راهکار اول برای خروج از رکود تورمی تشویق افراد به است. به جرات میتوان گفت که اگر امسال شرکت ها برای بازاریابی دیجیتال خود برنامه نداشته باشند بایدمنتظر ازدست دادن بازارفرش ماشینی در اینده نچندان دور باشندخریداینترنتی فرش ماشینی کاشان 

بنابراین یکی از وظایف و هدف ها یانها باید ترویج فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان خود باشد.

در این بین شرکت های تولیدی باید حتما حضوری فعال در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام برای مشتریان داخلی و فیسبوک و لینکداین برای مشتریان خارجی خود داشته باشند عدم حصور فعال در این شبکه ها میتواند تمام برنامه بازاریابی انهارا دچار مشکل کند

دلیل دوم کاهش ارزش پول ملی

یکی دیگر از تحدید هایی که درقسمت های قبل بیان شد مساله کاهش ارزش پول ملی و به دنبال ان کاهش قدرت خرید مردم بود.

درست است که کاهش پول ملی برای عموم ملت یک رددسر عظیم باشد اما برای تولید کنندگان میتواند یک فرصت استثنایی باشد.با کاهش ارزش پول ملی و به تبع ان افزایش قیمت دلار کالا های ایرانی برای کشورهای دیگر بسیار ارزان تمام میشود.بنابراین مشتریان صادراتی از کشور های عراق ،افغانستان،روسیه و عمان حضورشان در این نمایشگاه ها بسیار پررنگ میشود .بنابریان شرکت ها باید با استخدام افرادی که به زبان های عربی و انگلیسی تسلط دارند به جذب مشتریان صادراتی احتمام ورزند.

عامل تحریم ها و مذاکرات وین

عامل اصلی دیگری که  باعث ایجاد این رکود تورمی در ایران شد مذاکرات وین و موضوع رفع تحریم ها بود.شرکت ها با برنامه ریزی صحیح باید هردو احتمال رفع تحریم های امریکا و عدم رفع تحریم هارا در نظر بگیرند انها باید بازاریابی خود را برپایه گسترش صادرات در صورت رفع تحریم ها و همچنین ترویج خریدفرش مستقیم از کارخانه درصورت عدم رفع تحریم ها دارد

در خریدمستقیم فرش به دلیل حذف واسطه و همچنین هزینه های سربار مانند کرایه مغازه ها قیمت تمام شده بسیار پایین تر تمام میشود.

برای موفقیت در فروش مستقیم بایدانها محتوا مفید تولید کنند محتوا هایی که در ان مزایا خرید انلاین فرش ماشینی کاشان رابیان کند.

درست است که شرایط اقتصادی در کشور ایران سخت شده است اما باانجام یکسری از راهکار ها و استفاده از مشورت افراد حرفه ای میتوان از این شرایط نجات پیدا کردبسیاری از شرکت ها بودند که در این شرایط سخت از تحدید ها فرصت ساختند و توانستند زندگی خودشان را تغییر دهند



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

برای شرکت های تولید کننده فرش ماشینی اواسط هرسال فرصتی پیش میایید که انها میتوانددبا استفاده درست و کاربردی از ان تقریبا تولید تمام سال خود رابه فروش برسانند. این اتفاق بزرگ برگذاری نمایشگاه فرش ماشینی تهران است. ما امروزمیخواهیم در این مطلب به بررسی نمایشگاه بین المللی تهران وتا ثیرات ان بر فروش و کیفیت فرش ماشینی را بررسی کنیم.

درسال های نه چندان دور که سایه سنگین تحریم های امریکا بر روی سرکشورما ایران نبود این نمایشکاه با شور و شوق بیشتری انجام میشدوجز نمایشکاه های برتر دنیا به حساب می اند . اما امروزه به دلیل مشکل تحریم ها و همچنین مشکل که جهان به تازگی با ان رودروشده است یعنی کرونا از میزان شور وشوق ان تا حدودی کاسته شده است.با ادامه مطلب همراه ما باشید

تاثیر نمایشگاه تهران بر میزان فروش شرکت های فرش ماشینی

نمایشگاه تهران مانند یک دریایی از مشتری برای شرکت ها عمل میکنند.و شرکت ها سعی دارند به طرق مختلف مشتریان را به سمت محصولات خود جذب کنند. از دکوراسیون نمایشگاهی شیک گرفته تا قراردادن کافی شاپ در غرفه خود. شرکت ها برای اینکه در این عمل موفق باشند معمولا سه گروه فروشنده برای مجموعه خود در نظر میگیرند .دسته ول که مهترین دسته این مجموعه است مسول جذب مشتریان صادراتی است .این دسته از افرادمعمولا بیشتر زمان خود را برروی جذب افراد میگذارند که از کشورهای عراق،پاکستان،افغانستان و... امده اند میگذارند . اگراین افراد در زمینه جذب موفق باشندمیتوانند کل فروش شرکت را تضمین کنند و باعث پیشرفت شرکت شوند.

دسته دوم افرادی هستند که برروی مشتریان عمده بخر داخلی سرمایه گذاری میکنند این افراد معمولا بنکداران را از قبل شناسایی کرده و برای انها دعوت نامه ارسال میکنند و انها رابه بازدید از غرفه خود دعوت میکنند. این افراد معمولا مشتریان دسته خود را اماده برقراری رابطه های بلند مدت میکنند و شرایط همکاری را به انها توضیح میدهند.

دسته سوم افرادی هستند که معمولا مشتاقان خرید فرش ماشینی کاشان را که به صورت خانوادگی در نمایشگاه حاضر شده اند را جذب میکنند این شرکت ها در این روش معمولا به دو صورت عمل میکنند. انها یامحصول را در همان مکان به فروش میرسانند و مبلغی رابه  عنوان بیعانه دریافت میکنندو بعد از تولید فرش ماشینی اقدام به ارسال وتسویه حساب میکنند و یا با ارایه کد های تخفیفی این افراد را برای نمایشکاه ها و نمایندگی های سطح شهرستان ها میفرستند .شیوه فروش تکی در این نمایشکاه معمولا توسط عده کمی از نمایشگاه داران انجام میشود

تاثیر نمایشگاه فرش ماشینی برروی کیفیت فرش ماشینی گونه است؟

رقابت در هرصنعت باعث پیشرفت ان صنعت میشود.در صنعت فرش ماشینی نیز نمایشگاه بین المللی تهران مکانی برای رقابت تولید کنندگان فرش ماشینی است. تولید کنندگان فرش ماشینی در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود رابه نمایش میگذارند. بنابراین در اولین مرحله رقابت در طرح فرش صورت میگیرد.طرح های فرش ماشینی جدید باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل ایرانیان مشود .رقابت  در مرحله دوم در کیفیت صورت میگیرد .درنمایشگاه های بین المللی تهران همچون نمایشگاه های دموتکس  غرفه ها در کنار هم قرار دارند این باعث میشود تا مشتریان امکان مقایسه محصولات راداشته باشند.بنابراین باید شرکت ها تمام سعی خودرا انجام دهند تا فرش انها بدون پرز باشد واز نخ های اکرلیک باکیفیت تهیه شده باشد در ضمن نخ هاباید کاملا هیت ست باشند تا با قراگیری درمراحل تولید فرش ماشینی دچار اسیب نشوند.

بنابریان شرکت ها باید کیفیت تولید فرش ماشینی خود رابالا ببرند.رقابت بعدی در زمینه فعالیت های دانش بنیان است .در این نمایشگاه ها معمولا شرکت ها برای ایجاد مزیت رقابتی در بازاریابی به سراغ فعالیت های دانش بنیان میروند دراین فعالیت ها معمولا فرش ها ضد اب ضد چرک و....میشوند. یکی از مکان هایی که دانشجویان میتواند محصولات خود را درزمینه صنعت نساجی ارایه دهند نمایشکاه بین المللی تهران است

خرید اینترنتی نقطه عطف نمایشگاه امسال

امسال به نظر میرسد که خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان محل رقابت باشد. شرکت ها تمام سعی خودر ا در جمع اوری لید ها خواهند کرد انها باید تمام سعی خودرا انجام دهند تا شبکه های اجتماعی خود نظیر توییتر،تلگرام و اینستاگرام خود و در صدر انها سایت خود را تبلیغ کنند .امسال نمایشگاه تهران محلی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خواهد بود.مدیران فروش به خوبی میدانند که اینده بازار در سمت بازاریابی دیجیتال هست بنابراین از حالا به دنبال پرورش بازاریابی دیجیتال هستند. بسیاری از انها قبل از شروع نمایشگاه تهران وارد برگذاری کمپین های دیجیتال شده اند.انها با تولید محتوای مفید و بیان مزایا خرید انلاین فرش نسبت به خرید به روش سنتی سعی در گسترش فروش مستقیم دارند. شرکت های تولدی در سایت های خود بیشتر تمرکز را برروی مزیت های خرید انلاین گذاشته اند. مزیت های اساسی مانند تفاوت قیمت فرش 1200شانه کاشان درخرید به روش سنتی وانلاین.بستر دیجیتال به زودی جایگاه خرید سنتی را خواهد گرفت وشرکت های تولید به این موضوع کاملا واقف هستنند. انها با انجام تبلیغات برای صفحه های اجتماعی خود باید یک گام بلند رو به جلو بردارند قطعا اگر این حرکت صورت نگیرد در اینده نه چندان دور انها مجور به انجام هزینه های گزاف جهت انجام تبلیغات خواهند شد 



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()