نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

همواره افراد در مراحل قبل از خردی ذهن هایشان مملو از سوال هایی میشود که باید به ان پاسخ دهند حالا اگر کالا جز کالا های گران قیمت یا تاثیر گذار در زیبایی منزل باشد این حساسیت چند برابر میشود

فرش ماشینی همواره دغدغه های ذهنی خود را برای خریداران ایجاد میکند سوالاتی در ذهن افراد ایجاد میکند پاسخ به این سوالات برای هرکس که خواستار خرید این محصول است الزامی است سوالاتی مانند فرش ماشینی خوب چی بخرم یا خرید انلاین داشته باشم یا خرید حضوری ،تراکم  وشانه درفرش ماشینی چیست همه این ها سوالاتی است که باید به ان پاسخ داده شود

در این متن ماسعی میکنیم به این سوالات پاسخ دهیم

فرش ماشینی خوب چی بخرم؟

میتوان گفت همه انها که قصد خرید فرش ماشینی دارند به این سوال فکر میکنند در واقع به نظر نگارنده اصلا این سوال جواب قطعی ندارد بلکه برای هرکس میتواند فرق داشته باشد مثلا فرش ماشینی که در ساختمان دولت ایران پهن میشود قطعا تفاوت دارد با فرش پهن شده در یک باغ . فرش که مناسب خرید جهیزیه عروس است قطعا تفاوت دارد با فرش که  برای یک محل پر رفت وامد در یک سالن زیبایی خریداری میشود  بنابراین هر فرش مناسب یک مکان خاص است که افرادبا توجه به شرایط میتوانند انرا تهیه کنند

خرید انلاین فرش ماشینی  یاخریدد حضوری؟

با ابداع اینترنت توسط دولت امریکا جهان دچار تحولی عظیم گردید این تحول الان شامل کشور ما ایران نیز میشود ظهور اینترنت و گسترش ان توانست به سرعت فضای فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی را در یاران تغییر دهد وزارت ارتباطات نیز سریع باتوجه به شرایط موجود سازو کارهیی مانند نما داینماد را تدوین کرد این کارباعث شد تا کشور وارد مرحله تازه شود فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی هرچه سریع تر  وارد عرصه شدند انها توانستند بارفتاری اصولی بلافاصله اعتماد مردم را بدست اورند این فعالیت صحیح که باعث رضایت مشتری که یکی از اصول بازاریابی نیز بود باعث شد مردم به خرید انلاین فرش ماشینی نیزعلاقه مند شوند این علاقه افراد را به شک انداخت که خرید خود را به صورت انلاین انجام دهند یاحضوری هرکدام از روش ها مزایا و معایبی داشت که افراد با در نظر گرفتن مزایا و معایب هرکدام اقدام به انتخاب یک روش از خرید میکردند

خرید های انلاین باعث افزایش گزینه های خرید ،حذف واسطه و قیمت های کمترتنوع در نقشه و رنگ بندی میشود و خرید حضوری نیز دارای تنوع کمتر و قیمت بالاتر است

شانه وتراکم چیست

اصلی ترین پایه فهم فرش ماشینی مفهوم تراکم وشانه در فرش ماشینی است اگر شما بخواهید فرش ماشینی را متوجه بشوید باید تراکم وشانه را خوب بشناسید خوشبختانه اخیرا با گسترش مفهوم بازاریابی محتوایی و تولید محتوای کاربردی توسط فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان این تعاریف به صورت وافر در دسترس عموم قراردارد در اکثر این فروشگاه های اینرتنی از ماهیم دیگر مرتبط با فرش ماشینی نیز صحبت به میان اورده میشود مانند ویژگی خرید انلاین فرش ماشینی ویا خرید فرش ماشینی ارزان صحبت میشود در کل افراد با کسب اطلاعات از این فروشگاه ها میتوانند دانش خود را در زمینه فرش ماشینی افزایش داده و خرید با کیفیت تری داشت باشند این کسب اطلاعات باعث میشود تا از ضرر های افراد در خرید فرش ماشینی کاسته شده و مردم خرید باکیفیت تری داشته یاشند   



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

در زمان های قدیم در شهر هایی که الان نیز به شهر های نساجی ایران معروف اند صنعت فرش دستبافت رونق بسیار داشت مردم به دلیل بنیه اقتصادی بالا میتوانستند به راحتی فرش دستبافت خریده و ان را در منزل خود پهن کنند در زمان های گذشته تاجر های فرش دستبافت جز اقشار مرفح و سرمایه دار جامعه شناخته میشدند انها مرتبا فرش های دستبافت را که عموما از کرک و پشم بود ربا در کارگاه های بافندگی فرش دستبافت تولید کرده و به سراسر ایران و کشورهای جهان ارسال میکردند فرش دستبافت ایرانی به دلیل زیبایی و تمیزی در بافت مشتری زیادی در کشور های حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و عمان دارد تقریبا میتوان گفت در تمام قصرهای حاکمان دبی فرش های ایرانی وجود دارد

دومرکز تولید فرش دستبافت

فرش دستبافت ایران در شهرهای مختلفی تولید میشود اما دومرکز مهم تولید فرش دستبافت ایرانی شهر های کاشان وتبریز است این دوشهر تقریبا بیش از نصف فرش دستبافت ایران را تولید میکنند شهر کاشان در تولید فرش دستبافت سرامد است

تبدیل فرش دستبافت به کالای لوکس

همانطور که گفتیم در زمان های گذشته فرش دستبافت در همه منزل های ایرانی پهن بوده است تا اواخر دهه هفتاد نیز مردم کشور اسران بیشتر اقبال به فرش دستبافت داشتند اما با رشد نقدینگی و افزایش تورم رفته رفته فرش دستبافت تبدیل به کالایی لوکس شد به مرور زمان گرانی فرش دستبافت باعث شد این کالا از جمع وسایل خانه ایرانیان حذف شده وکم کم جای خود را در دکوراسیون منزل به کالا های جایگزین دهد

فرش ماشینی جایگزین مناسب فرش دستبافت

گرانی فرش دستبافت همزمان با تولید فرش ماشینی در شهرک های کاشان شد فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت مزیت ها و معایب داشت اما مهترین مزیت ان قیمت مناسب بود حالا مردمی که از نظر توانایی مالی در سطح پایین قرار داشتند به سمت فرش ماشینی تمایل پیدا کردند انها ابتدا در پذیرش فرش ماشینی مقاومت نشان دادند اما به مرور زمان با افزایش تفاوت قیمت به سمت سوی فرش ماشینی دست دراز کردند

افزایش حجم صنعت نساجی با گسترش تولید فرش ماشینی

افزایش اقبالیت مردم به سمت و سوی فرش ماشینی باعث شد تا تولید در قرش ماشینی نیز افزایش یابد مقاله های متعددی جهت افزایش اگاهی مردم درباره تولید فرش ماشینی به چاپ رسید . با گسترش تولیدات در شهر های ایران به خصوص کاشان شهرک های متعدد تولیدی دراین شهر احداث شد با گسترش احداث واحد های تولیدی دراین شهر ها کم کم نیاز داخل به طور کامل تامیین شد در این شرایط بود که تولید کنندگان به سمت وسوی صادرات رفتند و صادرات فرش ماشینی به تمام کشور های دنیا داشتند به جرات میتوان گفت در شش ماه نخست سال بیش از ۵۰ درصد فرش تولیدی شهرکاشان به سایر کشور ها صادر میشود

روش های جدید فروش فرش ماشینی

در سال های اخیر فضای مجازی تمام متغییر های فروش را دچار تغییر کرده است امروزه دیگر فروش به روش سال های گذشته صورت نمیگیرد امروزه فروشگاه اینترنتی فرش کاشان امکان خرید فرش ماشینی رادر هر زمان ومکان میسر کرده است این فروشگاه ها در افزایش اطلاعات مردم نیز خیلی موثر بوده اند انها درباره تفاوت های فرش ۱۲۰۰شانه و۷۰۰شانه مزایا خرید مستقیم فرش از کارخانه و تراکم و شانه به مردم اطلاعات میدهند در این فروشگاه ها افراد میتواندد نسبت به خرید فرش ۷۰۰ شانه تراکم۲۵۵۰ و فرش ۱۲۰۰شانه تراکم ۳۶۰۰شاقدام نمایند این فروشگاه های اینترنتی عموما توسط وزارت ارتباطات و متولیان ان زیر نظرگرفته شده اند راه اندازی سامانه اینماد و انجمن صنفی کسب وار های مجازی از کار های خوبی بوده که درایران توسط دولت صورت گرفته است

توسعه صادرات بااستفاده از فضای مجازی

بستر فضای مجازی تنها به افزایش و تغییر فروش در داخل کمک نکرد بلکه واحد های تولیدی را به فکر افزایش فروش در زمینه صادرات کرد الگوی انها فروشگاه اینترنتی امازون بود واحد های تولید همه در پسا فکر خود خرده فروشی در کشور ها یدیگر را درسر میپرورانند انها خمگی با راه اندازی صفحات در بکه های اجتماعی مانند تامبلر ، فیسبوک، لینکداین میخواهند واحد صادرات خود را قوی تر کنند روشی که اگر جواب دهد میتواند توسعه شگرفی در صنعت فرش ماشینی ایحاد کند و زمینه اشتغال ملیون ها ایرانی را فراهم کند . این پیشرفت میتواند میسر شود اگر قانونگذار بتواند با وضع قانون های مناسب از استارتاپ ها همایت کند و همچنین به وسیله اموزش دز دانشگاه هابه خصوص دانشکاه های تهران بهشتی و شریف که دارای رشته های بازاریابی نیز هستند بتواند افراد تحصیل کرده به جامعه تحویل دهد  



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

نمایشگاه فرش تهران بعد از یکسال که به علت کرونا کم فروغ برگذار شد دوباره در حال راه اندازی است در یان نمایشکاه که هرساله برگذار میشود شرکت های تولیدی فرش ماشینی جدیدترین محصولات خود را به نمایش میگذارند این نمایشکاه یکی از مهمترین محل های عرضه بین المللی فرش ماشینی است که از کشورهای جهان به این نمایشگاه می ایند تا از محصولات ایرانی بازدید و جهت خرید با طرف های ایرانی قرارداد امضا کنند

نمایشگاه تهران مکانی برای نمایش جدیدترین محصولات

 

نمایشگاه تهران فقط مکانی برای عرضه نام و برند خود به دنیا نیست دراین نمایشگاه ها شرکت ها بااستراتژی های قوی وارد میشوند در این نمایشگاه شرکت های برتر ایران از ماه ها قبل برنامه استراتژیک خود را میچینند و زیباترین نقشه ها وطرح های خود را به دید عموم میگذارند د راین نمایشکاه ها شرکت ها سعی دارندنقشه های اختصاصی خود را جا انداخته تا بتوانند از انحصار این نقشه ها منفعت های اقتصادی کافی ببرند

تنوع بالای محصولات

محصولات در این نمایشگاه دارای تنوع بالایی است در این نمایشگاه معمولا محصولات برای بازار های جهانی نیز طراحی میشود در این نمایشگاه شمما میتوانید همه سلیقه های دنیا را مشاهده کنید به خصوص سلیقه و خواسته کشور های اطراف مانند عراق وعمان بنابراین در این نمایشگاه تنوع رنگ بندی محصول و همچنین طرح ونقش بالاست در این مایشگاه شرکت ها مشرتیان صادراتی خود را برای خرید فرش ماشینی ۷۰۰شانه و خرید فرش ماشینی ۱۲۰۰شانه ترغیب میکنند

رقابت در غرفه ارایی

یکی از موارد چشم نواز این نمایشگاه غرفه ارایی های منحصر به فرد است در این مایشگاه ها بعضا تا مبلغی حدود۲۰۰ملیون تومان برای غرفه ارایی هزینه میشد دربازدید از این نمایشکاه شما میتوانید ازغرفه هایی با طرح تخت جمشید مشاهده کنید تا طرح هایی با سبک رمی این رقابت در غرفه ارایی  فضای نمایشکاه را بسیار دلنشین کرده است

 تک فروشی یکی ازراه های جبران هزینه

تصور اینکه غرفه داران دراین نمایشکاه تمام تمرکز خود را برروی مشتری های عمده و صادراتی میگذارند بسیار اشتباه است در این نمایشگاه تک فروشی نیز وجود دارد و اکثر شرکت ها محصولات خود را نیز به صورت تک نیز به فروش میرسانند بنابراین اگر شما میخواهید منزل خود را بامحصولات فرش ماشینی به روز کنید یکی ازراه های ان حضور در نمایشگاه بین المللی تهران است در این نمایشگاه قطعا شما میتوانید برای دکوراسیون منزل جدیدترین محصولات را خریداری کنید

نمایشگته فرصتیبرای شروع همکاری

شرکت ها با حضور در این نمایشگاه فرصتی را میابند تا بازاریابی خود را به صورت بنگاه با مشتری شروع کنند این نمایشکاه میتواند مکانی مناسب برای جمع اوری لید باشد شرکت ها میتواند با دادن ادرس سایت خود و همچنین ارایه پیج اینستاگرام خود تبلیغ کننده خوبی برای صفحات فضای مجازی باشند و افراد را برای  لید کردن به سایت و پیج خود راهنمایی کنند

ارایه محتوای خوب کلید همراهی مشتری

بعد از لید کردن مشتری حالا فرصت محتوای کاربردی است که بر روی سایت قرار گید در این شرایط شرکت باید با استفاده از پرسونا مشتری های خود را دسته بندی کنند سپس با تولید محتوای کاربردی برای محاطبان خود به دغدغه اناها جواب دهند به عنوان مثال دغدغه های مشتریان میتواند دانستن نکاتی درباره شانه و تراکم فرش ماشینی باشدیافرق فرش ۷۰۰شانه با ۱۲۰۰شانه ار بخواهند بدانند و یا دربارهئیژگی های فرش ماشینی اطلاعات کسب کنند

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

در قرن بیست میلادی به جرات میتوان گفت مهمترین کشف بشرکه توانست اینده بشر راتغییر دهد اینترنت بود در ابتدا خود بشر هم نمیدانست که تا این اندازه اینترنت میتواند برروی سطح زندگی انها تاثییر بگذارد اما با پیشرفت اینترنت در جوامع و کشورهای مختلف و همچنین پیشرفت تکنولوژی توسط شرکت های مطرح مانند ماکروسافت و شرکت اپل کارایی های جدید به اینترنت افزوده شد این کارایی ها باعث شده بود تا اینترنت به سرعت به کشور های جهان اول نفوذ کند کشور هایی مانند ایالات متحده امریکا و انگلیس انها سریعا متوجه مزایا اینترنت شدند سرع زیرساخت های خود را گسترش دادند و فرهنگ استفاده از اینترنت را در بین مردم خود گسترش دادند انها بعد از گسترش این فرهگ خرید انلاین را گسترش دادند بعد از این با راه اندازی فروشگاه اینترنتی امازون تبدیل به الگویی برای کشورهای دیگر شدند

اینترنت چگونه در ایران گسترش یافت

در اواخر دهه هشتاد اینترنت از شکل معمول در ایران خارج شد با گسترش اپ هایی مانند وی چت اینترنت در بین ایرانیان محبوب شد در سال ۹۵ با گسترش اینستاگرام و تلگرام در بین ایرانیان  اینترنت ایران همه گیر شد ایتدا مانند هر سنت دیگر ایرانیان نسبب به ان یک گارد گرفتند به خصوص جامعه مذهبی ایران اما خیلی زود این گارد شکسته شد اینترنت کم کم شد جزی از زندگی مردم بخشی که ئدیگر جدا شدن از ان سخت بود این گسترش منجر به فرصت ها وتحدید های فراوانی در جامعه ایران شد از یک سو توانسته بود نوید بخش توسعه وچیشرفت باشد و از یک سو مشکلات فرهنگی زیادی ایجاد کرده بود مناسبترین کار این بود که دولت جمهوری اسلامی ایران اموزش فضای مجازی را شروع کند با اما متاسفانه این امربه صورت خیلی ضعیفی صورت گرفت از مساله فرهنگی که بگذریم تاثیر در بخش اقتصاد ایران بسیار زیاد بود در ادامه به این تاثیر میپردازیم

تاثیر اینترنت بر اقتصاد ایران چگونه بود

اینترنت مانند همه کشور ها بر اقتصاد کشور ایران نیز تاثیر شگرفی داشت در تازه تارین امار امرارمعاش دوملیون ایرانی به طور مستقیم از اینترنت است این نشان از گسترش اینترنت و تاثیر انها بر اقتثاد ایرانیان دارد اینترنت باعث شد شغل های زیادی که تغییر شیوه کسب و کار خود را بی فایده میدانستند و در مقابل انلاین کردن ان ایستادند شد اما در این بین مردم نیز هوشیار شدند انها دیگر کم کم به خرید با واسطه راضی نمیشدند مثلا در صنعت فرش ماشینی انها به دنبال خرید فرش کاشان مستقیم از کارخانه بودند انها دیگر ادم های بی اطلاع گذشته نبودند که فروشگاه های سنتی بتوانند سر انها کله بگذارند انها مرتبا مشغول سرچ بودند انها برای خریداینترنتی فرش ۷۰۰شانه کاشان و خرید اینترنتی فرش ۱۲۰۰شانه کاشان کلی سرچ میکردند تا بهترین فروشگاه اینترنتی را پیدا کنند انها به فروشکاه اینترینتی فرش ماشینی اعتماد میکردند که دارای نماد اعتبار الکترونیک باشد

اشتغال جوانان مهمترین منفعت اینترنت

کسب و کار های اینترنتی عموما توسط جوانان اداره میشود در این وضع بد اقتصاد ایران که تحریم و تورم امان از ان بریده و بیکاری جوان ها به بالاترین حد خود رسیده اینترنت ملجا برای امید جوانان بود بخشی بود که دیگر افراد مسن توانایی کار د ران را نداشتند و مهارت به جای پارتی بازی حرف اول را میزد دراینشرایط بود که جوانان ایرانی به کار در کسب وکارهای اینترنتی مشغول گردیدند که انصافا نیز در ان موفق عمل کرده اند

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

 

تولید فرش ماشینی مانند بسیاری از محصولات دیگر شامل مراحل  مختلفی است ماقصد  داریم این مراحل را در قالب یک مقاله برای شما توصیف کنیم و سپس به بیان ویژگی های فرش ماشینی کاشان بپردازیم اشنا شدن با مراحل تولید شما رادر شناخت بهتر فرش ماشینی کمک میکند این مراحل را اگر خوب شما بشناسید میتوانید محصول نهایی راباکیفیت تر انتخاب کنید زیرا اگاهی های شما نسبت به فرش ماشینی چند برابر میشود ما درادامه به بیان این مراحل میپردازیم

مرحله ریسندگی

الیاف اکرلیک معمولا کالای وارداتی است به غیر از شرکت پلی اکریل اصفهان شرکت دیگری در زمینه تولید الیاف فرش ماشینی فعالیت ندارد قاعدتا این یک شرکت نمیتواند نیاز همه شرکت های موجود در کشور ایران را بدهد بنابراین این الیاف توسط وارد کنندگان و بازرگانی هایی مثل بازرگانی بهار وارد میشود این الیاف بعد از وارد شدن  به شرکت های ریسندگی فروخته میشوند انها در طی مراحلی متعدد این الیالف را تبدیل به نخ های قابل مصرف برای شرکت های بافندگی میکنند این نخ ها براساس نیاز های شرکت های تولیدی در نمره نخ های گوناگون ریسیده میشود یان نمره  نخ ها عبارت اند از ۱۸،۲۱،۲۸،۳۶که به ترتیب برای بافت در دستگاه های ۷۰۰شانه و بالاتر قابل استفاده است این نخ ها درکارخانه عمل های دیگری هم برروی ان انجام میگیرد مانند هیت ست کردن نخ ها .این عمل توسط حرارت انجام میشود در این عمل نخ ها فیکس شده و دریگر پرز نمیدهند نتیجه این عمل این است که فرش کاملا بدون پرز میشود

مرحله بافندگی

بعد از تولید نخ در مرحله ریسندگی  نخ ها وارد شرکت های بافندگی میشوند در این مرحله نخ ها برروی دوک هایی باز پیچی میشوند تا بتوانند در کریل فرش ماشینی قرار گیرند  بعد از موبین پیچی نخ، نخ ها توسز کمک بافنده برروی کریل های فرش ماشینی قرار میگیرند دستگاههای فرش ماشینی که تا الان ۳۴۰،۵۰۰،۷۰۰،۱۰۰۰،۱۲۰۰،۱۵۰۰شانه  موجود است معمولا توسط کشور های المان و بلژیک ساخته میشود شرکت های شونهر المان و واندویل بلژیک  سازنده این دستگاه ها هستند  درکارخانه تولیدی فرش ماشینی نخ ها پس انجام ارزش های افزوده تبدیل به فرش میشوند این مخحصولات بلافاصله مورد استفاده قرار نمیگیرند بلکه بعد از طی مراحل تکمیل اماده عرضه به بازار میشوند

اهار وتکمیل

همانطور که در قسمت قبل گفتیم فرش ها بلافاصله بعد از تولید قابل مصرف نیستند محصولات بعد از تولید به شرکت های اهار ارسال میشوند در این شرکت ها ابتدا فرش ها به وسیله حرارت های مستقیم و غیر مستقیم  فیکس مسوند سپس به وسیله یک غلتک چسب های رزین که مخلوطی از رزین و نشاسته است پشت فرش زده میشود در این مرحله سپس فرش ماشینی خشک میشود رداین مرحله فرش داری استحکام میشود درمرحله بعد فرش ریشه شده و به شرکت تولید برای عرضه به بازار ارسال میشود

مرحله عرضه

در این مرحله واحد های تولید محصول نهایی را برای عرضه و فروش به نمایندگی های خود درسراسر کشور ارسال میکنند البته اخیرا واحد های تولیدی خود نیز دست به کار شدند و با زدن سایت و قرادادن محتوای مفید ماننداینکه از کجا میتوانند فرش ماشینی ارزان تهیه کنند مردم را در خرید ایسان تر فرش ماشینی یاری کنند این نوع فروش هم برای شرکت ها مفید است وهم برای مردم زیرا هردو به خواسته خود میرسند خواسته واحد های تولید برندینگ است و خواسته مردم خرید ارزانتر فرش ماشینی



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

هر صنعتی بر طبق منحنی عمر محصولات دارای مراحل معرفی رشد بلوغ و افول است صنعت فرش ماشینی نیز از این منحنی جدا نیسا شرایط صنعت فرش ماشینی را که بررسی میکنیم متوجه میشویم که یان صنعت در مرحله حساس بلوغ قرار گرفته است این محصول در این مرحه توسط بسیاری از محصولات جایگزین محاصره شده است به این صورت که با کوچکترین کم کاری میتواند این صنعت پا به مرحله افول نهد بنابراین از سوی دست انددر کاران این صنعت باید چاره ای اندیشیده شود ما دراین نوشته سعی میکنیم تا به راههای ساده بپردازیم تا شاید بتواند کمک حال افراد مسول باشد

در ادامه ما با چند مبحث در خدمت شما خواهیم بود

تبلیغات

اصولاهر زمان رد کالاهایی با کشش بالا اگر تبلیغات صورت نگیرد کالا وارد مرحله افول میشود صنعتگران این حوزه با مشورت با صنعت گران مد و دکوراسیون باید به کالای فرش ماشینی حس لوکس بودن بدهند باید جوری القا کنند که هرکس خرید فرش ماشینی انجام میدهد دارای شخصیت اجتماعی قابل قبولی نسبت به افاردی که کالای جایگزین استفاده میکنند است این کار باعث میشود تا افراد نسبت به خریدن کالا های رقیب گارد ویژه بگیرند این راه میتواند جز مهمترین روش برای حفظ صنعت فرش ماشینی باشد

تولید مواد اولیه در داخل

یکی از معضلات اصلی فرش ماشینی قیمت مواد اولیه و کمبود ان است فرش ماشینی در گذشته بسیار ارزان قیمت بود ولی بعد از تورم سال ۹۷ رشد چشمگیری داشت به گونه یا که مردم را کم کم به فکر کالای جایگزین کرد مهمترین دلیل گرانی این محصول این بود که عمده مواد اولیه این محصول که شامل اکرلیک و جوا است از خارج وارد ایران میشد و بسیار نسبت به نرخ دلار حساس است این کار باعث میشود با کوچکترین جهش نرخ دلار قیمت مواد اولیه افزایش یابد البته که وجوددلال بازی هم دراین بین بی تاثیر نبوده است بنابراین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت صمت باید در این رابطه راهکار های لازم را انجام دهند

توزیع مستقیم محصول و حذف واسطه ها

امروزه فضای مجازی محیطی مفید برای کسب و مارها ایجاد کرده است گسترش این فضا در بین مردم ایران مردم توانسته برابری های بسیاری ایجاد کند یکی از این برایر ها برابری های اقتصادی بود درگذشته افراد که از کاشان به دور بودند به دلیل عدم اطلاع از قیمت فرش ماشینی دچار زیان هایی میشدند و انها  چون اطلاعات کافی در مورد قیمت نداشتند هر قیمتی که فروشنده میگفت میپذیرفتند ولی از زمانی که فضای مجازی گسترش پیدا کرد فروگاه اینترنتی فرش ماشینی نیز گسترش یافت در این فروشگاه ها قیمت ها به صورت انلاین وجود داشت بنابراین این ها میتوانستند از این قیمت ها باخیر بشوند در این فروشگاه ها علاوه بر قیمت فرش ماشینی اموزش هایی دران انجام میگرفت این فروشگاه ها مقالات متعدد را برای مخاطبان خود مینوشتند موضوعات این مقالات عموما کاربردی بود به عنوان مثال به موضوعاتی مانند تفاوت فرش ۱۲۰۰شانه با ۷۰۰شانه چیست ویا ویژگی های فرش ماشینی چیست میپرداختند در این فروشگاه ها که تقریبا همه انها دارای اینماد هستند فرش های ۷۰۰شانه کاشان و فرش ۱۲۰۰شانه کاشان به فروش میرسد

راه های توزیع محتوا

راه های زیادی برای توزیع محتوا توسط فروشگاه های اینترنتی وجود دارد ولی مرسوم ترین محل های توزیع محتوا بستر هایی مانند تلگرام و اینستاگرام یوتیوب و بلاگر است

مهمترین نکته این است مه بک لینک های این شبکه های اجتماعی بسیار برای موتور های جستوجو و اپتیمایز کردن این موتورها اهمییت دارد  بنابراین کسب و کارها از این بک لینک ها برای پیشبرد اهداف دیجیتالی خود استفاده میکنند

 



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

فضای نوظهور مجازی امروزه به جز لاینفک همه جنبه های زندگی ایرانیان تبدیل شده است این فضا امروزه جای بسیاری از فعالیت های ایزانسان زاگزفته است به عنوان مثال در حوزه های فرهنگ و فعالیت مانند کتابخوانی ،امروزه کتاب ها اکثرا به صورت کتاب های الکترونیکی توزیع میشوند  ویا در زمینه های اموزش و پرورش درسی مانند ریاضی که در قدیم اصرار به حضوری برگذار شدن ان بود امروزه اموزش ریاضی به صورت انلاین هم برگذار میشود

فضای مجازی بسیار در زندگی ایرانیان نفوذ کرده است این فضا به طور کلی سبک زندگی ایرانیان را تغییر داد به عنوان مثال سبک خرید یارانیان نسبت به گذشته بسیار تغییر پیدا کرد .مردم کشور ایران در زمان گذشت خرید های خود را به روش های سنتی انجام میدادند به این صورت که انها باحضور در فروشگاه های فیزیکی نسبت به خرید اقدام میکردند انها به دلیل اطلاعات کم و زیق وقت معمولا دچار ضررمیشدند در این نوع خرید معمولا تنوع پایین کیفیت نامعلوم بود

با گسترش فضای مجازی مردم ایران به سمت فضای مجازی سوق داده شدند انها حالا میتوانستند با سیو وقت خود خرید خودرا درخانه انجام دهند و همچنین در این شیوع خرید دارای تنوع بود د راین شیوه خرید دیگر مردم نسبت به کالا بی اطلاع نبودند انها حالا دیگر به طورکامل به وسیله وبلاگ های سایت ها از شرایط خرید و نوع کالا های مصرفی اطلاعات کامل داشتند

این شرایط کم کم شرکت های تولیدی را وادار کرد تا به سمت ایجاد فروشگاه های اینترنتی بروند ما دراینجا به عنوان مثال برای روشن شدن مفهوم فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی را مثال میزنیم

نگاه مثبت شرکت های تولیدی به فضای مجازی

شرکت های تولید خصوصی مانند شرکت های تولیدی فرش ماشینی رویکرد مثبت نسبت به این فضا نشان دادند انها سریع در شبکه های اجتماعی صفحات خودرا دایر کردند و به طراحی وب سایت روی اوردند

انها برای موفقی در این فضا گام های مثبتی برداشتند که در زیر به ان اشاره میکنیم

گام اول: شناخت مخاطب

در گام اول شرکت های تولید فرش ماشینی بهشناخت مخاطب پرداختند انها دنبال این بئدند تا دغدغه های اصلی این گروه از افراد را شناسایی کنند انها دنبال گروه سنی ،خلقیات و کلا تعیین پرسونا مناسب برای مشتریان خود بودند

تولیدد محتوای مفید

بعد ازشناخت پرسونا مخاطب و نیاز های کاربردی ان این واحد ها شروع به تولید محتوای مفید کردند به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی کاشان باتولیدمحتوای کاریدی با عنوان های مراحل تولید فرش ماشینی چگونه است ،تراکم و شانه در فرش ماشینی چیست، ویژگی های خرید فرش ماشینی کاشان به کمک مخاطبان امده و مخاطبان را در خرید فرش ۷۰۰شانه کاشان و خرشد فرش ۱۲۰۰شانه کاشان یاری میکنند

توزیع محتوا تولید شده

مرحله بعدی مرحله توزیع محتوا بود حالا انها محتوا خود را که براساس نیاز مخاطب و پرشونا مخاطب تولید کرده بودند باید در فضای مجازی پخش میکردند بنابراین اینها شروع به پخش محتواها در پلتفرم هاب مختلف شدند انها محتوای خود را در لینکداین تامبلر فبسبوک و توییتر و بلاگر ، اینتاگرام و تلگرام گذاشتند تا مخاطبان به ان دسرسی داشته باشند

سایت هدف اصلی

هدف اصلی تمام فروشگاه های محازی بالا اوردن سایت خود از طریق بک لبنک هایی است که از این بستر ها میگیریند انها به وسیله این لینک ها به روش اس ای او کلاه سفید سعی دارند تا سایت خودرا به صفحات اول گوگل برسانند 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

برای همه اقبتصاد دانان دنیا کاملا روشن است که یک صنعت زمانی رشد میکند که در کنار فروش داخلی ،فروش به صورت صادرات نیز باید داشته باشد  صادرات هر کشور میتواند میزان موفقیت های ان کشور رااز لحاظ های مختلف مانند سیاسی ،اقتصادی، فرهنگی مورد بررسی قراردهد

صادرات به گونه های مختلف بر جامعه تاثیر میگذارد مهمترین تاثیری که میتواند بگذارد در میزان رشد اقتصادی است با صادرات کشورها میتوانند رشد های اقتصادی بالا را تجربه کنند این امر باعث میشود که واحد های تولیدی افزایش یابد و درنتیجه  درامد سرانه نیز بالا رود این امر به مفهوم فقر کمتر و زندگی اجتماعی  مناسب تر است

ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا به بیان راهکار هایی برای رشد صادرات بپردازیم

قانون های نامناسب

یکی از مهمترین دلایل کاهش صادرات در سال های اخیروجود قوانین دست و پاگیر در امر صادرات بوده است یکی از معضلات مهم صادرات کنندگان بخش نامه های یک شبه است به عنوان مثال مرغداران می ایند مرغ را به قیمت مناسب به کشور هایی مثل عراق میفروشند مرغ کشتار میشود و به مرز میرود در معرض به صورت بخش ناگهانی بخش نامه میشود که صادرات مرغ ممنوع است این امر باعث ضررو زیان های زیادی در بخش تولید میشود و ریسک صادرات را بالا میبرد

وجود تحریم ها

اصلی ترین دلیل عقب ماندگی کسور ما از بقیه کشور های دنیا وجود تحریم های بین المللی که بر محوریت اتحادیه اروپا ، امریکا و سازمان ملل بوده است احریم ها باعث شده تا امکان انتقال پول به شدت کاهش یابد ، کشتی رانی ایران دیکر نتواند کشتی های تجاری خود را بیمه کند  د ر بخش هواپیمایی ،شرکت های هواپیمایی امکان استفاده از حریم های هوایی کشور هارا نداشته باشندهمه این ها باعث شده تا امکان صادرات به شکل عجیب غریبی کاهش پیدا کند این کاهش که رد اثر تحریم ها به وجود امده باعث شده کشور با کسری بوجه شدید مواجه شود و تورم زندگی مردم را دچار اختلال کند

بنابرابن یکی از راه های اینکه صادرات افزایش یابد رفع موانع تحریم است

توسعه صادرات به روش های دیجیتال

یکی از مهمترین بسترهایی مه در حال حاضر دردنیا وجود دارد بستر های دیجیتال است بستر های دیجیتال مانند شبکه های اجتماعی ، پلتفرم ها ، گوگل و...امکان ارتباط . کسب اطلاعات را برای کاربران بیشتر کرده اند نمونه های واضحی وجود دارد که کشورها با توسعه فضای دیجیتال توانسته اند میزان صادرات خودشان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند این افزایش قابل توجه به رشد کشورها کمک کرده است در واقع فضای دیجیتال توانسته است تا مرز های کشور هارا تا حدودی از بین ببرد یعنی افراد میتوانند به راحتی از طریق سایت فروشگاهی مانند امازون به راحتی ار کالا های ساخت تولید کشور های دیگر استفاده کنند

برای رسیدن به این سطح باید کارهای مختلفی انجام داد مادر ادانمه به بیان جزیی از این قوانین میپردازیم

عدم فیلترینگ شبکه های اجتماعی به دلایل بیهوده

یکی از موارد که در کشور ما اتفاق می افتد فیلترینگ شبکه های اجتماعی مختلف است این اتفاق باعث میشود تا ارتباط که مهمترین جز صادرات بین کشورها است اتفاق نیفتد

تولید محتوا مناسب

تولید محتوا های کاربر پسند یکی از موارد موفقیت سایت ها و فروشگاه های اینترنتی است به عنوان مثال فروشگاه های اینترنتی فرش ماشینی مختلف یوجود دارند که مرتبا درباره موضوعاتی مانند ویژگی فرش ماشینی کاشان محتواتولید میکنند این کار باعث میشود تا افراد با خواندن این مطالب در شبکه اجتماعی جذب فروشگاه های اینترنتی شوند و در قیف فروش قرار گیرند و با انجام پروسه مناسب به خریدار تبدیل شوند

 

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()