نوشته شده توسط : اسم نویسنده

فرش ماشینی گونه‌ای مصنوعی از قالی است که بر خلاف قالی دستبافت توسط ماشین‌آلات صنعتی بافته می‌شود. به دلیل سرعت تولید و همچنین ارزان بودن مواد اولیه نسبت به قالی دستبافت قیمت ارزانتری دارد و از مزایای آن ساده‌تر بودن اجرای آن، بهتر بودن نقش و باکیفیت‌تر انواع تصاویر هنری و شخصی روی آن است.[۱] فرش‌ماشینی ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی ایران را در اختیار دارد.
پیشینه فرش ماشینی
پیشینهٔ تلاش برای تولید فرش در ایران، به هزارهٔ دوم پیش از میلاد می‌رسد. فرش پازیریک کهن‌ترین فرش جهان، اثری ایرانی است. آثار گران‌بها و زیبایی که از بخش‌های مختلف ایران به دست آمده، گواه آن اند که منسوجات ارزشمند و بحث‌برانگیزی در این دوران وجود داشته‌اند، از جمله تابوت سفالی دوران دالما، کردستان، همچنین آیینهٔ مسیِ زنگ‌زدهٔ نوعِ ایلامی در تپه سیلک و سایر مناطق.[۱]

بعد از گذشت هزاره‌های متمادی، تقریباً در هزارهٔ دوم پیش از میلاد، انسان توانست چگونگیِ به‌هم‌ریسیدنِ نخ‌ها و ساختنِ طناب را کشف کند. این اکتشاف مانند تمام اکتشاف‌های تاریخ فواید بسیار سودمندی برای هنر و صنعتِ آن دوران داشت. از جمله آن که از رشته‌های درهم‌تنیدهٔ طناب مانندی برای زیباییِ ریشه‌های فرش استفاده می‌کردند. آثار به‌دست‌آمده از مناطقی مانند گورهای مارلیک، قلعهٔ کوتی در دیلمان، و همچنین حسنلو نزدیک ارومیه شاهدهایی بر این ادعا هستند.

تاریخچه پیدایش فرش ماشینی در ایران نشان می‌دهد که این محصول در ایران عمری تقریباً ۴۰ ساله دارد. در ابتدای دهه ۵۰ اولین فرش ماشینی تولید داخل در کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان توسط ماشین‌های مخمل بافی ژاکارد و با الیاف مصنوعی براق و پرز نسبتاً کوتاه و وزن سبک، بافته و روانه بازار گردید.[۳] همزمان با آن عده‌ای از تجار، فرش‌هایی با همین مشخصات و تا حدی مرغوب‌تر از کشور بلژیک وارد بازار ایران نمودند و سلیقه ایرانی را با پدیده فرش ماشینی آشنا کردند.

با مشاهده استقبال نسبتاً مطلوبی که مردم از فرش ماشینی به عمل آوردند صاحبان گروه صنعتی بهشهر که از کارخانه‌داران و سرمایه‌گذاران خوشنام کشور بودند، اقدام به تأسیس شرکت بزرگی به نام شرکت صنایع کاشان نمودند که فعالیت آن در زمینه تولیدات مواد مرتبط با فرش و همچنین خود فرش ماشینی بود و اولین محصول آن در سال ۱۳۵۳ به بازار عرضه شد. این محصول با نمونه‌های قبلی کاملاً متفاوت و شباهت‌های زیادی به فرش دستباف داشت که به خصوص نوع پشمی آن فوق‌العاده مورد اقبال عمومی قرار گرفت. متعاقب آن شرکت‌های دیگری از جمله شرکت شهباف که بعدها به فرش گیلان تغییر نام داد و همچنین شرکت‌های فرش پارس و مولن روژ (نقش ایران) و فرش اکباتان تأسیس و به رقابت پرداختند.

این امر تا اواخر سال ۵۷ به‌طور معمول ادامه داشت و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فرش با هم در حال رقابت بودند. پس از مصادره اموال و کارخانجات تعدادی از سرمایه‌داران ایرانی در سال ۵۸ از جمله شرکتهای ملی (مصادره شده)، کارخانجات فرش ماشینی موجود نیز چون صدها واحد تولیدی دیگر زیر پوشش مدیریتی سازمان‌های دولتی مثل سازمان صنایع ملی ایران، بنیاد مستضعفان و جانبازان و … درآمد و مدیران دولتی اکثراً کم تجربه و بیگانه با مسائل صنعت، به مدیریت این کارخانجات بزرگ و با ارزش منصوب شدند و از آن پس منحنی حیات این کارخانجات به سراشیبی افتاده و رو به افول نمود.

در سال ۵۷ تعدادی از متخصصان صنعت نساجی و دست‌اندرکاران صنعت فرش ماشینی و همچنین پاره‌ای از کارخانه‌داران که تا آن زمان در رشته‌های دیگر نساجی فعال بودند به فکر ایجاد واحدهای جدید فرش ماشینی افتادند و کارخانجاتی از قبیل قالی سلیمان، فرش مشهد، فرش شیراز (دناژ)، فرش مازندران، فرش باستان و ستاره کویر و تعدادی دیگر در گوشه و کنار کشور و با ماشین‌های مربوط به آن زمان مثل وندویل ALD۶۱ و AL۱ و TEXTIMA شروع به کار نمودند و از همین‌جا سیر تحول فرش ماشینی در بخش خصوصی و توقف یکی پس از دیگری کارخانجات بزرگ موجود تحت پوشش دستگاه‌های دولتی آغاز شد. با انتقال تدریجی متخصصان شاغل در کارخانه‌های بزرگ به کارخانه‌های نوپا رقابت جدیدی در زمینه تولید فرش ماشینی در میان واحدهای بخش خصوصی درگرفت، ولی تحول اساسی در صنعت فرش ماشینی در کشور از سال ۶۵ شروع شد که این سیر تحول موجب ایجاد بیش از ۱۶۰۰ واحد کوچک و بزرگ تولیدکننده فرش گردید که در حال حاضر مشغول رقابتند.
فرش ماشینی کالایی باحساسیت زیاد
امروزه خرید فرش ماشینی دیگر مانند قبل نیست.در زمان های نچندان دور افراد تقریباهرساله اقدام به خرید فرش ماشینی میکردند اما امروزه باافزایش قیمت فرش1200شانه کاشان افراد توانایی خردی هرساله را ندارند بنابراین باید در مراقبت از ان کوشا باشند.خانواده ها در زمان قدیم اقدام به شستن فرش خود در حیاط منزل میکردند.درست است که شستن فرش در منزل حال و هوای خواص خود را داشتو نماد امدن فصل هار نیز بود اما به دلیل اینکه این کار اصولی صورت نمیگرفت معمولا باعث میشد تا به فرش اسیب برسد. ما در ادامه مقاله ای باعنوان تفاوت شستن فرش در خانه و قالیشویی اورده ایم تا به تفاوت هردو بپردازیم.
تفاوت شستن فرش در خانه و قالیشویی
در حالی که فرش مانند سرامیک نظافت روزانه نمی‌طلبد، ولی لازم است فرش‌ها هر سال یا هر 18 ماه یک بار قالیشویی نیاز دارند، حتی اگر روزانه آن‌ها را جارو می‌زنید. نظافت مرتب فرش‌ها عمر فرش را بیشتر می‌کند و هوای فضا را تازه می‌کند و هم‌چنین باعث کاهش آلرژی و بیماری‌ها می‌گردد.
لازم است فرش‌ها خوب و حرفه‌ای شسته شوند. هر چند بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه‌های خود فرش‌ها را تمیز می‌کنند ولی با وجود ارزان بودن این روش اصلا کارامد و خوب نیست و وقت بسیار و زحمت فراوانی می‌طلبد. حتی بسته به روش شستشو ممکن است افراد ناشی فرش را خراب کنند که این موضوع هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد.
وقتی که قرار است کار قالیشویی را خودتان انجام دهید، سه موردی که باعث خراب شدن فرش می‌شوند را هرگز فراموش نکنید :
استفاده بیش از حد از شامپو فرش
خیس کردن بیش از حد فرش
قرار دادن وسایل روی فرش خیس
خراب شدن فرش در نتیجه‌ی استفاده بیش از حد از شامپو زمانی رخ می‌دهد که بیش از حد از شامپو استفاده می‌کنیم و یا این‌که فرش به حد کافی با آب خیس نشده است. وقتی فرش را خودمان در خانه می‌شوییم، این امر اجتناب ناپذیر است. این موضوع مهم‌ترین دلیل برای شستن فرش‌ها در قالیشویی و به صورت حرفه‌ای است. اگر مواد کثیف ریخته شده روی فرش در اسرع وقت و به خوبی از فرش شسته نشوند، بعد از مدتی دیگر از فرش پاک نمی‌شوند و بدین صورت فرش نشسته باقی می‌ماند.
خیس کردن بیش از حد فرش زمانی رخ می‌دهد که آب زیادی جذب فرش می‌شود و این امر باعث از بین رفتن رنگ فرش می‌شود. حتی برخی از فرش‌ها در این صورت پاره می‌شوند. وقتی پشت فرش خیس می‌شود، خشک کردن آن بسیار دشوار خواهد بود و به این صورت بدفرم شدن و باد کردن فرش نیز به مشکل قبلی اضافه خواهند شد.
اما مورد اخر ضررهای شستشوی فرش در خانه، قرار دادن وسایل سنگین بر روی فرش خیس می‌باشد. انواع زیادی از وسایل چوبی وقتی در تماس با سطح خیس قرار می‌گیرند، رنگ‌شان می‌پرد زیرا جذب فرش شده است. هم‌چنین بسیاری از وسایل پایه‌های فلزی دارند. فلز هم زنگ می‌زند و باعث ماندن لکه روی فرش می‌شود.
شستن فرش در خانه هم‌چین مشکلات دیگری نیز به همراه دارد زیرا حین شستن فرش، اغلب تمامی وسایل را از اتاق خارج نمی‌کنند و غالبا از فوم و فویل برای پیچاندن وسایل استفاده نمی‌کنند که با فرش تماس نداشته باشند.
یکی از روش‌هایی برای شستشوی فرش در قالیشویی استفاده می‌شود، مکش خشک می‌باشد. این روش در عمل روند خشکی نیست و در واقع میزان رطوبت در آن کنترل شده است. بدان معنا که فرش تا حدی مرطوب می‌شود ولی کاملا خیس نمی‌شود. روند این روش تقریبا شبیه شستشوی خانگی است ولی وسایلی که به کار برده می‌شوند بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر هستند.
اگر چه در این روش از همان مواد شیمیایی خانگی استفاده می‌شود، ولی در روش مکش خشک مقدار و چگونگی استفاده از مواد شوینده متفاوت است. یک ماشین با دو برس بزرگ و چرخشی مواد شوینده را بر سطح فرش پخش می‌کند. دستگاه با فراهم کردن مقدار کافی از آب لکه‌ها را از بین می‌برد و سپس مایع و آلودگی را مجددا می‌مکد که باعث خشک شدن فرش می‌شود و بدین صورت، فرش برای استفاده و جارو کشیدن آماده می‌شود.
برخی از قالیشویی‌های حرفه‌ای محلول‌های تمیز کننده کربن‌دار بر فرش می‌پاشند. این روند کربنه کردن باعث می‌شود که شوینده‌ها با کمترین مقدار آب جذب بافت فرش شوند. محلول حاوی هیچ گونه روغن و یا مواد پاک کننده قوی که اثرات منفی بر فرش به‌جای بگذارد نمی‌باشد. لکه‌هایی که با محلول از بین نرفته‌اند با ماشین به راحتی شسته می‌شوند.
در مقایسه با سیستم شستشوی آبی، این روش فرش را عمیق‌تر تمیز نمی‌کند ولی در روش مکش خشک بافت و عمق فرش به خوبی تمیز می‌شوند. خوبی این روش این است که بقایای مواد شوینده در فرش باقی نمی‌ماند و فرش بیش از حد خیس نمی‌شود و خیلی سریع و در عرض یک ساعت خشک می‌شود. از سوی دیگر مراکز قالیشویی حرفه‌ای از همان روش‌های شستشو در خانه استفاده می‌کنند ولی با دو تفاوت عمده. ابتدا این‌که در مراکز قالیشویی، شستن فرش را همیشه و هرروز انجام می‌دهند و این تجربه به آن‌ها کمک می‌کند که بهترین روش شستشو و نظافت را برای هر نوع فرش تشخیص دهند و فرش آسیب به آن وارد شود.
ثانیا در مراکز قالیشویی حرفه‌ای از وسایل و مواد شوینده‌ی بسیار قوی استفاده می‌شود، زیرا می‌دانند که دارند چکار می‌کنند و می‌دانند که چگونه از این مواد و وسایل استفاده کنند که آسیبی به فرش وارد نشود.
به‌عنوان مثال برای شستن یک فرش سنگین و پر تراکم یک قالیشوی حرفه‌ای ابتدا فرش را با شامپو فرش قوی می‌شوید و سپس با آب گرم آن را آبکشی می‌کند. دستگاه‌هایی نیز وجود دارند که این روند را همزمان انجام می‌دهند. اغلب مکنده‌ای که بر سیستم مکش آب گرم نصب شده است به حدی قوی و بزرگ است که بر روی ماشین حمل می‌شود. قالیشویی‌های حرفه‌ای دو مزیت دیگر نیز دارند . اول این‌که آن‌ها به جابه‌جایی وسایل سنگین عادت دارند و دوم این‌که معمولا می‌دانند که چگونه راه حلی برای مشکلات خاصی مثل لکه‌های فرش پیدا کنند.
لکه‌های فرش و روش‌های دیگر شستشو
برخی مراکز قالیشویی لکه‌بر را جزو خدمات تعیین شده حساب می‌کنند و برخی هم برای برطرف کردن لکه‌های عمیق با استفاده از مواد لکه‌بر قوی هزینه بیشتری از شما دریافت خواهند کرد.
پاشیدن مواد شوینده روی فرش چند دقیقه قبل از شستشو باعث می‌شود نتایج بهتری از شستشو بگیرید. این شوینده‌های شیمیایی مواد چرب روی فرش را حل می‌کنند و بدین صورت در شستشوی اصلی تمامی لکه‌ها به راحتی از بین می‌روند. در برخی مراکز قالیشویی این روند استاندارد شستشو می‌باشد. ولی برخی مراکز هم ممکن است برای این کار هزینه‌ی اضافی بگیرند. پس قبل از شروع کار این موضوع را از متصدیقالیشویی بپرسید تا مطمئن شوید.
امروزه بسیاری از تولیدکنندکان فرش از پوششی بر بافت فرش استفاده می‌کنند که مانع از جذب مایعات و لک در فرش می‌شوند. نکته آن است که در صورت ریختن چیزی روی فرش باید در اسرع وقت آن را تمیز کنید. یک فرش که 5 سال عمر کرده است این ویژگی را از دست می‌دهد . یک روش برای امتحان این است که چند قطره آب روی فرش بریزید، اگر آب را جذب کرد پس مشخص می‌شود که لازم است این روکش عایق دیگر روی فرش قرار بگیرد. بهترین روش استفاده از مواد شیمیایی فلور دار و یا هر شوینده دیگری است که محتوی دوپونت تفلون باشند. بهتر است آن نوع از مواد محافظتی را خریداری کنید که کارخانه‌ی فرش پیشنهاد می‌دهد. این مواد را پس از شستن و تمیز کردن فرش به آن می‌زنند زیرا در این صورت نتایج بهتری دارد و باید در حالی که فرش هنوز خیس است، مواد را به آرامی با برس روی آن بمالید.
در موارد بسیاری بوی بد با شستشو از بین می‌رود. بسیاری از رایحه‌های بد فرش ناشی از کپک و یا ادرار می‌باشند که در عمق فرش نفوذ کرده‌اند. ولی باید بدانید که شستشوی بیش از حد برای تمیز کردن عمقی فرش آن را خراب می‌کند. استفاده از مواد آنتی باکتریال باعث از بین رفتن تدریجی بوی ناشی از کپک می‌شود و به علاوه، از بین بردن بو با این مواد شیمیایی فقط راه حلی موقتی است زیرا عطرهای خوشبوی مخصوص فرش تاثیری موقتی دارند که برخی افراد هم از بوی بد آن‌ها اذیت می‌شوند و یا به آن‌ها حساسیت دارند.
با شستشو بسیاری از میکروب‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها به طور کلی از بین می‌روند ولی همه‌ی آن‌ها از بین نمی‌روند. با استفاده از مواد ضد عفونی کننده فضایی برای میکروب‌ها بوجود می‌آید که نمی‌توانند در آن تکثیر شوند. استفاده از این مواد به رفع بوی بد نیز کمک خواهد کرد و عمر مفید فرش را افزایش خواهد داد و افرادی که آلرژی دارند هم از مواد حساسیت زای موجود در فرش راحت می‌شوند.
الکتریسیته فرش در فصل زمستان آزاردهنده می‌شود زیرا در این فصل سیستم‌های حرارتی هوای خانه را خشک می‌کنند. البته کارخانه‌های تولید فرش بافت‌ها و پوشش‌های جدیدی تولید کرده‌اند که مانع از ایجاد الکتریسیته در فرش می‌شوند. اگر با فرش خانه خود مشکلی دارید بهترین، آسان‌ترین و سالم‌ترین روش افزایش رطوبت خانه است. همین که رطوبت خانه به بیش از 40 درصد افزایش یابد مشکل الکتریسیته فرش رفع خواهد شد. روش‌های بسیاری برای کاهش الکتریسیته فرش وجود دارد ولی اکثر آن‌ها باعث ایجاد آلودگی در فرش می‌شوند.
در بالا به تفاوت شست وشوی فرش در منزل و قالیشویی پرداختیم و همچنین نکاتی را درباره هرکدام از روش ها بیان کردیم .اما شیوه شست و شو صحیح یکی از راه های داشتن فرش ماشینی خوب است. فرایند پهن کردن فرش ماشینی خوب معمولا قبل از مزحله خرید فرش ماشینی شروع میشود.در مرحلع قبل از خرید فرش ماشینی مهمترین کاری که باید انجام شود کسب اطلاعات درباره فرش ماشینی است.افراد باید قبل از خرید فرش ماشینی نکات مهم فرش را یادبگیرند تا بتوانند در مرحله خرید بهترین تصمیم را بگیرند.در سایت ویرگول یک مقاله وجود دارد با عنوان شش مقاله کاربردی از فرش ماشینی که به نظر من نکات خوبی در ان بیان شده است وخواندن ان خارج از لطف نیست.
منابع:
https://www.irangan.com/Blog/2058-تفاوت-شستن-فرش-در-خانه-و-قالیشویی
https://fa.wikipedia.org/wiki/فرش_ماشینی

 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

به گزارش ایلنا، دلایل متعددی همچون ریخته شدن غذا، رطوبت، حیوان خانگی و ... می تواند در بروز بوی نامطبوع فرش دخیل باشد. زمانی که آب بر روی فرش ریخته می شود و فرش خیس می شود از آنجایی که تار و پود موکت ها و فرش ها محل تجمع گرد و غبار و بسیاری از حشره ها می باشد، محل مناسبی برای رشد کپک و قارچ ها ایجاد می شود و همین دلیل محکمی بر بوی بد فرش می باشد. جمع شدن قارچ و کپک ها در فرش منجر به بروز بیماری هایی مثل استفراغ و اسهال می شود به خاطر همین است که آن دسته کودکانی که تازه راه افتاده اند در معرض این بیماری ها قرار دارند.

این بوی بد فرش اهالی خانه را کلافه خواهد کرد و مدام احساس می کنند که خانه کثیف است، مخصوصاً چنانچه شخصیت وسواسی داشته و روی پاکیزگی و تمیزی حساس باشند این بوی بد برایشان آزار دهنده خواهد بود. راهکارهای خانگی مختلفی برای از بین بردن بوی بد وجود دارد که در این مقاله سعی داریم به چند مورد از کلیدی ترین راهکارها اشاره ای داشته باشیم تا شما کاربران عزیز با به کارگیری آنها بوی بد فرش منزل خود را از بین ببرید.

با لیموترش بوی بد فرش را از بین ببرید

از راه های موثری که برای رفع بوی بد و نم فرش می توان به کار گرفت استفاده از لیمو ترش می باشد. چرا که لیمو ترش منجر می شود که بوی نم فرش رفع شود، در این روش قبل از هر چیزی لیمو ترش را نصف کرده و آن را روی محل تولید بو و یا روی لکه ای که باعث بوی بد شده بگذارید با این کار شما عوامل اصلی بوی نم و تمامی باکتری های مولد از بین خواهند رفت بنابراین کافیست چند دقیقه لیمو ترش را روی فرش قرار داده و سپس اقدام به شستشوی آن بکنید ملاحظه می کنید که هیچ اثری از بوی نم فرش باقی نمانده است.

رفع بوی فرش با روغن اسانس

به کار بردن روغن اسانس از دیگر ترفند های رفع بوی نامطبوع فرش است برای اینکه قیمت برایتان ارزان تمام شود می توانید با جوش و یا سایر خوشبو کننده ها آن را ترکیب نمایید ،. برای استفاده از روغن اسانس 15 یا 20 قطره از روغن را با جوش شیرینی به میزان 2.1 پیمانه مخلوط کرده و آن را به خوبی هم بزنید سپس این مخلوط را روی قسمت بو گرفته فرش ریخته و یا اسپری کنید و بگذارید دقایقی از ماندن آن روی فرش سپری شود و بعد اقدام به پاکسازی و جارو کردن فرش بکنید.

رفع بوی بد فرش با روغن ضروری

روغن ضروری از جمله روغن هایی است که از قسمت های معطر گیاه به دست می آید و بسیار فرار می باشد و این عامل باعث شده است که در صورت استفاده هیچ اثری از آن روی فرش باقی نمی ماند چنانچه جوش شیرین را با این روغن ترکیب کنید به راحتی می توانید بوی اسطوخودوس نامطبوع فرش را از بین ببرید. حتی می توانید از بوی گل مورد علاقه خود مثل یاسمن، رز و یا  برای ترکیب با این روغن استفاده نمایید.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد فرش

ساده ترین روش برای از بین بردن بوی بد فرش با استفاده از جوش شیرین می باشد. برای این کار کافیست مقداری از جوش شیرین را روی قسمتی از فرش که بوی نامطبوعی دارد بریزید و سپس با فرچه یا جارو مالش دهید. با این حال شما 50 درصد عملیات را روی فرش پیاده کردید بنابراین 24 ساعت منتظر بمانید تا جوش شیرین روی فرش باقی مانده و بعد از گذشت 24 ساعت با کمک یک جارودستی جوش شیرین را از سطح فرش پاکسازی کنید و سپس سطح پاکسازی شده را با یک دستمال نیمه خیس، دستمال بکشید. در نهایت اقدام به ریختن یک قاشق سرکه در یک لیوان بکنید و سپس محلول سرکه را روی فرش اسپری کنید و مدت زمان 15 دقیقه زمان بدهید و بعد اقدام به شستن فرش با شامپو و اسفنج کرده تا هیچ اثری از جوش شیرین و سرکه روی فرش باقی نماند. در نهایت ملاحظه می کنید که بوی نامطبوع فرش از بین رفته است.

رفع بوی نامطبوع فرش با بوراکس

ماده غیر سمی به نام بوراکس که در دسته نمک های قلیایی قرار داشته و خاصیت از این برندگی بوی نامطبوع فرش را در خود دارد. برای اینکه بخواهید بوی نامطبوع فرش را با استفاده از بوراکس از بین بروید کافی است مقداری از آن را روی فرش پاشیده و به مدت 30 دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را با جاروبرقی جمع کنید. برای اینکه تاثیر بوراکس بیشتر از همیشه باشد می توانید از گل و یا روغن ضروری به کار ببرید تا رایحه خوش بوی روی فرش ایجاد شود.

از بین بردن بوی بد فرش با اسطوخودوس

خاصیت آرامش بخشی که در رایحه اسطوخودوس وجود دارد باعث رفع بوی نامطبوع فرش میشود قبل از هرچیزی بایستی به اندازه نصف پیمانه گلهای تازه اسطوخودوس را خرد کرده و داخل ها و بریزید و پس از له کردن آنها ملاحظه می کنید که بوی خوشی از آن ساطع می شود. در این مرحله بایستی به مقدار یک پیمانه جوش شیرین به گلهای اسطوخودوس بیافزایید و به خوبی آنها را ترکیب کنید و بعد این محلول را روی قسمت های بد بویی فرش بپاشید و بگذارید 30 الی 60 دقیقه روی فرش بماند. همانطور که میدانید جوش شیرین خاصیت از بین برندگی بوی بد را دارد و اسطوخودوس باعث خوش عطر شدن میشود چنانچه این محلول از شب تا صبح روی فرش باقی بماند نتیجه بهتری خواهید گرفت پس از اینکه مدت زمان معین سپری شد می توانید اقدام به پاکسازی فرش با جاروبرقی بکنید.

چگونگی رفع بوی نامطبوع رطوبت فرش پس از شستشو

بعضی مواقع پس از شستن فرش مخصوصآ در زمستان به خاطر اینکه به میزان کافی آفتاب به آن نمی خورد بوی بد یک رطوبتی به مشام می رسد که این بود پس از یک انتظار طولانی شاید به میزان کمی از بین برود چنانچه می خواهید هرچه زودتر از شر این بوی آزاردهنده خلاص شوید بایستی همانطور که پیش از این اشاره شد از موادی همچون روغن ضروری، اسطوخودوس و ... استفاده نمایید.

رفع بوی بد فرش ناشی از ادرار سگ و گربه

این روزها نگهداری از حیوانات خانگی بیش از قبل در بین خانواده ها رایج شده است و بسیاری از افراد در خانه خود اقدام به نگهداری سگ یا گربه می کنند از معضلات بزرگی که این افراد دچار آن می شوند دفع ادرار و فضولات این حیوانات می باشد چراکه در مواقع بسیار زیادی شاهد ادرار کردن حیوانات در گوشه ای از خانه خود هستند که در نهایت با بوی بسیار بد و تندی مواجه می شوند و با ماندگاری بیشتر آزار دهنده تر می شود. از بین بردن بوی ادرار حیوانات خانگی بسیار سخت است به همین منظور در سه مرحله شما را در رفع این مشکل یاری خواهیم کرد.

اولین مرحله : چنانچه متوجه ادرار کردن حیوان خانگی خود روی فرش شدید بدون اینکه فرصت را از دست دهید یک پارچه و حوله برداشته و روی محلی که کثیف شده است قرار دهید با تمام توان خود فشار دهید با این کار باعث می شوید که تا حد زیادی ادرار حیوان خانگی جذب آن پارچه شود و در صورت اینکه از مکان دقیق ادرار حیوان خانگی مطلع نیستید و فقط بوی آن را احساس می کنید می توانید با حس بویایی خود آن را پیدا کنید چراکه بوی ادرار حیوانات بسیار تند و زننده است استفاده از چراغ های فرابنفش در پیدا کردن مکان دقیق ادرار بسیار کمک کننده است.

دومین مرحله : بعد از انجام مرحله اقدام به درست کردن محلولی با ترکیب آب و سرکه به نسبت مساوی در مرحله دوم کنید. و بعد محلولی که ایجاد شده است را روی محلی که ادرار حیوان خانگی قابل مشاهده است بریزید و بلافاصله با یک حوله و پارچه آن را خشک کنید.

سومین مرحله آخرین مرحله لازم می باشد که کمی جوش شیرین را روی محلی که حیوان ادرار کرده است بریزید و بعد ترکیبی از 1 قاشق چای خوری ماده شوینده و تقریباً 1.4 پراکسید هیدروژن 3 درصد را روی جوش شیرین ریخته و با استفاده از انگشتان خود و یا یک برس جوش شیرین را در مایع حل کرده و بعد منتظر بمانید تا محل کثیف خشک شود البته این نکته را فراموش نکنید که حتماً اقدام به پوشیدن دستکش بکنید. چنانچه میخواهید سریع خشک شود می توانید از بخارشوی یا پنکه استفاده نمایید پس از اینکه محل موردنظر خشک شد جوش شیرین به راحتی از سطح فرش جدا می شود و دیگر شاهد بوی نامطبوع فرش ناشی از ادرار حیوان خانگی تان نخواهید بود.

چند توصیه برای جلوگیری از بو گرفتن فرش

- حتما توجه داشته باشید که به محض ریختن مایعات روی فرش آن را خشک کنید. چرا که ماندن در فرش باعث ایجاد بوی بد در فرش می شود.

- زمانی که فرش را می شویید بیش از حد از مواد شوینده استفاده نکنید سعی کنید به حد کافی شامپو فرش استفاده کنید نه بیشتر نه کمتر و در نهایت زمانی که آبکشی می کنید کفی در روی فرش نمانده باشد.

- پس از اینکه شستشوی فرش را تمام کردید اجازه دهید که کاملاً و به درستی خشک شود ، به این نکته نیز توجه داشته باشید که جنسیت فرش در خشک شدن کامل فرش دخیل است و هر چقدر که فرش ضخیم تر باشد به همان اندازه دیرتر خشک می شود بنابراین در این مواقع فرش را باز کنید و اجازه دهید که آفتاب به آن بخورد و به طور کامل خشک شود.

در بالا راه های ازبین بردن بوی بد فرش برای شماتوضیح داده شد.اما از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین افزایش اطلاعات و همچنین استفاده از تجربه دیگران در خرید فرش ماشینی میتواند منجر به خرید فرش ماشینی باکیفیت شود.

خرید فرش ماشینی در کنار کیفیت محصولات میزان متناسب بودن فرش با دکورا سیون نیز مهم است ما در زیر قسمتی از مقاله منتشر شده در سایت فرش کی اشیان کاشان را برای شکا اوردخ ایم امیدواریم تا برای شما مفید باشد

   شما علاوه بر آشنایی با اصطلاحات کلی باید با نکات مهم خرید فرش هم آشنا باشید. در این راهنمای خرید فرش ماشینی تلاش می‌کنیم شما را با نکات اصلی و کلیدی که باید رعایت کنید بیشتر آشنا کنیم.

قبل از خرید باید به دکوراسیون خانه خود دقت کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید فرش پوشش سراسری به کف خانه بدهد یا تنها بخش مرکزی فضا را پوشش دهد و کف پوش در اطراف آن نمایان باشد، این تصمیم در انتخاب اندازه فرش تاثیر بسیاری دارد.

خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، رفت‌وآمد در آن‌ها زیاد است یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، بهتر است به سراغ فرش‌هایی باطرح‌های شلوغ‌تر بروند که لک و آلودگی به راحتی روی آن‌ها نمایان نمی‌شود. فرش‌هایی را انتخاب کنید که کمتر پرز می‌دهند و لطیف‌تر هستند.

برای فضاهای کوچک بهتر است به سراغ خرید فرش‌هایی با رنگ‌های روشن بروید که فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهد. در فضاهای بزرگ دست شما برای انتخاب رنگ‌های تیره بازتر است و هر رنگی که دوست دارید را می‌توانید انتخاب کنید. هرچه فرش پا بخورد عمر آن کمتر می‌شود به همین دلیل بهتر است هر چند وقت یک‌بار جای فرش‌هایی که در محل رفت‌وآمد هستند را با فرش‌هایی که به اصطلاح کمتر پا می‌خورند عوض کنید تا طول عمر مفید فرش‌ها بیشتر شود. هنگام خرید فرش حتما به مکان استفاده آن دقت کنید، میزان رفت‌وآمد در اتاق نشیمن بسیار بیشتر از اتاق خواب است، بنابراین باید فرش‌تان را برمبنای فضا و میزان استفاده از آن انتخاب کنید. سبک زندگی شما هم از دیگر عواملی است که روی انتخاب فرش تاثیر مستقیم دارد، خانه‌های که در آن جمعیت کمتری زندگی می‌کنند به فرش متفاوتی با فرش خانه‌های شلوغ و پرجمعیت نیاز دارند.

تراکم وشانه هم از موارد بسیار مهمی است که باید در مورد آن بدانید که به دلیل اهمیت بالا به صورت مستقل به آن می‌پردازیم.

منابع: https://www.keyashiancarpet.com/blog/post/4

 https://www.ilna.news/بخش-سایر-رسانه-ها-10/1155798-رفع-هر-نوع-بوی-بدی-از-فرش



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

فرش یکی از عناصر اصلی خانه‌های ایرانی است که تأثیر بسزایی در سبک دکوراسیون خانه دارد. مدل، جنس، طرح و در نهایت رنگ فرش از جمله عواملی هستند که در هنگام خرید باید به آنها توجه کرد

انتخاب رنگ مناسب در دیوارهای خانه، مبل و فرش خیلی مهمتر از زیبایی و طرح وسایل است زیرا علم روانشناسی ثابت کرده است که رنگ‌ها نقش تأثیرگذاری بر درک ما از جهان پیرامون‌مان دارند.اثرات روانشناختی عمیقی از رنگ بندی‌های مختلف وجود دارد که اغلب توسط افراد نادیده گرفته می‌شوند. چنانچه در بسیاری از موارد دیده شده است که طرح فرش زیبا است اما اشتباه در انتخاب رنگ، زیبایی فرش را زیر سؤال برده است. رنگ‌ها این قابلیت را دارند که فضای یک اتاق سرد را گرم و یک اتاق کوچک را بزرگ جلوه دهند. بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک دکوراسیون خاص برای خانه خود هستید، چاره‌ای ندارید جز اینکه هنگام انتخاب رنگ وسایل خانه از جمله رنگ فرش، بسیار دقت کنید.

رنگ فرش چه تأثیری در روحیه دارد؟

بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف انتخاب رنگ فرش نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند طرح و رنگ فرش را براساس مد روز انتخاب نمایند درحالی‌که فرش به عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل خانه می‌تواند در روحیه، افکار و سطح انرژی شما تأثیر بگذارد، حتی اگر متوجه آن نشوید. در نهایت رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید بازتابی از شخصیت شما هستند. با‌این‌حال، ثابت شده است که تأثیرات برخی رنگ‌ها در بسیاری از افراد درست است:

قرمز: رنگ گرمی است که می‌تواند احساس گرما را به همراه داشته باشد و بسته به میزان روشنایی و رنگ آن می‌تواند سطح انرژی اتاق را نیز افزایش دهد.

نارنجی: یکی‌دیگر از رنگ‌های پرانرژی است که برای هر فضایی مناسب نیست اما استفاده از این رنگ در اتاقی که فعالیت زیادی در آن انجام می‌شود مثل اتاق کار، می‌تواند باعث افزایش روحیه شود.

زرد: زرد معمولاً به عنوان یک رنگ شاد در نظر گرفته می‌شود و استفاده از این رنگ فرش در مناطق روباز می‌تواند بسیار انرژی‌زا و آرامش‌بخش باشد.  به همین دلیل بهتر است از این رنگ فرش در فضای ورودی راهرو یا تالارهای پذیرایی استفاده شود.

آبی: رنگی سرد است و اغلب ضربان قلب و دمای بدن را کاهش می‌دهد و باعث آرامش می‌شود. فرش آبی می‌تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب باشد اما اگر می‌خواهید از این رنگ در پذیرایی استفاده کنید بهتر است آن را با رنگ‌های گرمتر در مبلمان متعادل کنید.

سبز: ترکیبی از دو رنگ آرامش‌بخش و شاد، آبی و زرد است. این رنگ فرش که کمتر کسی از آن استفاده می‌کند، می‌تواند باعث کاهش استرس افراد شود. به‌همین‌دلیل استفاده از این رنگ فرش برای اتاق خواب می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

سرمه ای: ترکیبی از دو رنگ سبز و آبی است. این رنگ فرش یکی از پرفروش‌ترین رنگ‌های فرش به شما می‌آید که باعث شادی و افزایش انرژی می‌شود.

کِرم: از دو رنگ زردو سفید تشکیل شده است که باعث ایجاد آرامش در افراد می‌شود.

چگونه بهترین رنگ فرش را برای خانه انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ فرش یک تصمیم مهمی است که باید به آن توجه داشت چراکه فرش یکی از مهمترین وسایل خانه است که سالیان سال از آن استفاده می‌کنید؛ بنابراین با توجه به روانشناسی رنگ‌ها سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که با دکوراسیون فعلی و آینده شما هماهنگ باشد و حس خوبی را القا کند اما برای انتخاب رنگ فرش مناسب کافی است به نکات زیر توجه کنید:

 زمینه اتاق را در نظر بگیرید
لازم است رنگ فرش شما با بقیه وسایل خانه مطابقت داشته باشد، بنابراین به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب

 

فرش‌های تیره برای منزل‌هایی که بسیار بزرگ هستند مناسب است زیرا فضا را گرم و صمیمی‌تر نشان می‌دهد اما فرش‌هایی با رنگ روشن و خنثی برخلاف فرش‌های تیره باعث می‌شود فضای خانه علی رغم کوچک بودن دلباز و جادار به نظر برسد.

رنگ فرش، رنگ سایر وسایل خانه را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر رنگ دیوار، مبلمان و پرده‌های شما روشن است، بهتر است سراغ فرش به رنگ‌های خنثی مثل کِرم،خاکستری مایل به قهوه‌ای و یا بژ بروید تا رنگ‌بندی بیش از حد شلوغ نشود و در عین حال سایر وسایل خانه به وسیله رنگ فرش جلوه و جذابیت بیشتری پیدا کند.

در هنگام خرید به رنگ و بافت فرش دقت کنید
معمولاً در فروشگاه‌های فرش، فرش‌ها را باید از روی تخته به صورت آلبومی مشاهده و انتخاب نمایید اما به این نکته توجه داشته باشید که رنگ و سایه فرش می‌تواند در خانه متفاوت از مغازه باشد زیرا انعکاس نور مغازه با خانه متفاوت است و ممکن است فرش در مغازه تیره‌تر به نظر برسد؛ بنابراین قبل از خرید، فرش انتخابی را روی زمین پهن کرده و در مقابل نور طبیعی، از رنگ و طرح فرش انتخابی مطئن شوید.

به متراژ خانه توجه کنید
شاید تعجب کنید اما رنگ فرش می‌تواند خانه را بزرگتر و یا کوچکتر از حد معمول نشان دهد. فرش‌های تیره برای منزل‌هایی که بسیار بزرگ هستند مناسب است زیرا فضا را گرم و صمیمی‌تر نشان می‌دهد اما فرش‌هایی با رنگ روشن و خنثی برخلاف فرش‌های تیره باعث می‌شود فضای خانه علی رغم کوچک بودن دلباز و جادار به نظر برسد.

میزان نور خانه را در نظر بگیرید
میزان نور طبیعی که وارد خانه می‌شود، در انتخاب رنگ فرش مهم است. اگر اتاقی که می‌خواهید در آن فرش جدیدی بیندازید، نور‌خورشید زیادی دریافت می‌کند، ممکن است رنگ روشن‌ بهترین گزینه باشد زیرا فرش‌های تیره‌ در معرض تابش زیاد آفتاب کمرنگ می‌شوندهمچنین اگر میزان نور‌دهی اتاق کم است و نور‌خورشید مستقیم نمی‌تابد، فرش روشن مناسب‌تر است زیرا خانه‌هایی که نور طبیعی کمتری دارند، فرش‌های روشن باعث می‌شوند تا خانه خیلی تاریک به نظر نرسد.

به میزان رفت‌و‌آمدها توجه کنید
اگر به دنبال فرش برای یکی از اتاق‌های اصلی خانه خود مانند اتاق‌نشیمن هستید، باید میزان رفت‌و‌آمد در آن اتاق را در نظر بگیرید. اگر بچه کوچکی دارید یا میزان رفت‌و‌آمدهایتان زیاد است، بهتر است فرش تیره رنگ را انتخاب کنید زیرا جای لکه و کثیفی روی این فرش‌ها به وضوح قابل مشاهده نیست اما فرش‌های روشن خیلی زود کثیف می‌شوند و بدتر از آن، اینکه جای لک و کثیفی کاملاً مشخص می‌شود

در روزگاران قدیم که خرید فرش تنها محدود به فروشگاه های فیزیکی بود شاید خرید فرش ماشینیدلخواه کمی سخت بود.اما امروزه فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان زیادی در فضای اینترنت به وجود امده است .در این فروشگاه ها انواع فرش ماشینی عرضه میشود.

این فروشگاه ها با تولید محتوای کاربردی توانسته اند خود را در بین مردم محبوب کنند. فروشگاه های اینترنتی میدانند که امروزه گسترش فضای مجازی موجب شده تا مردم شکاف اطلاعاتی خودرا نسبت به محصولات را رفع کنند.بنابراین با تولید محتوا های کاربردی مانند راهنمای خرید فرش ماشینی کاشان توانسته اند علاوه بر افزایش اگاهی مشتریان خود اعتماد انها را نیز نسبت به خود جلب کنند

البته این فروشگاه ها در کنار تولید محتوای کاربردی از امکانات دولتی نیز برای جلب اعتماد افراد استفاد کردند .به عنوان مثال انها با گرفتن نماد اینماد و همچنین عضویت درانجمن کسب و کارهای اینترنتی سعی کردند در موضوع اعتماد سازی نیز گام هایی بردارند.

منبع:

https://article.tebyan.net/474035/چه-رنگ-فرشی-برای-خانه-مناسب-است-



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

قالیشویی (انگلیسی: Carpet cleaning )در گذشته به صورت دستی، با آب و صابون رختشویی و جارو، به صورت فردی یا گروهی انجام می‌شده‌است.

قالیشویی، امروزه با پیشرفت تکنولوژی، و آمدن دستگاه‌ها و مواد شوینده قوی، آسانتر و سریعتر شده‌است. قالیشویی امروزی بیشتر در کارخانه‌ها یا کارگاه‌های قالیشویی، و با دستگاه‌های قالیشویی انجام می‌پذیرد و برای خشک شدن فرشهای شسته شده، از گرمخانه استفاده می‌شود. البته همچنان در بعضی از نقاط ایران و خاورمیانه، هنوز به صورت دستی نیز انجام می‌شود.

 

قالیشویی فرش‌ها به دو نوع فرشهای ماشینی و فرشهای دستباف تقسیم می‌شود؛ که نوع شستشوی فرش و مواد شوینده، متناسب با نوع فرش انتخاب می‌شود.

 

قالیشویی به عنوان شغل در ایران ثبت شده‌است و دارای اتحادیه قالیشویی و صنف قالیشویی می‌باشد. اتحادیه صنف قالیشویان تهران در سال ۱۳۵۱ تأسیس گردیده‌است. با توجه به کمبود منابع آبی امروزه در ایران از دستگاه‌های اتوماتیک جهت شتشوی قالی و با قابلیت بازیافت آب مصرفی استفاده می‌شود

فرش ها از جنس‌ها و مواد اولیه متفاوتی تهیه می‌شوند. این موضوع موجب می‌شود تا بسیاری از فرش ها در زمان شستشو از خود رنگ پس بدهند و گاهی اوقات حتی بعد از شستن ظاهر زیبای خود را از دست بدهند. اینکه برای تولید هر فرش از چه نوع رنگ و نخی استفاده شده است و رنگرزی آن چگونه صورت گرفته از عواملی هستند که بر روی رنگ‌دهی فرش مؤثر هستند. اما آیا تنها فرش های دستی رنگ پس می‌دهند؟ رنگ پس دادن فرش نشانه بی کیفیت بودن آن است؟ برای جلوگیری از تغییر رنگ فرش چه روش هایی لازم است انجام شود؟ در این مقاله از قالیشویی نوین می‌توانید با دلایل رنگ دادن فرش و هم‌چنین راهکا‌های جلوگیری از آن آشنا شوید.

علت رنگ پس دادن فرش

رنگ پس دادن فرش دلایل مختلفی دارد و این موضوع می‌تواند مربوط به جنس فرش یا انتخاب روش نامناسب برای شستن آن باشد. اما در بسیاری از مواقع رنگ پس دادن فرش دستباف با فرش ماشینی متفاوت است. در ادامه می‌توانید با دلایل رنگ پس دادن فرش‌های ماشینی و دستی آشنا شوید

رنگ پس دادن فرش دستباف

برای تهیه فرش‌های دستباف معمولاً از الیاف طبیعی مثل پشم و ابریشم استفاده می‌شود. مهم‌ترین دلیل رنگ پس دادن فرش مربوط به همین موضوع است. درواقع باید بدانید که تقریباً 80 درصد از فرش های دستباف پس از شستن رنگ پس می دهند.

بی کیفیت بودن رنگ و پشم

هر چقدر کیفیت پشم به کار رفته و رنگرزی آن پایین تر باشد، احتمالاً رنگ دهی فرش نیز بیشتر خواهد بود.

استفاده از شوینده نامناسب

فرش های دستباف به طور کلی نسبت به فرش های ماشینی حساس تر هستند. از همین رو برای شستن این فرش ها باید از شوینده های مناسب و ملایمی استفاده شود. یکی از مهم ترین دلایل رنگ پی دادن فرش های دستباف مربوط به استفاده از شوینده نامناسب و بی کیفیت است. استفاده از شوینده های قوی موجب می شود تا بافت و رنگ فرش آسیب ببیند و ظاهر فرش شما خراب شود.

استفاده از روش نامناسب برای شستن فرش

فرش دستباف نباید همانند فرش های ماشینی با فشار زیاد شسته شود و بعد از شستن لول شود. اگر برای شستشوی این فرش ها از روش نامناسبی استفاده شود، رنگ فرش قاطی می شود و کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. در قالیشویی نوین به عنوان بهترین قالیشویی تهران ، این نکته به خوبی رعایت می‌شود.

فرش های ماشینی معمولاً جنس های مختلفی دارند و گاهی اوقات کیفیت پایین این فرش ها موجب رنگدهی آن می شود. از طرف دیگر باید بدانید که این فرش ها نیز همانند فرش های دستی نباید با شوینده های قوی و آب خیلی داغ شسته شوند و این دو عامل می تواند به راحتی ظاهر فرش را شما خراب کند و موجب پخش شدن رنگ فرش شود.

در خصوص شستشوی صحیح فرش در منزلو قالیشویی بارها صحبت شده است. اما متاسفانه هنوز بعضاشست و شوی فرش رعایت نمیکنند. همین امر باعث آسیب دیدن فرش میشود. شاید بلافاصله پس از شستشو این آسیب را نبینیم و از نظرمان فرش کاملا تمیز شده باشد. اما پس مدتی مشاهده می کنیم که لکه ها مجدد برگشته و پوسیدگی فرش نمایان می گردد.

شستشوی صحیح فرش

از مهمترین اصول هایی که به آن باید توجه کرد موارد زیر می باشد:

محل شستشو

آب مصرفی

مواد شوینده

محل خشک کردن

هر کدام از موارد بالا تاثیر بسیار مستقیمی به سلامت فرش دارد. در صورتی که یکی از این موارد رعایت نگردد. خسارت بجا خواهد گذاشت. اگر در منزل قصد شستشوی فرش و قالیچه دارید به مواردی که گفته می شود توجه بفرمایید.

نحوه صحیح شستشوی فرش در منزل

محلی مناسب برای شستشوی قالی ها انتخاب کنید. دمای آب نباید بالا ۳۰ درجه سانتی گراد باشد. دمای بالای آب باعث می شود تار و پود فرش شل و نرم شود و زمان شستشو از هم باز شوند و حتی بر اثر سستی پاره شود. مواد شوینده مناسب و مخصوص قالی، این مواد شوینده در صورت استاندارد نبودن آن ها باعث رنگ پریدگی رش و پوسیدگی آن خواهد شد. پس هیچ وقت از مواد شوینده نامنایب استفاده نکنید. آخرین بخش بعد از شستشو محل خشک کردن فرش می باشد. در روزهای خیلی سرد زمستانی و روزهای خیلی گرم تابستانی هیچگاه فرش را در محیط بیرون برای خشک شدن نگذارید. چرا هوای بیش اندازه سرد و همچنین نور مستقیم آفتاب باعث آسیب دیدن قالی ها می شود.

نحوه صحیح شستشوی فرش در قالیشویی

شستشوی صحیح فرش در قالیشویی ها معمولا دیده شده که آن طور که لازم است رعایت نمی شود. قبل از آنکه تصمیم بگیرید فرش ها را برای شستشوی به قالی شویی منتقل کنید. حتما قبل از اقدام تحقیق نمایید. مواردی که اهمیت دارد این است. فرش با دستگاه شسته شود. از مواد شویند مخصوص شستشوی فرش استفاده گردد. فرش در گرمخانه خشک شود.از بهترین نوع شستشو ها اعلاشویی فرش می باشد.

فرش میباشد.

در بالا با استناد به سایت های معتبرابتدا به تعریف قالیشویی پرداختیم و سپس دلایل رنگ پس دادن فرش ماشینی را توضیح دادیم. در ادامه مقاله به توضیح روش های صحیح شست وشوی فرش ماشینی پرداختیم روش هایی را بیان کردیم که میتوانست میزان رنگ دهی فرش را در هنگام شست وشوی فرش ماشینی کم کند.امام جالب است این مطالبی کخ گفته شد همه داستان نیست.

شما اگر میخواهید فرش با کیفیت خریداری کنید باید بتوانید فرش خوب را از فرش نامناسب تشخیص دهید. این اتفاق به جز افزایش اگاهی خود نسبت به فرش ماشینی اتفاق نمی افتد.دراینجا مقاله ای ازسایت ویرگول به شما معررفی میکنم در این مقاله  شش مقاله مهم و کاربردی از فرش ماشینی برای شما تشریح شده است لینک این مقاله را درانتها مقاله قرار حواهم داد.قطعا افزایش اگاهی نسبت به فرش ماشینی کیفیت خرید شما را میتواند افزایش دهد.توصسه میشود درهنگام خرید فرش ماشینی حتما قبل ازخرید اطلاعات خود رانسبت به فرش ماشینی افزایش دهید تا بتوانید خرید با کیفیت تری داشته باشید.

منابع:ویکی پدیا،قالیشویی نوین،قالیشویی ادیب،ویرگول



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

فرش ماشینی گونه‌ای مصنوعی از قالی است که بر خلاف قالی دستبافت توسط ماشین‌آلات صنعتی بافته می‌شود. به دلیل سرعت تولید و همچنین ارزان بودن مواد اولیه نسبت به قالی دستبافت قیمت ارزانتری دارد و از مزایای آن ساده‌تر بودن اجرای آن، بهتر بودن نقش و باکیفیت‌تر انواع تصاویر هنری و شخصی روی آن است.[۱] فرش‌ماشینی ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی ایران را در اختیار داردپیشینهٔ تلاش برای تولید فرش در ایران، به هزارهٔ دوم پیش از میلاد می‌رسد. فرش پازیریک کهن‌ترین فرش جهان، اثری ایرانی است. آثار گران‌بها و زیبایی که از بخش‌های مختلف ایران به دست آمده، گواه آن اند که منسوجات ارزشمند و بحث‌برانگیزی در این دوران وجود داشته‌اند، از جمله تابوت سفالی دوران دالما، کردستان، همچنین آیینهٔ مسیِ زنگ‌زدهٔ نوعِ ایلامی در تپه سیلک و سایر مناطق.[۱]

 

بعد از گذشت هزاره‌های متمادی، تقریباً در هزارهٔ دوم پیش از میلاد، انسان توانست چگونگیِ به‌هم‌ریسیدنِ نخ‌ها و ساختنِ طناب را کشف کند. این اکتشاف مانند تمام اکتشاف‌های تاریخ فواید بسیار سودمندی برای هنر و صنعتِ آن دوران داشت. از جمله آن که از رشته‌های درهم‌تنیدهٔ طناب مانندی برای زیباییِ ریشه‌های فرش استفاده می‌کردند. آثار به‌دست‌آمده از مناطقی مانند گورهای مارلیک، قلعهٔ کوتی در دیلمان، و همچنین حسنلو نزدیک ارومیه شاهدهایی بر این ادعا هستند.

 

تاریخچه پیدایش فرش ماشینی در ایران نشان می‌دهد که این محصول در ایران عمری تقریباً ۴۰ ساله دارد. در ابتدای دهه ۵۰ اولین فرش ماشینی تولید داخل در کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان توسط ماشین‌های مخمل بافی ژاکارد و با الیاف مصنوعی براق و پرز نسبتاً کوتاه و وزن سبک، بافته و روانه بازار گردید.[۳] همزمان با آن عده‌ای از تجار، فرش‌هایی با همین مشخصات و تا حدی مرغوب‌تر از کشور بلژیک وارد بازار ایران نمودند و سلیقه ایرانی را با پدیده فرش ماشینی آشنا کردند.

 

با مشاهده استقبال نسبتاً مطلوبی که مردم از فرش ماشینی به عمل آوردند صاحبان گروه صنعتی بهشهر که از کارخانه‌داران و سرمایه‌گذاران خوشنام کشور بودند، اقدام به تأسیس شرکت بزرگی به نام شرکت صنایع کاشان نمودند که فعالیت آن در زمینه تولیدات مواد مرتبط با فرش و همچنین خود فرش ماشینی بود و اولین محصول آن در سال ۱۳۵۳ به بازار عرضه شد. این محصول با نمونه‌های قبلی کاملاً متفاوت و شباهت‌های زیادی به فرش دستباف داشت که به خصوص نوع پشمی آن فوق‌العاده مورد اقبال عمومی قرار گرفت. متعاقب آن شرکت‌های دیگری از جمله شرکت شهباف که بعدها به فرش گیلان تغییر نام داد و همچنین شرکت‌های فرش پارس و مولن روژ (نقش ایران) و فرش اکباتان تأسیس و به رقابت پرداختند.

 

این امر تا اواخر سال ۵۷ به‌طور معمول ادامه داشت و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فرش با هم در حال رقابت بودند. پس از مصادره اموال و کارخانجات تعدادی از سرمایه‌داران ایرانی در سال ۵۸ از جمله شرکتهای ملی (مصادره شده)، کارخانجات فرش ماشینی موجود نیز چون صدها واحد تولیدی دیگر زیر پوشش مدیریتی سازمان‌های دولتی مثل سازمان صنایع ملی ایران، بنیاد مستضعفان و جانبازان و … درآمد و مدیران دولتی اکثراً کم تجربه و بیگانه با مسائل صنعت، به مدیریت این کارخانجات بزرگ و با ارزش منصوب شدند و از آن پس منحنی حیات این کارخانجات به سراشیبی افتاده و رو به افول نمود.

 

در سال ۵۷ تعدادی از متخصصان صنعت نساجی و دست‌اندرکاران صنعت فرش ماشینی و همچنین پاره‌ای از کارخانه‌داران که تا آن زمان در رشته‌های دیگر نساجی فعال بودند به فکر ایجاد واحدهای جدید فرش ماشینی افتادند و کارخانجاتی از قبیل قالی سلیمان، فرش مشهد، فرش شیراز (دناژ)، فرش مازندران، فرش باستان و ستاره کویر و تعدادی دیگر در گوشه و کنار کشور و با ماشین‌های مربوط به آن زمانشروع به کار نمودند و از همین‌جا سیر تحول فرش ماشینی در بخش خصوصی و توقف یکی پس از دیگری کارخانجات بزرگ موجود تحت پوشش دستگاه‌های دولتی آغاز شد. با انتقال تدریجی متخصصان شاغل در کارخانه‌های بزرگ به کارخانه‌های نوپا رقابت جدیدی در زمینه تولید فرش ماشینی در میان واحدهای بخش خصوصی درگرفت، ولی تحول اساسی در صنعت فرش ماشینی در کشور از سال ۶۵ شروع شد که این سیر تحول موجب ایجاد بیش از ۱۶۰۰ واحد کوچک و بزرگ تولیدکننده فرش گردید که در حال حاضر مشغول رقابتند

ده روش نگهداری فرش ماشینی کاشان

فرش یکی از وسائل با اهمیت و گران‌قیمت منزل است؛ لذا باید در نگه‌داری آن دقت نمود:

 

فرش را در محیط‌های مرطوب قرار ندهید. رطوبت دشمن فرش است. در تار و پود فرش معمولاً پنبه یا جوت به‌کار می‌رود که در محیط مرطوب دچار پوسیدگی می‌شوند.

در صورت ریختن هر مایعی بر روی فرش سریعاً نسبت به تمیز نمودن فرش و رفع لکه اقدام نمایید.

فرش را در نزدیکی بخاری و منابع حرارتی قرار ندهید. فرش ماشینی سلطان آبی

اگر فرش شما روی سرامیک حرکت می‌کند، از ترمز فرش کمک بگیرید.

رول نمودن فرش، هنگام جابجایی و نگهداری بهتر از تا نمودن فرش می‌باشد.

اشیاء سنگین مانند مبل، کمد و میز ناهارخوری را حتی الامکان روی فرش قرار ندهید. اگر مجبور به این کار هستید اولاً از در زیر پایه‌ها از یک قطعه طلق، فوم فشرده یا موکت چند لا استفاده نمایید. ثانیاً هر چند وقت یک‌بار این وسایل را جابجا نمایید.

به صورت هفتگی فرش را جارو نمایید.

فرش را هر شش‌ماه یک‌بار سر و ته نمایید. این کار سایش فرش را به تعویق می‌اندازد.

فرش ماشینی را در معرض تابش نور خورشید قرار ندهید.

برای شستشوی فرش از قالیشویی های معتبر کمک بگیرید. بهترین وقت برای شستشو اواخر بهار و تابستان است

روش های خرید فرش ماشینی کاشان:

خرید فرش ماشینی کاشان به دوروش عمده خرید فیزیکی و خرید انلاین فرش ماشینی انجام میشود

خریدفیزیکی فرش ماشینی:

درروش خرید فیزیکی  فرش ماشینی همانند گذشته خریداران با حضور در فروشگاه های فرش ماشینی در شهرستان های مذکور اقدام به خرید فرش ماشینی میکنند. این روش دارای مزایا و معایب متعدد است.از جمله مزایا این روش این است که قبل از خرید فرش ماشینی شما میتوانید محصول را از نزدیک تماشا فرمایید و از معایب ان میتوان به بالاتر بودن قیمت فرش ماشینی ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰کاشان نسبت به خرید انلاین اشاره کرد

خرید اینترنتی فرش ماشینی:

به دلیل مزایا و فواید بی‌شمار خرید اینترنتی، این روزها بیشتر افراد ترجیح می‌دهند خرید‌های خود را به صورت آنلاین از طریق مراجعه به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی با گوشی هوشمند یا کامپیوتر خانگی خود انجام دهند.

 

در بازار رو به گسترش خرید اینترنتی فرش، فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان با فراهم آوردن بستری امن و مطمئن جهت خرید اینترنتی با درج نمودن قیمت‌های فوق العاده به صرفه و تنوع بی‌نظیر در طرح‌ها و مدل‌های مختلف این امکان را فراهم کرده تا متقاضیان خرید فرش با خیالی راحت به مقایسه‌ی انواع طرح و نقش فرش‌ها و همچنین قیمت در فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان با دیگر فروشگاه‌های فرش و یا کارخانه‌های تولید کننده فرش اقدام نمایند.

خرید اینترنتی نیز دارای مزایا متعددی است از جمله این مزایا میتوان به قیمت مناسبترو تنوع بیشتر فرش ماشینی اشاره کرد.تفاوت قیمت درخرید انلاین فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه مخصوصا اگر فاصله شهر مذکور تا پایتخت فرش ماشینی ایران یعنی کاشان بسیار باشد بسیار مشهود است.

البته فروشگاه های اینترنتی نیز برای جلب توجه مردم اقداماتی نجام داده اند از جمله ارایه خدماتی مانند:پرداخت وجه درب منزل و ارسال رایگان محصول تا درب منزل.این اقدامات توانسته اعتماد مردم را نسبت به خرید اینترنتی فرش افزایش دهد و کم کم مردم را به سمت این شیوه خرید تشویق نمایید.

منابع:رجانیوز و ویکی پدیا



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

شاید شماهم از دیدن فرش ایرانی در زیر پای برنی سندرز یکی از سناتورهای مهم کشور امریکا بسیار تعجب کرده باشید اما خوب است بدانید که این تنها یک مکان از صدها مکانیست که فرش کاشان به عنوان کالای زینتی استفاده شده است.به غیر از کاخ ریاست جمهوری کشور خودمان در کشور های عمان وامارات و قطر وبسیاری از کشور های دیگر از فرش کاشان به عنوان کالایی زینتی برای کاخ های مجلل حکومتی خود استفاده میکنند.

فرش کاشان در دنیای صنعت نساجی دارای سوابق طولانی است.کاشان را میتوان جز پنج شهر قدیمی د رتولید فرش دستبافت معرفی کرد برند شادسرکاشان در فرش دستبافت شهرت جهانی دارد و در بین مردم دنیا جز اعتبار خاصی است

فرش ایران یک کالای لوکس

در ایران هرکس بخواهد تهفه ای گران به طرف مقابل خود بدهد قطعا فرش یکی از گزینه های اصلی او است .در وزارت خارجه ایران اهدا فرش دستبافت ایرانی به سایر مقامات دیپلماتیک کشور های دیگری امری رایج است.

این وزارت خانه سالانخ بیش از صد فرش دستبافت را به مقامات سایر کشور ها اهدا میکند.

نماد های معروف فرش ایرانی

آگاهی به نمادها و سمبل‌های فرش ایرانی می‌تواند درک روشن‌تری را از این هنر برای مخاطبان به ارمغان بیاورد. در ادامه به معرفی برخی از نمادهای پرتکرار در فرش ایرانی می‌پردازیم.

 

نگاره گل تکه به‌شکل یک هشت ضلعی نزدیک به بیضی که بیان‌گر شجاعت و سرسختی افرادی است که در کوهستان‌ها زندگی می‌کنند. این نماد در اصل به‌معنای بز کوهی است.

نگاره الماس، در شرق بیانگر مذهب است و در ترسیم به‌همراه اشعه‌هایی کشیده شده به‌سمت بیرون بافته می‌شود.

نگاره قچاق نیز به‌معنای قوچ است و آن را به دو شکل تمام اندام و شاخ‌های قوچ می‌بافند. این سه نگاره غالبا در فرش‌های ترکمن ترسیم می‌شوند و نزد بافندگان ترکمنی اهمیت زیادی دارند.

نگاره پرنده از جمله نگاره‌های پرتکرار و پرطرفدار در میان بافندگان و مخاطبان است. پرنده علاوه بر آن که در هنر ایرانی جایگاهی شایان توجه دارد در ادبیات نیز به‌شدت مورد توجه است. ترسیم سیمرغ در فرش‌های ایرانی که پیام آور وصل است، به فرش‌ها جلوه و معنای خاصی می‌بخشد. البته نباید از یاد برد که این نگاره با نگاره مرغ و درخت (دو مرغ نشسته بر یک شاخه درخت) کاملا متفاوت است. در این نگاره درخت را زندگی تعبیر می‌کنند. در این نگاره غالبا مرغ‌ها رو‌به‌روی هم و در پاره‌ای از موارد پشت به هم نشسته‌اند.

نگاره درخت بولوردی، از جمله نقش‌های انحصاری شهر شیراز است که البته طی سال‌های اخیر در مناطق دیگری از ایران نیز مورد توجه و استفاده واقع شده است. دهکده بولوردی در دامنه کوهسار شمال باختری شهر شیراز قرار دارد. این نشانه بیانگر صلابت، ایستادگی، سایه‌گستری و تواضع است.

 

نماد سواستیکا، یکی از کهن‌ترین نقش‌های ایرانی است که به آن خورشید آریایی نیز گفته می‌شود، در ایران به‌منزله شادکامی و خوشبختی معنا می‌شود. این نماد پیش از دوره هخامنشی، بازوان خمیده و منحنی داشته است؛ اما رفته رفته خطوط و اشکال هندسی آن تغییر کردند. برخی از کارشناسان، نماد خورشید آریایی را منشا و سرمشق بسیاری از طرح‌ها و نمادهای دیگر می‌دانند

.فرش ماشینی جایگزینی مناسب برای فرش دستبافت

حالا که صحبت از فرش دستبافت شد لازم دیدم این نکته را نیز بیان کنم که در سال های اخیر فرش ماشینی نیز پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته اند.در سال های اخیر شهر کاشان توانسته با پشتکار و همت افراد صنعتگر خود به دومین شهر تولید کننده فرش ماشینی در جهان تبدیل شود.فرش ماشینی کاشان درکشور های مختلف جهان به فروش میرسد کشورهای عراق افغانستان و پاکستان اصلی ترین مشتریان فرش ماشینی کاشان هستند. لازم به ذکر است در دوسال اخیر تولید کنندگان فرش کاشانی با راه اندازی فروشگاه ایننترنتی فرش کاشان در زبان های مختلف تمام سعیشان را برای جذب مشتری از کشور های همسایه ایران کرده اند حتی در جایی خواندم که انها سعی در گسترش خرده فروش فرش ماشینی وتشویق مردم کشورهای دیگر به خرید انلاین فرش ماشینی کاشان دارند.

اولین بار این اتفاق توسط شرکت هایی مثل امازون اتفاق افتاد.امازون که در حال حاضر بزرگترین عرضه کننده خرده فروشی در دنیا است توانسته محصولات مختلف خود را رد سراسر جهان به فروش برساند.این اتفاق در ایران ودر زمینه فرش ماشینی نیز میتواند اتفاق بیفتد.

این اتفاق به نفع هر دوکشور است.برای کشور ما ارز اوری  دارد و میتواند میانگین صادرات مارا بالا ببرد و برای مصرف کنندگان در سایر کشور ها نیز این امکان فراهم میشودکه مثلا در خرید فرش 1200شانه قیمت هایی به مراتب پایین تر نسبت به سایر روش های خرید به دست مصرف کننده نهایی برسد

منبع:: https://www.kojaro.com/2020/10/18/190943/iranian-carpet--handicrafts



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

مروزه اکثر خریداران فرش به دنبال خرید فرش ماشینی از کاشان هستند، چراکه کاشان با تامین ۷۰ درصد نیاز فرش کشور یکی از مراکز اصلی تولید فرش در ایران به شمار می‌آید، در همین راستا فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان با ارائه تمامی اطلاعات مربوط به فرش در سایت،‌ به مشتری‌ها این امکان را می‌دهد تا با بررسی تمام جزئیات، انتخابی هوشمندانه داشته باشند.

فرش ایرانی

 

کارشناسان فرش معتقدند که محل پیدایش قالی و قالی‌بافی و بافت انواع فرش در آسیا است. پژوهشگران می‌گویند که ایران، ترکستان و قفقاز مهد اولیهٔ هنر قالی بافی در جهان‌اند که این هنر زمان زیادی پیش از میلاد مسیح نیز وجود داشته است.

 مورخان و شاعران و نویسندگان نیز در نوشته‌هایشان این نکته را ذکر کرده‌اند که ایرانیان عادتشان بر این است که روی فرش‌های بسیار نرم و لطیف استراحت می‌کنند. یک بررسی ساده نیز می‌تواند به ما نشان دهد که علاوه بر کشورمان، در کشورهایی مثل ترکیه، اسپانیا، ترکمنستان، افغانستان، قفقاز، پاکستان، هند، مصر، چین، و حتی کشورهای رومانی و شبه ‌جزیرهٔ بالکان نیز صنعت فرش و هنر قالی‌ بافی رواج داشته و آن‌ها هم در این زمینه فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند.

اگر تا به حال از یکی از بازارهای فرش دیدن کرده باشید حتما از دیدن دنیایی از نقش و نگار، رنگ و زیبایی هیجان زده شده‌اید. دیدن آن همه هنر و زیبایی در یک قاب هر کسی را تشویق به خریدن یک تخته از آن فرش‌های زیبا می‌کند، اما این روزها به دلیل همه‌گیری کرونا و رواج هر چه بیشتر خرید‌های اینترنتی، اغلب افراد ترجیح می‌دهند به دلایل بی‌شماری از جمله قرار نگرفتن در محیط‌های بسته و شلوغ، خرید‌های خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهند. شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ خرید حضوری یا آنلاین؟

 

 

خرید اینترنتی فرش

 

به دلیل مزایا و فواید بی‌شمار خرید اینترنتی، این روزها بیشتر افراد ترجیح می‌دهند خرید‌های خود را به صورت آنلاین از طریق مراجعه به سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی با گوشی هوشمند یا کامپیوتر خانگی خود انجام دهند.

در بازار رو به گسترش خرید اینترنتی فرش، فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان با فراهم آوردن بستری امن و مطمئن جهت خرید اینترنتی با درج نمودن قیمت‌های فوق العاده به صرفه و تنوع بی‌نظیر در طرح‌ها و مدل‌های مختلف این امکان را فراهم کرده تا متقاضیان خرید فرش با خیالی راحت به مقایسه‌ی انواع طرح و نقش فرش‌ها و همچنین قیمت در فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان با دیگر فروشگاه‌های فرش و یا کارخانه‌های تولید کننده فرش اقدام نمایند.

 

خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان در طرح‌ها و مدل‌های مختلف

 

یکی از دلایل اصلی که فرش ایرانی در جهان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و مشتری بیشتری نیز دارد این است که، نسبت به فرش تولیدی سایر کشورها دارای تنوع رنگ بیشتری است، بعلاوه فرش ایرانی از مرغوبیت و کیفیت مواد و مصالح بسیاری برخوردار است که کیفیت کار را بسیار افزایش می‌دهد؛ هنر و ظرافت خاص به کار گرفته شده در فرش‌ها و استفاده از رنگ‌های زنده و طبیعی باعث می‌شود نقش و نگارهای فرش دارای گیرایی خاص و چشم نواز برای بیننده و خریدار شود، همه این موارد دست به دست هم داده تا فرش ایرانی معروفیت و محبوبیت خاص خود را در بین جوامع بدست آورد.

از آنجایی که مشتریان فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان تنوع گسترده‌ای دارند، این مجموعه همواره در تلاش بوده تا تنوع را در محصولات خود نمایان کند. از این رو، هنگام مراجعه به فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان متوجه تنوع در طرح‌ها، رنگ‌ها و قیمت‌های فرش‌ها خواهید شد.

قیمت فرش 1200شانه کاشان بسته به تراکم، جنس نخ، دستگاه بافندگی فرش ماشینی و نهایتاً وزن فرش متفاوت است، با افزایش شانه، تراکم، وزن فرش ماشینی، افزایش کیفیت نخ و دستگاه بافندگی آن، قیمت فرش نیز افزایش می‌یابد. از آنجایی که فروشگاه آنلاین فرش ماشینی کاشان به لحاظ کیفیت و سایز تنوع بی‌نظیری در ارائه فرش‌ها دارد، قیمت فرش 1200شانه کاشان در این فروشگاه اینترنتی نیز بسیار متنوع و منصفانه است و شما با هر سطحی از درآمدی می‌توانید فرش‌هایی زیبا، مطابق با سلیقه خود تهیه کنید.

 

 

 

فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان چه مزایایی برای مشتریان دارد؟

 

خرید راحت :

 

راحتی در خرید بزرگترین مزیت خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان به شمار می‌آید، با خرید آنلاین فرش ماشینی کاشان در هر ساعت شبانه روز به صورت ۲۴ ساعته و با حضور و مشورت عزیزانتان به راحتی بدون هیچ ترافیکی و بدون معطلی درعرض چند دقیقه خرید خود را در فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان انجام می‌دهید.

قیمت مناسب و ارزان فرش:

 

 

از گذشته تا امروز در تمام خانه‌های ایرانی حتی محقرترین آنها مفروش كردن خانه با فرش یكی از زینت‌های خانه محسوب می‌شود. هرچند كه امروزه خرید فرش با کیفیت برای بسیاری از طبقات جامعه سخت است، ولی استفاده از آن به عنوان هنر و صنعت ایرانی از جایگاه و منزلت ویژه‌ای در میان خانواده‌ها برخوردار است، فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان همواره در تلاش بوده تا با افزایش تنوع محصولات خود، بهترین  قیمت فرش 1200شانه کاشان را در وب سایت خود ارائه دهد، تا تمام اقشار جامعه توانایی خرید آن را داشته باشند.

 

در خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان محصولات بدون دخالت واسطه‌ها از طرف کارخانه مستقیما به دست  شما می‌رسند، به علاوه مقایسه و تحقیق در مورد محصولات و قیمت‌ها در خرید آنلاین بسیارآسان است که در همین راستا در هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان می‌توانید قیمت فرش 1200شانه کاشان را به راحتی با سایر کارخانه‌ها مقایسه کنید و بهترین معامله را انجام دهید.

 

 

 تنوع بیشتر:

 

تنوع و رعایت جانب انصاف در قیمت فرش 1200شانه کاشان در خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان به صورت آنلاین بسیار شگفت انگیز‌ است. در این فروشگاه اینترنتی شما می‌توانید میان چندین مدل مختلف، آن مدلی را که مد نظر دارید با اندکی جستجو به راحتی پیدا کنید. شما می‌توانید بدون هزینه کردن برای سفر و بدون اینکه محدود به شهر خود باشید، از کاشان که یکی از بزرگترین صادر کنندگان فرش کشور است به راحتی زدن چند کلیک خرید کنید.

 

 

خرید بدون ازدحام و شلوغی جمعیت:

 

بسیاری از افراد تمایل دارند تا جای ممکن از فروشگاه‌های خلوت خرید کنند تا در هنگام انتخاب فرش مورد نظر خود آرامش بیشتری داشته باشند، اما این امکان خصوصا در ایام تعطیلات یا آخر هفته‌ها به راحتی امکان پذیر نیست. در خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان خریدار به دلیل کاهش هزینه‌های رفت و آمد، صرفه جویی در زمان و رفع مشکل محدودیت زمان در خرید از فروشگاه‌های حضوری، در محیطی ساده و امن نسبت به خرید فرش خود اقدام می‌کند و در هنگام بروز هر گونه سوال و یا مشکل می‌تواند به راحتی با کارشناسان فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان تماس گرفته و مشکل و ابهام به وجود امده را رفع کند.

منبع:سایت رجانیوز



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

هرساله در اوایل نیمه دوم سال در پایتخت ایران و درمحل نمایشگاه های دایمی نمایشگاه بین المللی فرش تهران برگذار میشود.این نمایشگاه امسال از ۱۶ تا ۱۹ ابان ماه برگذار میشود.مادر این مقاله سعی داریم تا تاثیر برگذاری این نمایشگاه را بر میزان صادرات فرش ماشینی کاشان مورد بررسی قرار دهیم.

نمایشگاه تهران محل خودنمایی در برابر رقبا

در نمایشگاه تهران بیش از ۱۰۰واحد تولید کننده فرش ماشینی شرکت میکنند.این نمایشگاه معمولا به محل رقابت شدید بین واحد های تولیدی تبدیل میشود.در این عرصه تمام واحد های تولیدی تمام سعی خود را میکنند که نسبت به رقبا توجه بیشتری جذب کنند.در این راه معمولا از اینفلونسر مارکتینگ نهایت استفاده ار میبرند . از حضور ورزشکاران گرفته تا بازیگران سینماایران.تولید کنندگان به غیر از رقابت در عرصه تبلیغات و سعی رد جلب توجه مردم به غرفه خود رد زمینه نقشه ورنگبندی نیز تمام سعی خود را میکنند تا مردم را به سمت محصولات شرکت خود جلب کنند.

در سال معمولا شرکت ها دوبار نقشه های خود را اپدیتت میکنند.:یکی در ابتدای سال و دیگری برای نمایشگاه بین المللی تهران

شرکت ها تمام سعی خود ارانجام میدهند تا در نمایشگاه در زمینه محصول تمایز رقابتی ایجاد کنند. انها معمولا زیباترین نقشه و رنگبندی خود را برای نمایشگاه تهران اماده میکنند.

شرکت های تولیدی به خوبی میدانند که اگر نمایشگاه تهران رابا موفقیت طی کنند میتوانند فروش خودرا برای حداقل یک سال تضمین کنند

فروش درنمایشگاه تهران چگونه اتفاق می افتد؟

در نمایشگاه تهران معمولا فروش به سه صورت اتفاق می افتد:

یک:فروش در محل نمایشگاه

دو:ارایه کوپن تخفیف و راهنمایی به نمایندگی های فروش در سطح شهر

سه:دریافت لید و فروش به صورت انلاین

فروش در محل نمایشگاه:

یکی از اهداف بیشتر واحدهای تولیدی شرکت کننده در نمایشگاه فرش ماشینی تهران فروش در خود نمایشگاه تهران به مشتریان خود است. اکثر شرکت کنندگان با دریافت بیعانه محصول را در سیستم رزرو میکنند وسپس بعد از عملیات بافت و تولید محصول ،کالا را به مشتری تحویل داده وعملیات تسویه حساب را انجام میدهند.

ارایه کوپن تخفیف و دعوت به خرید از نمایندگی های سطح شهر:

بعضی از شرکت های تولیدی بزرگ که در اکثر شهر های ایران دارای نمایندگی فروش هستند با ارایه کوپن هایی که دارای درصدهای مختلف تخفیف است سعی میکنند مشتریان خود را به سوی نمایندگی های فروش خود هدایت کنند.

دریات لید و فروش به صورت انلاین:

در نمایشگاه فرش تهران معمولا عرضه محصولات به صورت مستقیم انجام میشود.قیمت پایین تر محصولات نسبت به سایر مکان های فروش عاملی شده که این نمایشگاه برای عموم افراد دارای جذابیت های خاصی باشد. به عنوان مثال در عرضه مستقیم فرش ۷۰۰شانه قیمت فرش ماشینی ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰کاشان عرضه شده درنمایشگاه بسیار پایینتر از قیمت های عرضه شده در سطح شهر و شهرستان های مختلفف است.به همین علت افراد تمام سعی خود رامیکنند تا خرید خود را انجام دهند.اما وجود دارند افرادی که در مدت زمان برگذاری نمایشگاه امکان خرید فرش را ندارند بنابراین شرکت های تولیدی فرش با دریافت شماره تماس از انها و همچنین ارایه سایت شرکت خود به افراد مردم را به خرید فرش ماشینی خود به صورت انلاین تشویق میکنند.این اتفاق برای شرکت های تولید کننده فرش های۱۲۰۰شانه بیشتر اتفاق می افتد.شرکت های تولیدی معمولا افرادی را که در حال حال حاضشر توانایی خرید را ندارند به خرید انلاین فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه تشویق میکنند.

تاثیر نمایشگاه تهران بر میزان فروش فرش چگونه است؟

در باره فروش شیوه های فروش خرد در بالا به صورت کامل صحبت شد اما فروش فرش در این نمایشگاه تنها به این موضوع ختم نمیشود . مهمترین عامل شرکت تولید کنندگان فرش ماشینی در نمایشگاه تهران جذب مشتریان صادراتی از کشور های عراق ،افغانستان،پاکستان و.. است .شرکت ها معمولا تمام سعی خود را انجام میدهند تا اینگونه مشتریان را به سمت و سوی خود جذب نمایند.

این رقابت در بین جذب نمایندگی در سراسر کشور نیز بسیار بالا است.

بنابراین برگذاری نمایشکاه تهران و همچنین توجه به فروش فرش در همه جوانب میتواند میزان فروش شرکت را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.

امیدواریم شرکت ها به زودی با رفع تحریم ها علیه ایران و همچنین ازاد سازیاینترنت و همچنین امکان انجام تبلیغات بین المللی در فیسبوک بتوانند تعداد بیشتر از افراد صادر کننده را به نمایشگاه بین المللی تهران بکشانند

  



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

قیمت فرش ماشینی در سال ها اخیر به دلیل گرانی نرخ ارز در بازار ایران و همچنین ایجاد بستر های تورم زا بسیار رشد کرد.این رشد قیمت در صنعت فرش ماشینی باعث شد تا در بین فروشندگان و تولید کنندگان فرش ماشینی نوعی رقابت قیمتی شکل بگیرد به این صورت که انها تمام تلاش خودرا برای کاهش دادن قیمت محصولات خود اجام دهند. در این بین اما افرادی پیدا شدند که میخواستند از اب گل الود ماهی بگیرند و باارایه محصولات بی کیفیت مردم را دچار ضررو زیان های مالی کنند.ما دراین متن قصد داریم تا چند دلیل عمده که باعث میشود محصولات فرش ماشینی پایین تر از قیمت واقعی ارایه شوند را بیان میکنیم

فرش ماشینی ته انباری چیست؟

فرش ماشینی ته انباری به محصولاتی میگویند که شرکت تولید کننده محصول دیگر انرا تولید نمیکند به این معنی که اگر شما یک پادری یا قالیچه از محصول را بخواهید دیگر امکان تهیه ان نخواهد بود .این نوع محصولات معمولا قیمت های پایینتری نسبت به محصولات دیگر دارند.این محصولات در فروشگاه های فیزیکی که قسمتی از محصولات را برروی دارقالی دارند بیشتر یافت میشود.

این دسته از محصولات که معمولا دارای نقشه و رنگبندی قدیمی تر نسبت به سایر محصولات هستند معمولا به نام فرش های تخفیفی به فروش میرسد.

شانه وتراکم غیر واقعی

شانه وتراکم غیر واقعی دومین عامل در پایین بودن قیمت فرش ماشینی است.با تحریم های امریکا و رشد قیمت ها توانایی مردم در خریدفرش کاهش یافت.بنابراین استقبال افراد از فرش ها با شانه وتراکم پایین بیشتر شداینجا بود که افراد اقدام به سو استفاده کردند و فرش هابا شانه بالاتر را به جای فرش ها با شانه پایینتر عرضه کردند.این شیوه کلاه برداری بسیار رواج یافته است برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری باید حتما با قبل از خرید با مفاهیم تراکم و شانه اشنا باشید.راهکار یادگیری تراکم و شانه در فرش ماشینی بهترین روش و قابل اطمینان ترین روش است. در سال های اخیر حتی لوگو استاندارد را نیز کپی کرده اند ما بسیار پرونده های قضایی از این دست در قوه قضاییه در حا بررسی داریم

استفاده از مواد اولیه فرش ماشینی نامرغوب

یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن قیمت فرش های مشابه در فروشگاه ها استفاده از مواد اولیه نا مرغوب درفرش است .همانطور که میدانیم

الیاف رایج بافته شده در فرش ماشینی الیاف اکرلیک و الیاف پلی استر هستند.الیاف اکرلیک جز مرغوبترین نوع الیاف در بین ایرانیان است این الیاف از الیاف پلی استر بسیار گرانتر است.قیمت پایین بعضی ازفرش ها به دلیل استفاده شدن نخ های پلی استر در ان است. در بعضی از محصولات دونخ از فرش هارا الیاف اکرلیک استفاده میکنندوبقیه نخ ها ار پلی استر.این کار از کیفیت فرش بسیار میکاهد وباعث میشود قیمت تمام شده فرش پایینتر از حد معمول باشد.

این مطالب بیان شده تنها سه راه ازچندین راه رایج برای کلاهبرداری در فرش ماشینی بود.خوب است بدانید که راه های بسیاری وجود دارد تا شما فرش واقعی و با کیفیت تهیه کنید.یکی از رایج ترین راه ها که امروزه به لطف اینترنت در ایران گسترش یافته خرید انلاین است.در فروشگاه های انلاین فرش، قیمت فرش ماشینی ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰کاشان بسیار مناسبتر ازفروشگاه های فیزیکی فرش ماشینی است دلیل اصلی ان خرید مستقیم از کارخانه است .این اتفاق باعث میشود تا واسطه ها به طور کامل حذف یا به حداقل ممکن برسد.البته دراین بین فروشگاه های انلاین نیز تمام سعی خود راکرده اند تا با ارایه خدمات مناسب اعتماد مردم را به خود جلب کرده وکسب و کار خودرا در فضای مجازی گسترش دهند.دربین فرش های ماشینی بیشترین تفاوت مربوط به تفاوت قیمت فرش ۱۲۰۰شانه تراکم ۳۶۰۰ است.

دراین بین البته دولت نیز با انجام فعالیت هایی مانند راه اندازی اینماد سعی کردند تا این فضا را مدیریت کنند.خرید انلاین در بین ایرانیان در حال گسترش است.این افزایش میزان خرید درفضای مجازی با حمایت های دولت میتواند به روند روبه رشد خود ادامه دهد .افزایش خرید انلاین میتواند عدالت اجتماعی را در تمام سطوح گسترش دهد و همچنین قیمت هارا برای مصرف کنننده نهایی به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

افراد فعال در هر صنعت همواره با اشتیاق فراوان دنبال راه هایی هستند تا فروش خود رانسبت به رقبا افزایش دهند.در هر صنعت بستگه به شرایط رقابت ،نوع فعالیت بازاریابی و فروش برای افزایش میزان فروش فرق میکند. صنعت هایی مانند فولاد که در ایران به صورت انحصاری فعالیت انجام میدهند یک روش برای بازاریابی وجود دارد و در صنعت فرش ماشینی که در ان رقابت بازار به صورت رقابت کامل است روش های خاص خود رادارد.ما در این مقاله سعی داریم راه های موفقیت در صنعت نساجی را با محوریت فرش ماشینی بیان کنیم.

فرش ماشینی کالایی است که در داخل ایران تولید میشود.فرش ماشینی به صورت عمده در شهر های کاشان ،مشهد ،یزد وکرمان تولید میشود.کاشان بزرگترین تولید کننده فرش ماشینی در ایران و دومین شهر تولید کننده در دنیا است.درشهر کاشان طبق امار وزارت صنعت معدن تجارت بیش از ۱۶۰۰واحد تولید کننده فرش ماشینی وجود دارد که روزانه ملیون ها متر فرش ماشینی تولید میکنند.مادر این متن به بیان راه های افزایش فروش فرش برای واحد های تولیدی در این رقابت سنگین که بین شرکت ها وجود دارد خواهیم پرداخت.

وجه تمایز در محصول

در بازار های رقابتی داشتن وجه تمایز میتواند باعث پیشرفت چشمگیر در فروش شود وجه تمایز میتواند درانواع مختلفی اتفاق بی افتد.

یکی از انها وجه تمایز در محصول است به عنوان مثال با استفاده از مواد نانو،فرش را ضدچرک وضد اب کنیم ویا در بخش طراحی و رنگبندی فرش ماشینی با استفاده از افراد خبره محصولات خود را دراین زمینه به روز کنیم .افزایش نقدینگی در بازار ایران میتواند باعث وجه تمایز شود .دراقتصاد ایران که رکود سراسر انرا فرا گرفته با استفاده از قدرت نقدینگی و خرید مواد اولیه به قیمت پایینتر میتوان در قیمت محصول نهایی تفاوت اساسی ایجاد کرد این تفاوت قیمت در شرایط حال ،میتواند کمک شایانی به فروش کند.

صادرات فرش یکی از راهکار های معجزه گر

صادرات شاهراه نجات بخش صنایع فرش ماشینی است.به جرات میتوان گفت که اگرصادرات به کشورهای عراق ،افغانستان،پاکستان نبود امروز بیش از نیمی ازشرکت های تولیدی تعطیل میشدند.البته امروزه راهکارجدید درصادرات توانسته میزان صادرات را چند برابر کند.استفاده از ابزار دیجیتال جهت ایجاد ارتباط بین واحد های تولیدی و بازرگانان کشور های مختلف توانسته بازار صادرات فرش ماشینی را گرمتر از همیشه کند.شرکت های تولیدی با تولید محتوا مناسب مانند معرفی فرش ماشینی کاشان طرح افشان محصولات خود رابرای بازرگانان تشریح کرده اند.

فعالیت در فضای مجازی

بخش دیگر که شرکت ها بافعالیت در ان میتوانند فروشدخود را افزایش دهد افزایش مشارکت درفضای مجازی است.انها میتوانند با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی و همچنین ارایه محتواهای کاربردی مانند معرفی فاکتور های موثر در تعیین قیمت فرش ماشینی و تشریح مباحثی مانند تراکم وشانه در فرش ماشینی و ویژگی فرش ماشینی مخاطبان را به خرید انلاین فرش ماشینی راغب کنند. شرکت هاباید با استخدام افراد متخصص در حوزه دیحیتال مارکتینگ فعالیت های خود را با محوریت خدمات به مشتری اغاز کنند.انهاباید ارایه خدمات به مشتری را سرلوحه کارخود قراردهندو مشتری مداری را در نوک پیکان فعالیت های خود قرار دهند.فعالیت در فضای مجازی باید به صورت هماهنگ صورت گیرد به این صورت که حضور در فضای اینترنت نباید محدود به سایت شود بلکه باید درتمام شبکه های مجازی مانند لینکداین و اینستاگرام حضور صورت گیرد.

اموزش حرفه ای مدیران فروش

یکی از راهکارهای دیگر افزایش فروش اموزش راهکار های فروش به فروشندگان مجموعه هست .تجربه نشان داده است که اموزش اصول فروش میتواند بسیار درافزایش میزان فروش تاثیرگذارباشد.شرکت های موفق برای نیرو های فروش خود سالانه میلیون ها تومان هزینه انجام میدهند

در بالا اصول اصلی در پیشرفت فروش توضیح داده شد .این نکته نیز حایزاهمیت است که این تنها همه ماجرا نیست بلکه توجه به نکات مهم نیز حایز اهمیت است.به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی کسب نماد اینماد بسیار در جلب اعتماد مخاطب حاییز اهمیت است.کسب مجوز های گوناگون از سازمان های گوناگون مانند سازمان مدیریت صنعتی و همچنین کسب درگاه بانکی به جای پرداخت یارها میتواند اعتماد مشتری را چند برابرکند.امید است با افزایش فعالیت های نوین در صنعت فرش ماشینی میزان فروش محصولات دراین صنعت افزایش یافته و واحد های تولید رشد کنند.رشد واحد های تولیدی میتواند به میزان رشد اقتصاد ایران بسیار کمک کند



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()