چرا صنعت فرش ماشینی باید در فضای مجازی حضور داشته باشد
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

هر صنعتی بر طبق منحنی عمر محصولات دارای مراحل معرفی رشد بلوغ و افول است صنعت فرش ماشینی نیز از این منحنی جدا نیسا شرایط صنعت فرش ماشینی را که بررسی میکنیم متوجه میشویم که یان صنعت در مرحله حساس بلوغ قرار گرفته است این محصول در این مرحه توسط بسیاری از محصولات جایگزین محاصره شده است به این صورت که با کوچکترین کم کاری میتواند این صنعت پا به مرحله افول نهد بنابراین از سوی دست انددر کاران این صنعت باید چاره ای اندیشیده شود ما دراین نوشته سعی میکنیم تا به راههای ساده بپردازیم تا شاید بتواند کمک حال افراد مسول باشد

در ادامه ما با چند مبحث در خدمت شما خواهیم بود

تبلیغات

اصولاهر زمان رد کالاهایی با کشش بالا اگر تبلیغات صورت نگیرد کالا وارد مرحله افول میشود صنعتگران این حوزه با مشورت با صنعت گران مد و دکوراسیون باید به کالای فرش ماشینی حس لوکس بودن بدهند باید جوری القا کنند که هرکس خرید فرش ماشینی انجام میدهد دارای شخصیت اجتماعی قابل قبولی نسبت به افاردی که کالای جایگزین استفاده میکنند است این کار باعث میشود تا افراد نسبت به خریدن کالا های رقیب گارد ویژه بگیرند این راه میتواند جز مهمترین روش برای حفظ صنعت فرش ماشینی باشد

تولید مواد اولیه در داخل

یکی از معضلات اصلی فرش ماشینی قیمت مواد اولیه و کمبود ان است فرش ماشینی در گذشته بسیار ارزان قیمت بود ولی بعد از تورم سال ۹۷ رشد چشمگیری داشت به گونه یا که مردم را کم کم به فکر کالای جایگزین کرد مهمترین دلیل گرانی این محصول این بود که عمده مواد اولیه این محصول که شامل اکرلیک و جوا است از خارج وارد ایران میشد و بسیار نسبت به نرخ دلار حساس است این کار باعث میشود با کوچکترین جهش نرخ دلار قیمت مواد اولیه افزایش یابد البته که وجوددلال بازی هم دراین بین بی تاثیر نبوده است بنابراین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت صمت باید در این رابطه راهکار های لازم را انجام دهند

توزیع مستقیم محصول و حذف واسطه ها

امروزه فضای مجازی محیطی مفید برای کسب و مارها ایجاد کرده است گسترش این فضا در بین مردم ایران مردم توانسته برابری های بسیاری ایجاد کند یکی از این برایر ها برابری های اقتصادی بود درگذشته افراد که از کاشان به دور بودند به دلیل عدم اطلاع از قیمت فرش ماشینی دچار زیان هایی میشدند و انها  چون اطلاعات کافی در مورد قیمت نداشتند هر قیمتی که فروشنده میگفت میپذیرفتند ولی از زمانی که فضای مجازی گسترش پیدا کرد فروگاه اینترنتی فرش ماشینی نیز گسترش یافت در این فروشگاه ها قیمت ها به صورت انلاین وجود داشت بنابراین این ها میتوانستند از این قیمت ها باخیر بشوند در این فروشگاه ها علاوه بر قیمت فرش ماشینی اموزش هایی دران انجام میگرفت این فروشگاه ها مقالات متعدد را برای مخاطبان خود مینوشتند موضوعات این مقالات عموما کاربردی بود به عنوان مثال به موضوعاتی مانند تفاوت فرش ۱۲۰۰شانه با ۷۰۰شانه چیست ویا ویژگی های فرش ماشینی چیست میپرداختند در این فروشگاه ها که تقریبا همه انها دارای اینماد هستند فرش های ۷۰۰شانه کاشان و فرش ۱۲۰۰شانه کاشان به فروش میرسد

راه های توزیع محتوا

راه های زیادی برای توزیع محتوا توسط فروشگاه های اینترنتی وجود دارد ولی مرسوم ترین محل های توزیع محتوا بستر هایی مانند تلگرام و اینستاگرام یوتیوب و بلاگر است

مهمترین نکته این است مه بک لینک های این شبکه های اجتماعی بسیار برای موتور های جستوجو و اپتیمایز کردن این موتورها اهمییت دارد  بنابراین کسب و کارها از این بک لینک ها برای پیشبرد اهداف دیجیتالی خود استفاده میکنند

 





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: